heb bijna 3 jaar geleden een miskraam geha met 12 weken. Was hier van zo van slag dat ik een pauze heb gehouden. dit jaar maart april de pil de de deur gewezen en in juli weer zwanger maar na de positieve test begon ik te vloeien. Dus een vmk. op vakantie gewoon geweest en na de vakantie werd ik niet ongie dus een test gedaan en was dus weer zwanger en dit kleintje trappelt lekker in het rond nu. Meiden ik hoop dat iedereen hier snel een hele mooie en goede zwangerschap krijgt.
Bij mij werd bij de eerste zwangerschap middels de echo van 11 weken een missed abortion geconstateerd. Ik had niet een slecht gevoel over die zwangerschap. Wel was ik me er bewust van dat er veel miskramen voorkomen en dat het mij dus ook zou kunnen overkomen en hield er rekening mee. Aan mijn kant vd familie hebben ook alle (schoon)zussen een miskraam gehad. Het maakte wel dat ik de tweede keer dat ik zwanger was, me erg veel zorgen maakte en dacht dat het misschien weer niet goed zou gaan. We hebben echter een prachtige gezonde dochter gekregen. Ik kan wat dat betreft dus niet op m'n gevoel vertrouwen. Tijdens deze 3e zwangerschap ben ik nu veel rustiger. Ik zie wel, had er ook een goed gevoel bij. Maar gisteren ging ik naar de wc en zag toen wat rood bloed (heel weinig) en toen kwam wel meteen dat overweldigende gevoel van: oh nee he, daar gaan we dan. Ben er nu dus weer veel minder gerust op.
hier ook een (v)mk gehad, en had over die zwnagerschap vanaf het begin al een slecht gevoel. terwijl mijn moeder helemaal in de wolken was, liep ik steeds te zeggen 'laten we eerst maar eens wachten of het wel goed zit'. alsof ik het wist.... vlak daarna weer zwanger, en dat voelde vanaf het begin heel anders, beter. -ja, ik voelde me wel slechter, meer last van moe en misselijk, maar had een beter gevoel erover-. nou: dat lijkt te kloppen, want tot nu toe is met onze zoon alles prima gelukkig! het onbevangene van de eerste weken was wel weg bij me; pas na de echo waarop we een kloppend hartje en bewegende frummel zagen, begon ik gerust te zijn en te genieten ervan (tussen de misselijkheid door, haha!).
hoi, ook mijn 1e zwangerschap liep helaas mis, missed abortion met 12 weken....eigenlijk heel snel na de curretage was ik gelukkig weer zwanger! nu gaat alles goed, tuurlijk heb ik me onzeker gevoeld, nog wel eens, helaas, ik denk als je dit eenmaal meegemaakt hebt, je er toch elke keer onzekr over blijft. ook ik kreeg gelukiig een echo met 8 en 12 weken... succes met alles, en sterkte met het verwerken... liefs
Jeetje, wat veel miskramen. Ik heb 17 sept bij mijn 1e zwangerschap een miskraam gehad in de 12e week, ik ben er een tijd (5 weken later pas) goed verdrietig om geweest. In die verdrietige weken vond ik het ook echt niet leuk om zwangere vrouwen te zien en kinderwagens. Toen dat gevoel wegging en ik juist weer kriebels kreeg toen ik baby´s zag dacht ik: nu ben ik er weer aan toe en mijn vriend ook. Direct diezelfde maand raakte ik alweer zwanger. Ik schaam me bijna om dat te zeggen als ik lees hoeveel vrouwen moeite hebben om zwanger te raken. Maar zoals iedereen al zegt: een zwangerschap na een miskraam is niet zo onbevangen als daarvoor. de eerste zwangerschap wist ik dat het mis zou gaan, ik voelde het. Nu durf ik er niet op te hopen dat het beter gaat. Gelukkig heeft de gynaecoloog destijds aangeboden om bij de volgende zwangerschap in de 7e week een echo te maken, dat zal dan volgende week zijn. Daar kijk ik naar uit. In mijn omgeving ken ik niemand die deze gevoelens deelt, ik vind het gaaf dat we dit soort dingen op dit forum kunnen delen. Kortom: ik kan nog lang niet genieten van deze zwangerschap en het verontrust mij eigenlijk nog meer hoeveel vrouwen een 2e miskraam hebben gekregen direct na de 1e. Of zouden juist de dames die dat hebben meegemaakt reageren op dit forum? Allemaal veel succes met alles!
hallo allemaal, ik heb vorige maand een miskraam gehad op 6 november, maar blijk weer zwanger te zijn. Nu 6 weken en 3 dagen. Vanaf gister heb ik weer wat bruin bloed verlies en bij de vorige keer ging het toen mis. Ik ben echt bang dat het weer mis gaat. Nou ik moet maar weer afwachten hoe het verder verloopt. Nou succes iedereen
Bij mijn 1e voelde het goed (veel misselijkheid enz) en dit is een geweldig kindje geworden. Bij de 2e voelde ik nauwelijks kwaaltjes en was ik veel afwachtender. Toch had ik de miskraam niet verwacht (2 weken geleden). Nu hopen dat het ons gauw weer gegund is, ook al zal ik minder zeker zijn dat weet ik wel.
ik heb nog een vraagje voor jullie het is nu 4 1/2 week geleden en verlies vandaag al de hele dag bruin bloedverlies is dit het begin van mijn ongi? heb voor de rest nergens last van begonnen jullie ook zo?
