Ging jullie 2e of volgende bevalling nou echt makkelijker als de 1e?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Samba25, 25 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

jeetje bambie wat een bevalling!
    Die tweede keer haal je het zk niet eens...

2. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier ging de 2e bevaliing ook veel sneller dan de eerste en was voor mijn gevoel ook heftiger.

1ste bevalling:
    00.30 breken vliezen
    01.00 begin weeen,meteen om de 5 minuten
    daarna komen de weeen steeds sneller en uiteindelijk om de minuut
    03.50 VK gebeld met persdrang
    03.55 VK arriveert (ze woonde 300 meter van ons vandaan) en ik heb volledige ontsluiting en mag gaan persen
    04.25 is onz zoontje Luca geboren
    duur van de bevalling bijna 4 uur
    Helaas wilde de placenta er niet uit en moest ik met veel bloedverlies toch nog naar het ziekenhuis, gelukkig is alles toch vanzelf nog goed gegaan.

2e bevalling,die moest in het ziekenhuis vanwege die placenta en bloedverlies
    03.00 wakker worden van gerommel in mijn buik, aangekleed en vriend wakker gemaakt omdat het toch weeen zijn
    03.05 schoonzus gebeld die op ons zoontje zou passen en het ziekenhuis gebeld dat we eraan kwamen
    03.15 schoonzus arriveert en ik sta klaar om naar het ziekenhuis te gaan, ik heb inmiddels elke minuut weeen en vooral rugweeen. Ik loop naar de auto en op het moment dat ik het portier open wil doen denk ik " dit gaat hem niet meer worden, ik ga het ziekenhuis zo niet halen". Ik ben weer terug naar binnen gegaan en op gangpad naar ons huis breken mijn vliezen en ik krijg meteen persdrang.
    03.20 ziekenhuis gebeld dat ik het niet zou gaan halen zij hebben een VK voor mij gebeld. Mijn vriend heeft 112 gebeld.
    03.30 ambulance arriveert en ik lig inmiddels thuis op de bank met heftige perdrang. Ik mag van het ambulancpersoneel niet persen omdat de VK er nog niet is zij nog nooit een bevalling hebben gedaan. Ik puf alsof mijn leven ervan hangt maar na een tijdje is er geen houden meer aan.
    03.54 wordt mijn zoontje Lars geboren na 3 persweeen.
    04.00 VK arriveert.
    Duur van de bevalling 54 minuten. Helaas moest ik hier ook naar het ziekenhuis omdat ik een totaal ruptuur had die de VK niet op de bank wilde hechten, dat hebben ze in het ziekenhuis gedaan. Van die totaal ruptuur heb ik gelukkig bijna geen last gehad.

De eerste bevalling was ook snel maar had wel een logische opbouw en bij de 2e was alles heel heftig maar wel een hele bijzondere ervaring.

3. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Daar ben ik dus ook bang voor :)...

Deel Deze Pagina