Ging jullie 2e of volgende bevalling nou echt makkelijker als de 1e?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Samba25, 25 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Wat ik verbijsterend aan je verhaal vindt, is dat je vliezen zijn gebroken terwijl jij dat niet wilde. Wat is er nou toch mis mee om de natuur dat te laten doen?
    Bij de eerste heeft de vk het bij mij wel gedaan toen ik al een half uur aan het persen was. Maar ze heeft het eerst voorgesteld, mij de ruimte gegeven om erop te reageren (ik vond het prima) en toen heeft ze het pas gedaan. Daarna duurde het nog een uur voordat ik zoon eruit had.
    Bij de tweede braken ze spontaan, maar ook pas bij volledige ontsluiting en persdrang (en het hoofdje kwam gelijk mee naar buiten met het vruchtwater en de navelstreng).
    Vind het zo een onzin om bij 5 cm te breken (behalve als mams het wil natuurlijk, bijvoorbeeld als de ontsluiting blijft 'steken' op die 5 cm).

2. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik ben ergggg benieuwd hoe mijn 2e bevalling ooit zal gaan.
    Hoop sowieso dat het persen sneller gaat, was bij mijn dochter 55 minuten! Ik was kapot! Weet niet eens hoeveel persweeen het waren, veel ieder geval!

Maar over het algemeen lees ik daar positieve verhalen over :p

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@bri daar was ik ook niet van gecharmeerd. Ik werd begeleid door een ouwe tang van het zkh (had een mi) die al mijn wensen heeft genegeerd. Zo kreeg ik geen ruggeprik, heeft ze me gestript en mijn vliezen gebroken. Ik ben er nog pissig over.

Iig de volgende keer blijf ik thuis, heb geen mi meer en het gaat toch te snel voor pijnstilling. Ik ga met de vk afspreken dat ze zo min mogelijk ingrijpen en toucheren e.d want ik heb echt wel vertrouwen in mijn lijf gekregen, dat wel!
    En ook in mijn instinct, want toen Sam was geboren, helemaal blauw en stil, wist ik exact wat ik moest doen en ik ben geen seconde bang geweest. Mijn man wel overigens :D

4. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Hier beide in 4 uurtjes.
    Al was de aanloop bij de 1e langer.

1 ook 20 min geperst. 2e minuut of 5. (3 weeen)
    Wel overvielen de persweeen bij de 2e me.
    Bij de 1e vond ik de overgang fijner, bij de 2e zelf niet meegeperst omdat het 10 keer zo heftig aanvoelde op de een of andere manier.

5. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik vroeg me van de week precies hetzelfde af.. of een tweede bevalling altijd sneller gaat dan de eerste. Dat lijkt dus wel zo te zijn.
    Ik ben benieuwd of het bij mij ook zo zal zijn! De eerste bevalling was in ieder geval een hel van ruim 25 uur dus het mag van mij wel wat sneller maar het hoeft ook weer niet in een paar uurtjes gepiept te zijn.

6. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ik lees hier gelukkig veel positieve berichten...

Bij mijn dochter heb ik 1 uur en 40 minuten geperst, zonder echte persweeën. Heel pijnlijk!!! Ik dacht op dat moment dat het normaal was, maar achteraf weet ik dat dit wel erg zwaar was. :$

Ze is uiteindelijk met de vacuüm geboren.

Dus hopelijk gaat het bij deze tweede anders! ;)

7. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Beide kindjes in ongeveer evenveel tijd. Alleen bij de eerste ingeleid vanwege meconium houdend vruchtwater.

Bij de 2e ook meconium houdend vruchtwater maar begon de bevalling wel spontaan.
    Vond de 2e alleen pittiger omdat het een sterrenkijkertje was en ik het laatste half uurtje op mijn zij wilde liggen om de bevalling wat sneller te laten gaan. Dus van 5 cm naar volledige ontsluiting in een half uur en daarna een paar persweeen weg moeten zuchten op mijn zij.

ik vond de eerste bevalling beter te doen omdat die veel geleidelijker verliep was niet te snel op het laatst. maar van de 2e bevalling geen scheur of niets opgelopen en bij de eerste keer wel.

8. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    1e is snel gegaan en de 2e nog sneller!

9. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    De eerste bevalling werd ingeleid na 6 dagen van terugkerende heftige weeen. Het inleiden begon met 4cm (de vliezen werden gebroken en infuus ging aan) en duurde ongeveer vijf uur, waarvan 40min persen.

De tweede bevalling begon met een valse start 'savonds tot de volgende ochtend. Tegen de middag kwamen de weeen weer op gang, 18.02 werden de vliezen bij 7cm gebroken en om 18.49 is na vijf minuten persen onze zoon geboren.

De aanloop was dus bij de tweede bevalling veel korter. Ik vond de weeen op het begin beter op te vangen. De laatste weeen vond ik heftiger, maar dat was maar even.
    Persen bij de eerste bevallling duurde langer, maar was minder pijnlijk doordat ik een pethedineprik had gekregen, deze keer niet.
    Bij de eerste bevalling kreeg ik een knip vanwege een lage hartslag van de kleine. Deze keer alleen een klein scheurtje en wat schrammen.
    Bij de eerste bevalling 400cc bloed verloren, deze keer bijna een liter.

Ik vond de tweede bevalling heel anders en fijner.

Succes binnenkort!

10. pris87

pris87 Actief lid

20 apr 2009
    180
    0
    16
    revalidatie afdeling
    in de buurt van R'dam
    Ik ben echt benieuwd hoe de tweede bij mij zal gaan.