Ik lees hier veel dat vrouwen voelde dat de zwangerschap niet goed zat of juist wel voelde dat het goed zat en het dan ook was. Bij mijn zwangerschap voelde het goed tot 8 weken. Had met 6 wk en 4 dagen ook een kloppend hartje gezien. Maar na de 8 weken voelde het niet meer goed. Met 11 wk en 4 dagen bij de termijn echo werd mijn gevoel bevestigt. Inderdaad was het kindje gestorven met 8 wk en 4 dagen. Het is zo'n raar gevoel dat je op zo'n moment op je gevoel moet vertrouwen. dat je het eigenlijk van te voren weet vind ik een rare gedachte. Maar het is gewoon echt zo.
heey heey ik heb nu ook 4x een mk gehad eerste keer met 12 wk toen was ik 18 en de laatste 3x is van afgelopen juni tot nu juni allemaal tussen de 7 en 9 weken heb alle keren een goed gevoel over gehad tot ik op de dag van de mk wakker werdt en gewoon zij ik raak vandaag het kindje kwijt en ja jammer genoeg klopte dat ook ben nu bezig van af augustus voor de 5de keer zwanger te raken maar ben heel erg bang dat het mis weer mis zal gaan als ik weer zwanger zal raken maar ja ben wel heel positief ik zeg maar zo als het niet bij de 5de keer goed zal gaan ooit komt mijn kans dat ik ook een baby in me armen kan sluiten groetjes syboena
ik ook 2x achter elkaar... heel onwerkelijk.. na 3 gezonde kids nu 2x mis.. kan het nog niet geloven.. heel raar allemaal..en vooral heel verdrietig.. nu ging mijn zwangershap na de mk dus ook mis.. sjonge wat een achtbaan zeg.. nu nemen wij ook een pauze hoor.. even niet.. al is dat heel moeilijk wanneer de wens zo groot is en je dit zo graag wilt. maar dat hoef ik niemand hier te vertellen...
1 ste zwangerschap was goed en tweede zwangerschap was een MA met 12 weken ik had zelf niet het gevoel dat het niet goed zat mijn vriend wel die was heel zenuwachtig die dag en had al zo`n voorgevoel hij had me die dag nog een sm gestuurd van: als alles maar goed is vanavond!helaas kreeg hij gelijk een MA Daarna duurde het een half jaar dat we weer in blije verwachting waren al was de eerste tijd toch wel zenuw slopend! Veel succes allemaal en hoop dat jullie ook snel weer zwanger mogen zijn!
Hallo, als eerste sterkte. ik had bij mijn 1e zwangerschap een mk, mijn 2e zwangerschap ging helemaal goed, heb nu een mooi zoontje en mijn 3e zwangerschap eindigde weer in een mk.
Mijn eerste zwangerschap is goed verlopen, de 2de zwangerschap is helaas bij 6 weken mis gegaan, wel vanzelf. Ik had er gelijk al geen goed gevoel over, zat echt te wachten tot het mis zou gaan. Nu weer zwanger en deze keer gaat het goed Miskramen komen vaak voor maar zwangerschappen gaan vaker goed dan fout, probeer dat voor ogen te houden. Iedereen suc6!
Ik heb 3 miskramen gehad op 5 , 9 en 7 weken. Maar tussen de miskramen door heb ik ook 2 gezonde dochters gekregen. Nu weer 8 weekjes zwanger en bij de eerste echo afgelopen vrijdag klopte het hartje. Het kan dus alle kanten op en meerdere miskramen wil dus niet altijd zeggen dat je geen gezonde kinderen kunt krijgen.
Hallo, Ik heb 2 miskramen gehad, vruchtje stopte met groeien bij 5-5,5 week. helaas kwamen ze hier pas elke keer achter rond de 8 weken. Dus dan denk je we zijn bijna bij de 12 weken en dan is het nog niet goed. Heb al wel gezonde dochter van 2 jr. Dit heeft 2,5 jr geduurd en ik heb in zkh gelopen en hormonen gespoten. Iemand schreef hier op dit forum de kans dat het goed gaat is altijd nog groter dan dat het weer misgaat. Daar hou ik me ook aan vast, maar ja ik had niet verwacht dat de zwangerschap na de mk weer mis zou gaan. Dacht dat we onze portie ellende wel gehad hadden na het zkh traject voor de zwangerschap van dochter, maar helaas niet dus!
Ik heb vorig jaar ook een miskraam gehad (heel vroeg bij 4,5 week ofzo) en ben nu ook heel bang dat wanneer ik nu weer zwanger raak het weer mis gaat. Ik vind dat je toch wel vaak hoort dat het niet bij 1 keer blijft
Hallo, vorig jaar raakte ik in de eerste ronde zwanger, maar jammer genoeg begon ik vanaf de 7e week bruinverlies te hebben. Bij een echo bleek dat het vruchtje slechts 5,5 week geworden was. Heb toen nog 3 weken moeten wachten op spontane MK, maar uiteindelijk mbv pillen moeten opwekken. Nu weer zwanger (2e ronde na MK), maar al van in het begin was ik er erg negatief over. Eerst dacht ik dat dit kwam door mijn nare ervaring, Sinds deze week heb ik echter opnieuw bruinverlies, en zijn al mijn symptomen verdwenen, waardoor mijn slecht voorgevoel alleen maar sterker wordt. Ik blijf natuurlijk hopen dat alles toch nog goed komt, maar iets in me zegt dat 3e keer scheepsrecht gaat zijn, en dus niet deze ZS... Nuja, mijn angst neemt alleen maar toe, en dat is ook niet bevorderlijk voor je beebje, denk ik dan Ik vind het in ieder geval ook heel sterk dat jullie meiden iedere keer weer de moed vinden om opnieuw te geloven in een mooie ZS! Liefs, Sunnyke