* Ginny in de MMM *

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MissGin, 15 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Jaja Elmo dan wordt jouw kanjertje alweer 1 jaar!!!
    Gaat inderdaad allemaal goed komen ;)

2. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ik kreeg vandaag een brief van Univé waarin staat dat poging 5 vanaf volgend jaar niet meer vergoedt wordt.
    Ik heb direct een mail gestuurd:

Geachte heer/mevrouw,

Vandaag ontving ik een brief waarin staat dat de Univé Extra Zorgpolis 5 vanaf volgend jaar (2009) niet meer bestaat, en dat ik daarom per 1 januari 2009 de Zorgpolis 4 ontvang.

Nu ben ik sinds 1 januari 2008 bij jullie verzekerd en heb bewust voor Zorgpolis 5 gekozen, omdat daarin IVF/ICSI poging 4 EN 5 worden vergoedt.
    Poging 4 heb ik reeds verbruikt en dat resulteerde ook in een zwangerschap, alleen is dat helaas misgegaan met ruim 12 weken.

Doordat mijn zwangerschap langer als 12 was, is de telling weer opnieuw begonnen (vanuit de basisverzekering) en kreeg ik dus poging 1, 2 en 3 weer vergoedt.
    Poging 1 heb ik gebruikt in juli/augustus en momenteel ben ik bezig met poging 2.

Maar nu jullie Zorgpolis 5 uit het pakket halen, kan ik dus nooit meer gebruik maken van poging 5 die ik nog tegoedt heb, en waar ik dus al een jaar lang premie voor betaal, ruim 200,- per maand!

Zoals u kunt begrijpen ben ik het er niet mee eens.
    Ik heb er niet om gevraagd om verminderd vruchtbaar te zijn en ben dan ook heel blij dat er vruchtbaarheidsbehandelingen bestaan.
    Maar als ik dan een jaar lang ergens voor betaal en uiteindelijk kan ik er geen gebruik van maken, dan word ik daar boos en erg verdrietig van.

Waarom wordt Zorgpolis 5 uit het pakket gehaald?

U vraagt in de brief om mijn begrip, maar helaas kan ik er geen begrip voor opbrengen.
    En ik weet vele vrouwen met mij, want verminderde vruchtbaarheid komt helaas veel te veel voor en heel veel vrouwen zijn aangewezen op IVF/ICSI.

Tevens is wetenschappelijk aangetoond dat de meeste kans van slagen bij 6 behandelingen ligt, en toch worden er maar 3 vanuit de basisverzekering vergoedt.
    Een gezond echtpaar krijgt toch niet maar 3 kansen om zwanger te worden?

Ik hoop dat u mijn klacht serieus neemt en mij tegemoet komt zodat ik (mocht het nodig zijn) gebruik kan maken van poging 5, waar ik recht op heb.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zo!
    Goede brief zeg!
    Ik vind echt dat je het heel goed hebt verwoord en onderbouwd, petje af!
    Ik ben heel benieuwd naar hun reactie zeg.
    Die premie had je nu zelf kunnen sparen zodat je zelf die 5e poging zou kunnen betalen..mafkezen!

Maarre...je gaat die helemaal niet meer nodig hebben hoor ;)

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    zo ginny dat heb je goed geschreven zeg!
    ik wilde ook overstappen op unive maar baal nu wel dat dan pakket 5 er niet meer is :(

ik ben benieuwd naar hun reactie (als je die al krijgt)

5. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Nou ze kunnen maar beter wel zorgen dat ik een reactie krijg, want ik ben echt zo boos :evil:

6. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    sjonge ze zouden dat moeten doorvoeren ( al ben ik het er uberhaupt niet mee eens natuurlijk dat er een poging vanaf gaat) bij nieuwe klanten.. en de al bestaande klanten gewoon recht moeten geven op alle 5 de pogingen, dat is immers het pakket waarmee je toendertijd akkoord bent gegaan... volgens mij sta je wel in je recht hoor Ginny..

gr Jose

7. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hey ginny, wat een goede brief zeg, je hebt helemaal gelijk, je hebt er tenslotte het hele jaar al voor betaald, ik vind het echt schandalig hoor, en kan me echt heel goed voorstellen dat je heel boos bent.
    ik hoop dat je snel wat terug hoort. ben wel benieuwd wat ze er op te zeggen hebben, en niet met het standaard protocool aankomen van regels zijn regels, ik duim voor je meid!
    hoe is het verder met je, alles goed met spuiten?

8. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Heel goed Ginny.
    Bijt maar goed van je af :evil:

Gr Flam ;) ;)

9. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ja ik laat me echt niet afschepen hoor!
    Kreeg vandaag een mail dat ze mijn mail hebben doorgestuurd naar de klachtenafdeling, dus ik ben benieuwd wat ik terug krijg.
    Desnoods dreig ik met tv of weet ik veel wat, maar dit laat ik me echt niet zomaar afnemen :evil:

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ben benieuwd meid

11. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Jeetje Ginny, wat zal jij geschrokken zijn toen je die brief van je verzekeraar kreeg. Natuurlijk protesteer je daartegen, dit is niet waar je voor getekend hebt. Ik hoop dat je brief gelezen wordt door iemand met een hart...

Sterkte! Ik denk aan je.

12. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Ginny, een prettig weekend en ik
    hoop dat ze bij de verzekering
    nog een klein beetje menselijk
    zijn en eens wat begrip opbrengen! ;)

Gr Flam ;) ;)

13. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Vandaag uitgangsecho, toch? Ik denk aan je, Ginny.

-x-

14. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ja vandaag de uitgangsecho inderdaad ;)
    Alles was goed dus vanaf vanavond mag de Menopur erbij!
    Volgende week woensdag 12 november heb ik de 1e FM!

Heb trouwens nog niks gehoord van Univé...ik wacht het deze week nog af en anders gaat er een iets minder vriendelijk mailtje naartoe...

15. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey Ginny,

Menopur erbij vanaf vandaag....jeeehhhh, dan gaat het echte werk beginnen. Op naar de 1ste FM volgende week!

Ik denk aan je en duim ontzettend hard...

Dikke knuf Daffie

16. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ginny,

wat goed dat je nu echt mag beginnen.
    D duimen gaan weer volop draaien.
    Dat er maar veel mooie eitjes mogen groeien.

Liefs Hope

17. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ja ik hoop ook op een paar hele mooie eitjes...de laatste keer had ik er maar 5 dus ik hoop deze keer wat meer ;)

18. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    spannend ginny, weer een stapje verder. hoop ook voor een mooie score voor je meid ;)

19. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ik heb vanmorgen een mailtje gestuurd naar Univé, met de vraag wanneer ik een antwoord kan verwachten.
    Dit kreeg ik terug:

Goedemorgen mevrouw P.,

Momenteel is er over het probleem wat u heeft aangedragen (u bent niet de enige blijkt) contact met de afdeling Commercie die verantwoordelijk is voor het beleid en de wijzigingen van de polisvoorwaarden.

Uw mail is door de afdeling Klachten op 3 november ingeboekt met dossiernummer K 81367. De gebruikelijke termijn van afhandeling is binnen 5 dagen na ontvangst. Mocht nader overleg noodzakelijk zijn dan ontvangt u een ontvangstbevestiging met uitleg en zal de termijn van beantwoording verlengt kunnen worden. U zult dan tussentijds worden geïnformeerd over de voortgang.

Met vriendelijke groeten,

Rob Tromp
    Juridische Zaken - Klachten & geschillen
    Bestuurslid Personeelsvereniging Univé Alkmaar
    Kamer 1.17
    Telefoon extern 072-5278445
    Intern 7445

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Klinkt goed zeg!

Zowel Unive als de echo ;)

Deel Deze Pagina