Hoi meiden, Zal er geen lang verhaal van maken maar even een overzichtje: 1,5 wk oud: valt erg af, drinkt ineffectief 2 wk oud: kolven en dan fles geven 3 wk oud: reflux? Kunst voeding 6 wk oud: medicijn reflux en omneo voeding.osteopaat verhelpt voorkeurshouding en pijn in de nek.reflux lijkt ern stuk minder. week 8-12: gaat goed! Wel veel krampjes Wk 12: drinkt minder, erg onrustig tijdens fles Wk 13: wordt benauwd, drinkt niet meer dan 70 ml per fles. Reflux weer helemaal terug! Wk 15: HA: astma en bronchitis, reflux daardoor extra erg. puf 2x per dag Erg benauwd, HAP: verneveld, gaat beter Doorverwezen KA: ademt beter, meer pufjes geven, naar cb gaan om te wegen ivm heel weinig willen drinken Vandaag: naar osteopaat, 3e behandeling ivm reflux en voorkeurshouding: kan niets meer doen Vanmiddag: wegen op cb: weinig gegroeid en nog benauwd, drinkt te weinig, drinkt alleen ingebakerd, direct aan Pepti beginnen Dus.... nu Pepti En hij drinkt zomaar de hele fles leeg! En ook nog heel rustig. Lijkt ook minder benauwd, Maar... nu weer heel veel last van Reflux! Pepti is dunner... Ben bang dat hij nu weer last krijgt van zn slokdarm, ik hoop toch zo dat dievreflux minder wordt en door KMA komt.... Pff, wordt het ooit beter? Wie heeft hier ervaring mee?
Hier zware kma een zware reflux. Maar die hadden niks met elkaar te maken. Tot anderhalf heeft ze neocate gedronken en tot een jaar medicatie nodig gehad. Veel sterkte!
Tjonge, ook aan het tobben geweest dus! Pff... Werd de reflux ook erger toe je aan neocate begon? Ik had zo gehoopt op een betere babytijd dan met onze dochter (ook KMA), gelukkig ist een heel goedlachs kereltje, hij kan echt schateren van het lachen, om op te vreten
Mijn tweede en derde hadden kma, beide hadden reflux en de derde heeft vermoedelijke astma ( vanaf 4 jaar mag het pas vast gesteld worden ) reflux werd er niet erger van, wij kregen meteen omeprazol ( verborgen reflux zuur wat omhoog komt wat voor slokdarm beschadiging zorgt ) Mijn vierde heeft hevige reflux, bronchitis vermoedelijke astma en nu is 16 weken tijd 4 long ontstekingen 2 luchtweg infecties darm Infectie en 3 keer bronchitis, ook aan de pufjes, hij heeft geen koemelk allergie,
Tjongejonge, het zit ook niet mee zeg! Het CB noemde dat 'atypische reflux' oftewel: de bronchitis komt weer door de reflux ofzo...
Ik heb er verder geen ervaring mee maar kijk eens even op de pufjes. in ventolin (en in sommige anderen ook) kan namelijk lactose zitten. Niet echt handig mocht later blijken dat hij een kma heeft.
Mijn dochtertje heeft kma en reflux. Reflux hangt samen met de kma. Ook was ze chronisch verkouden en met momenten benauwd en hiervoor ook ventolin en 1x verneveld en opname in zkh. Na zkh opname van pepti overgegaan op nutramigen en verkoudheid en zware ademen is weliswaar verdwenen.