peetoom en peettante.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door angela24, 2 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    Mijn vraag is of je altijd een peetoom en tante aan moet wijzen??
    Wij willen ons kindje niet dopen en ik vind het moeilijk om te kiezen tussen onze broers en zussen??
    Weet iemand dit??
     
  2. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Volgens mij is het niet verplicht maar wel fijn als je iemand aanwijst stel dat er iets gebeurd dat je toch van te voren al heb geregeld waar je kleine naar toe gaat.

    Succes ermee ;)
     
  3. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Volgens mij is het niet verplicht inderdaad, maar meer zodat je hebt geregeld waar het kindje naartoe gaat als er iets met de ouders gebeurt
     
  4. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    een peetoom en peettante zijn niet de mensen waar je kindje heen gaat als er iets met je gebeurt, dat is een voogd die je zelf kan vragen, maar moet je wel beschrijven bij een notaris.
    mijn zoontje is niet gedoopt maar heeft wel 2 peetooms en 1 peettante (ik kon ook niet keizen)
    zijn meer een soort verwen ooms en tante
     
  5. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Het is zeker niet verplicht, maarbij mijn weten ook niet geregeld als je iemand gewoon aanwijst voor later mocht er iets gebeuren.
    Zoiets moet je echt vastleggen bij een notaris, anders kan iedereen het kindje opeisen zeg maar en komen er allemaal vervelende situaties bij kijken die je liever niet hebt denk ik.

    Liefs Angela.
     
  6. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    Ik wil inderdaad ook een paar verwen ooms en tantes. Zo stoot ik niemand voor het hoofd. En alle broers en zussen zijn voor ons even belangrijk!
     
  7. Ik heb 2 meters
    Mijn zus en de zus van mijn vriend ..
    Dat was nu eens iets wat snel vaststond hihi
     

Deel Deze Pagina