Hey Ginny, Wat een mooie score. Ik ga keihard duimen voor goede bevruchtingen en natuurlijk dat die mooie banner mag blijven staan. Dikke knuf, Vier
Thanx lieve meisjes! Heb vannacht goed geslapen en gelukkig weinig last van m'n buik...klein beetje gevoelig maar dat mag ook Vandaag nog een rustig dagje houden en morgen het spannende telefoontje!
OMG ik word er niet goed van 6 dagen na mijn mailtje word ik nog gebeld en gemaild dat ik een dienst moet overnemen, omdat collega's ook voor mij m'n dienst overnemen. Dat ik een dienst moet overnemen is nog tot daar aan toe, maar ze willen dat ik dat doe in mijn vakantie (van 1 tot 13 december) Hieronder de mailtjes: Dit kreeg ik vanmorgen van mijn leidinggevende: Hoi Ginny, De enigste optie die ik nu zie voor jou om de nachtdienst van woensdag op donderdag vrij te zijn is door zelf maandag 1 december geen vakantieuren op te nemen maar de D dienst van Marjan over te nemen. De vakantieuren die dan vrij komen zijn te gebruiken om de nachtdienst vrij te nemen. En Marjan kan maandag haar uren gebruiken om haar werk op bureau PRS in te halen die zij niet kan uitvoeren doordat zij op donderdag een dienst overneemt om jou vrije dag mogelijk te maken. Dit vraagt inzet van jou voor je collega's , net zoals het inzet van je collega's vraagt om jou vrij te kunnen laten zijn. Ik verwacht dan ook niet dat dit een probleem zal zijn. Graag jou positieve reactie terug zodat je collega's op de hoogte zijn en ik de lijst op een juiste manier kan aanpassen. Groetjes Jolanda Vervolgens heb ik dit terug gemaild: Hoi Jolanda, Ik kan niet op die maandag 1 december. Dat is dan namelijk mijn testdag en moet ik naar het ziekenhuis voor een bloedtest. Is het mogelijk om volgende week een extra dienst te doen? Ik heb maandag een B, woensdag een C1 en donderdag een C2...misschien dan ipv de C2 een B? Of dinsdag een C2 erbij? Ik wil nog wel even zeggen, dat ik het raar vind dat ik het moet inhalen als ik een vrije dag neem. Je hebt me gezegd dat ik voor dit jaar geen uren meer heb en ik heb daarop geantwoord dat het dan van mijn uren van volgend jaar wordt afgehaald (als dat mogelijk is) en anders wat mij betreft onbetaald verlof. Ik had het ook "vals" kunnen spelen en me toch ziek kunnen melden, maar zo ben ik niet en dat wil ik niet. Ook vind ik dat er erg moeilijk wordt gedaan, het gaat (gelukkig) maar om 1 dienst. Er wordt gedaan alsof ik elke week 3x naar het ziekenhuis moet. Ik vraag bijna nooit om een dienst te ruilen of om een vrije dag op te nemen. De rest van al mijn ziekenhuisbezoeken doe ik op mijn vrije dagen. Sorry maar dit kan ik er nu echt niet bij gebruiken, ik heb al even genoeg aan mezelf en genoeg aan m'n hoofd op dit moment. Ik dacht het geregeld te hebben met mijn telefoontje afgelopen woensdag, wat helaas dan door een miscommunicatie niet goed is doorgekomen. Maar nu zijn we 7 dagen verder en ben ik er nóg mee bezig.... Ik snap jouw reactie als leidinggevende, maar ik hoop dat je mij ook begrijpt....de medische molen wordt erg onderschat en ik vind het jammer dat ik me constant moet verdedigen. Groetjes Ginny Hierop belde ze me maar ik heb de foon niet opgenomen en heeft ze dus m'n voicemail ingesproken, en gezegd dat ik anders maar op 4 dec een dienst moet overnemen (nog steeds mijn vakantie) en of ik vandaag even langs wil komen voor een persoonlijk gesprek Ik heb nog geen reactie terug gegeven, omdat ik anders behoorlijk kwaad reageer. Meiden even een eerlijke reactie van jullie....stel ik me nou zo aan, zie ik het verkeerd, snap ik dingen niet? Ik weet het niet meer hoor....