De eerste heeft 5 uur en 10 min. geduurd. Maar ik heb het idee wanneer ik het meer op "mijn" tempo kon doen het langer had geduurd.
    De verloskundige had nog iemand die was begonnen, dus zeer gehaast. Ondanks dat ik in het ziekenhuis beviel wilde ze dit niet uit handen geven.
    Op mijn zij kon ik de weeën redelijk opvangen. Ik weet 100% zeker dat dit gehaast niet met de toestand van mijn dochter te maken had, want de verpleegkundige controleerde het steeds en ik was genoeg bij bewustzijn.
    Ze werd zelfs boos toen ik op mijn zij wilde leggen, deed demonstratief d'r handschoenen uit en zei dan ga ik weg blijf je lekker nog een paar uur liggen. Tjaa dan luister je toch maar..
    Ze brak me vliezen, zat echt extreem te wroeten aan de onderkant. Dus zonder pers weeën bevallen.

Zit nu bij een andere verloskundige, en heb wel heel duidelijk verteld dat ik het nu echt in alle rust wil doen. Is er iets niet goed met het kindje, mag je alles uit de kast halen. Maar zolang dat goed gaat wil ik mijn lichaam de kans geven.

Oftewel ben zeer benieuwd of dan de tweede langer duurt.

11. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ging de tweede heel ceel sneller dan de eerste. De eerste is geboren na 10,5 uur. Bij volledige ontsluiting en een paar persweeen later bleek dat hij het niet zou gaan redden als ik het zelf zou doen. Dus spoedks gehad.

De eerste keer geeft toch wel dusdanig z'n sporen achter gelaten qua angst. Gevolg is dat de tweede op afspraak is gehaald. Dus de tweede ging heeeel veel sneller. :D

Hier in de vrienden en bekendenkring die het wel zelf hebben kunnen doen is de ervaring dat de 2e zeker sneller gaat. Alleen hoor ik dan ook wel van de echt snelle bevallers dat ze toch liever wat langzamer hadden, zodat de opbouw van de pijn wat geleidelijker verloopt.

12. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    ik lees toch goede berichten over de 2de x bevallen...
    stukken sneller !
    zal het zo wel merken, duurt niet lang meer !!!!

13. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ja hier was de 2e veel makkelijker!

1e bevalling;zware en lange ingeleide bevalling; donderdagavond begonnen en zaterdagochtend is ze geboren.

2e bevalling; een hele vlotte en super bevalling. Begonnen met krampjes, waarvan ik niet wist dat het echte weeen waren. Volgens mij rond een uur of 16.00 uur dacht ik dat de bevalling eventueel begonnen was. Om 18.00 braken de vliezen en voelde ik het hoofdje zo naar beneden zakken en ik voelde echt dat ze er al aan kwam. Ambulance gebeld want hier worden in principe geen thuis bevallingen gedaan. Toen ambulance personeel ter plekke was moest ik :( persweeen wegzuchten omdat ze eens goed moesten overleggen of ze het thuis gingen afmaken of toch naar het ziekenhuis. Ik ben uiteindelijk naar het ziekenhuis gebracht en daar werd mijn dochter binnen een paar minuten geboren.

14. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    1e ingeleid bij 34,5wk: geboren op 2e dag. Einde niet helemaal goed meegekregen ivm ernstige hellp/pe.

2e spontaan bij 41,5wk: 10 uur vanaf de 1e echte wee. Heb het echt pijnlijker ervaren ondanks dat het spontaan was en 2e keer. Kwam doordat ik bleef steken op 6 cm. Vervolgens vliezen doorgeprikt en kwam toen in een weeënstorm from hell :$ terecht. Vreselijk, ging daarna wel vrij vlot. Persen binnen 8 min. gepiept maar vond het toch een 'lastigere' bevalling. Wellicht ook omdat deze voldragen was en dus een kilo zwaarder dan de 1e ;)

15. klaartje88

klaartje88 Nieuw lid

18 mei 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    1ste 31 uur met sk
    2de 15 uur met pomp

16. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    De tweede was een stuk zwaarder dan de eerste (4285) en dat deed meer zeer dan de eerste:D , wel ging het sneller.

17. ManonM78

ManonM78 Lid

29 nov 2011
    52
    1
    0
    lelystad
    woow ik had dat ook dus bij de eerste. spoedks.

nu wil ik eigenlijk weeer een ks. maar..de gyn had me al verteld dat dat waarschijnlijk niet zou gebeuren want iedere bevalling is anders. ik ben bang. echt bang hoor. na de eerste ervaring...nog 9 weken..

18. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Alle 4 ingeleid:
    1e, duurde ongeveer 12 uur, waarvan 1,5 uur persen, vacuum er op, OK gebeld voor spoedks, bij laatste 'poging' toch geboren zonder ks.
    2e, duurde ongeveer 4 uur, 30 min persen.
    3e. duurde 35 minuten, 3 weeen gehad en 2 persweeen.
    4e, duurde ongeveerd 12 uur, door ruggenprik en infuus wat er laag was gezet ivm BI, persen duurde 18 min, op eigen kracht, zonder persweeen.

19. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ja! (bij mij wel tenminste..)
    Eerste kindje 4 uur weeen en 30 minuten persen. De tweede 2,5 uur weeen en 7 min persen :)

20. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Poeh als ik dit zo lees vind ik de tweede wel eng, eerste werd ik wakker met een beetje buikpijn, verloor mijn slijmprop, en na 10 minuten braken mijn vliezen..heel rustig (na eerst de hond te hebben uitgelaten) naar het ziekenhuis gegaan, waar ik volledige ontsluiting had en na 3 minuten persen mijn dochter...geen weeën gehad, alleen persweeen, dus vraag me af hoe snel de volgende dan gaat...het ziekenhuis was erg onder de indruk dat ik geen weeën voelde en toch zo supersnel beviel!

Deel Deze Pagina