Moet ik dit betalen? Ortho

Discussie in 'De lounge' gestart door tjessia, 30 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Mijn dochter heeft sinds ruim 2 jaar een vaste beugel onder en boven.
    Dit omdat haar tanden en kiezen te recht op elkaar stonden en er slijtage ontstond.

Nu is het zo dat bij de laatste controle de bovenbeugel verwijderd is omdat een paar tanden ook dmv elastiekjes niet op hun plek terecht kwamen. Ze willen kijken of dit vanzelf gaat wanneer de tanden en kiezen zich gesetteld hebben. Overigens zie je niets van die 'scheve' tanden.

Wanneer het niet vanzelf gaat moet de bovenbeugel er weer in, het ziet ernaar uit dat dat ook zo is.
    Dit grapje kost 380 euro. Er is niet met mij als ouder overlegd hierover. De beugel is er in alle haast uitgehaald omdat dit niet gepland was en de assistente er geen tijd voor had. Toen heeft de orthodontist dit zelf gedaan. De lijm is slecht verwijderd, ze moet dus nog naar de mondhygieniste hiervoor.

Ik ben eigenlijk niet van plan om dit te betalen omdat ikzelf voor een andere oplossing zou kiezen. De beugel van mijn dochter heeft ons inmiddels 900 euro gekost. Mijn beugel kost all in incl garantie 500 euro. Mijn dochter had de beugel eerder dan dat deze regeling met de verzekering inging.

Wat vinden jullie hiervan?

2. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik zou gewoon even overleggen en je ongenoegen uitspreken naar de ortho.

3. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Dat ben ik ook zeker van plan, ik kom daar tenslotte wekelijks..:D met 3 in de beugels en na de vakantie nog eentje.
    Maar ik wil graag weten of dit de normale gang van zaken is.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Terug gaan naar de ortho en dit overleggen, plus zeggen dat ze nogmaals eens goed en kosteloos die lijmresten verwijderen.

5. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik weet dat mijn moeder voor mijn broertje ook zoveel geld kwijt was.

Ik zou eens overleggen met de ortho en de lijmresten zijn voor z'n eigen kosten want tja geen tijd daarvoor hebben vind ik geen excuus en vooral niet als je er daar ook nog eens bakken voor geld betaald.

6. knap

knap Niet meer actief

Beugel drama ik ga binnen kort naar een andere ortho met zoon.

zijn kosten zijn geraamd rond om de 3000 euro en vier jaar een behandeling daar kijken zoon en ik al naar uit. Hij wilde hem eerst ook echt niet maar nu gaan we het als nog eens proberen. Met hem hebben we een lange weg te gaan.

Maar zal ze op bellen en goede kosten afspraak maken. Maar ze lullen je er zo overheen heb ik al bij de vorige begrepen( ortho en zoon lagen elkaar niet en hij lag mij ook niet vandaar we naar een andere gaan).

7. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Ik zou het ook eerst met de ortho overleggen.
    Willen ze nou echt niet meewerken, dan kan je ook altijd je verzekering even bellen. Ik heb ooit op de klantenservice gewerkt bij een verzekeraar en kreeg wel vaker telefoontjes met zulke rare verhalen. Soms kunnen ze wel eens wat voor je regelen!

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ben ik het mee eens, geen tijd vind ik echt geen excuus!

Deel Deze Pagina