Hoi Ginny, Wat een rare baas heb jij zeg. Ik ben bij de eerste keer ook heel open naar mijn baas geweest over de MMM. Ik moest namelijk ook regelmatig naar het zkh voor FM of wat dan ook. Geen enkel probleem. Tuurlijk wordt er gevraagd om zoveel mogelijk buiten werktijd te regelen, maar als dat niet kan, heb je recht om een ziekenhuisbezoek tijdens werktijd te doen. Niks vrije uren inleveren. Gewoon even 2 uurtjes ertussenuit om het zkh bezoek af te leggen. Nou weet ik natuurlijk niet wat voor werk jij doet en of het mogelijk is, maar ik zou je CAO er is op nakijken. Heel veel succes en hopenlijk krijg je in een persoonlijk gesprek toch wat meer begrip van je baas. Groetjes Winnie.
hey meid je stelt je zeker niet aan ik snap niet waar ze moeilijk over doen als jij al aangeeft dat ze anders maar onbetaald verlof moeten doen... pff ik zou ook kwaad worden hoor! je hebt idd al genoeg aan jezelf en dan blijven hun ook nog eens moeilijk doen
nee hoor meid dit ligt niet aan jou... en ik weet niet onder welke cao jij werkt... maar petje af dat jij alle zieknhuisbezoekjes al buiten werktijd probeerd te plannen... jouw werk moet jou daar de gelegenheid voor geven. het lijkt nu net alsof het voor wat hoort wat is.... alsof je verplicht bent iets terug te doen omdat anderen ( wat ik in jouw situatie niet meer dan redelijk en menselijk vind) het gat opvullen als jij echt onverhoopt een afspraak niet buiten werktijd kunt plannen... en dan nog wel op een testdag.... zo,n spannende beladen dag..... dat ze dat nou niet snappen.. en dan een persoonlijk gesprek... als jij denkt dat je gaat ontploffen zou ik het nog even uitstellen... maar aan de andere kant dringt het dan misschien ein-de-lijk eens door wat een loodzwaar traject dit is.... je had ook al weken of maanden depressief en ziek thuis kunnen zitten omdat je het niet trekt... maar dat doe je niet.. want zoals je zelf al schrijft is dat niets voor jou.... volgens mij ben je juist een hele loyale werknemer als ik het zo hoor. niet leuk dat dit er ook nog eens bijkomt... gr Jose
hmmmmmmmm wat raar zeg... snap niet waar ze zo moeilijk over doen en hoezo je vrije dag inhalen? tenzij je zelf die afspraak hebt gemaakt natuurlijk.. vind het niet erg begripvol inderdaad en de mmm word ook erg onderschat.... ik zou de olgende keer als er weer eens iets is, niet meer zo mee denkend zijn en me gewoon ziek melden...
Wauw de taal die je leidinggevende in het eerste mailtje gebruikt... tjee zeg er word aardig ingespeeld op een scshuldgevoel creeeren. ZIj heeft een probleem met haar rooster rond te krijgen en jij moet je daar schuldig over voelen... Je bied een optie aan dus is het geen weigering. Dat zij neits aan jouw optie heeft is haar probleem. Wel balen dat er gelijk een gesprek moet volgen. Heb je genoeg vakantie dagen om en en vrij te hebben?
Weinig begrip vanuit je werkgever is K. Ik zou als ik jou was op zeer korte termijn een afspraak inplannen: ga de confrontatie maar op beschaafde en volwassen manier aan en laat haar merken wat het traject inhoudt en wat dat mentaal én lichamelijk met je doet! Maak voor jezelf vantevoren een briefje met wat je wil zeggen. Als zij vragen stelt of verklaringen wil, denk over alles eerst heel goed na voor je antwoord geeft en probeer vanuit jezelf en je eigen gevoel te praten. We hebben het hier niet over een broodje kaas. sterkte hoor!
Wat vervelend voor je zeg..... Deze stress is echt niet goed voor je... In vervolg gewoon maar ziek melden meid, dan is het duidelijk.Je doet het ook niet voor je lol... En dan kun je je vakantiedagen voor leuke dingen gebruiken
wat een rotstreek zeg, om jou hier mee lastig te vallen in deze spannende dagen waarop jij zit te wachten op een telefoontje van het ziekenhuis. je had je idd ook gewoon ziek kunnen melden, en of je dan even langs wilt komen voor een persoonlijk gesprek het wordt allemaal idd heel erg onderschat. ze heeft geen idee hoe dit voor jou moet voelen. en om jou dan te vragen om in je vakantie in te vallen , vind ik ook raar hoor. volgens mij is 1 dec. voor jou een hele belangrijke dag, en dan bedoel ik niet eens de testdatum. ( toch? ) ze mag blij zijn dat jij voorsteld om je vakantiedagen van volgend jaar op te nemen of onbetaald verlof op te nemen. ik zou nu op dit momenr geen gesprek mat haar aangaan. je hebt nu wel wat anders aan je hoofd. blijf aan jezelf denken, en dat doe je ook door er vrij voor te nemen. maar het wordt je niet echt makkelijk gemaakt. ik zou haar als je weer gaat werken duidelijk maken dat je het heel vervelend vind dat je jezelf steeds moet verdedigen, en als dat zo blijf je straks pas echt een poos rust nodig hebt. veel succes meid, ik duim mee voor je telefoontje van morgen. liefs,
Hey lieve Ginny, wat kun je dit nu weer absoluut niet gebruiken he! Ik heb vorig jaar rond deze tijd ook echt op springen gestaan ivm ziek melden en weg moeten voor FM-en enzo... Ik ben toen naar de ARBO-arts gegaan en die heeft mij aangeraden toch het gesprek aan te gaan met de leidinggevende en ook mijn gevoel te laten zien. Niet altijd een sterk rustig gesprek aan te gaan, maar ook eens de emoties laten zien waar je al jaren mee worstelt.....Hier is die leidinggevende toen wel van geschrokken en we hebben toen een aantal punten op papier gezet waarvoor het voor mij rustiger werken was. Ik kon altijd vrij krijgen voor FM-en en andere ziekenhuisbezoekjes en hoefde zelf niet voor vervanging te zorgen (dit deed ik namelijk ook eerst zelf). Ik gaf vantevoren aan als ik wist dat ik naar het ziekenhuis moest. Voor de punctie 3en 2 dagen erna mocht ik me ziekmelden en daarna keken we of er ander aangepast werk moest komen voor de dagen tot de TP en zolang ik last had van mijn buik. Ik hoop dat je in een gesprek toch duidelijk kan maken dat het niet de bedoeling is dat je dit allemaal alleen moet oplossen. Misschien kan je kijken op Freya of die nog tips hebben! Ik duim trouwens onafgebroken hoor voor die mooie embryo's Dikke knuffel Daffie (enne denk goed om jezelf, de rest is allemaal bijzaak!)
Thanx lieve meiden! Dikke knuff voor jullie allemaal! Ik heb trouwens net een mailtje terug gestuurd: Jolanda, Ik heb je voicemail gehoord, maar het lijkt me niet verstandig om je nu te woord te staan, omdat ik bang ben dat ik dingen ga zeggen waar ik later spijt van ga krijgen, en dat wil ik niet. Ten eerste kom ik vandaag niet langs voor een persoonlijk gesprek, omdat ik nog last heb van de punctie van gisteren. Op z'n vroegst kan ik vrijdag langskomen, want ik moet of morgen of donderdag weer terug naar het ziekenhuis. Maar mag ik wel vragen waarom jij een persoonlijk gesprek noodzakelijk vindt? Ik vind namelijk dat er van een mug een olifant gemaakt wordt, een hoop heisa voor niks. Je hebt me nog steeds geen antwoord gegeven over eventueel uren van volgend jaar te gebruiken of onbetaald verlof op te nemen. Er wordt alleen maar doorgedramd over een dienst overnemen in mijn vakantie. Ten tweede draai ik ook geen dienst in mijn vakantie.....ervoor of erna is geen probleem, maar ik heb die vakantie niet voor niks aangevraagd en jij hebt 'm goedgekeurd. Ik neem aan dat er na mijn vakantie ook vast nog wel een dienst is, die ik over kan nemen (wat ik nog steeds raar vind omdat ik een vrije dag heb gevraagd, maar jijzelf nog steeds niet duidelijk bent over uren van volgend jaar of onbetaald verlof) Ik voel me behoorlijk in een hoek gedrukt en moet me constant maar verdedigen. Het lijkt wel een "welles/nietes-spelletje" en "wie heeft er gelijk" terwijl het hier helemaal niet om gelijk krijgen moet gaan. Zoals ik al zei, heb ik nu wel wat anders aan m'n hoofd dan dit gezeur om 1 dienst. En anders koop ik toch m'n uren...ik heb begrepen dat je dat kan doen van o.a. vakantiegeld en eindejaarsuitkering (correct me if I'm wrong)
mooi geschreven ginny, goed dat je het even laat bezinken en geen persoonlijk gesprek aan gaat. waardoor je mss dingen gaat zeggen die je helemaal niet wilt( goed gezegd meid) en je hebt zeker recht op je vakantie als die goedgekeurd is. je komt goed voor jezelf op, al is dat wel vervelend om elke keer te moeten doen. neem lekker rust nu. dikke knuf,
Yep Ginny, ik heb ook even meegelezen. Ik denk dat je het op een hele verstandige manier probeert op te lossen, goed dat je je niet gek laat maken in deze. Hou je taai meid. Hoe moeilijk dat ook is... (pfff... en wat een werkgever zeg. Daar kun je dus echt helemaal níks mee!) X
Petje af Ginny dat je het allemaal op papier durft te zetten. Ik zou nu ook geen gesprek aangaan zowieso omdat je nu gewoon ziek bent klaar! Stop ook direct met je druk maken hierover, dat kan ju nu totaal niet gebruiken! Ik herken het wel hoor, zeker in een stressvolle periode kan je zulke zaken er echt niet bij gebruiken. Ik vind het goed dat je aangeeft dat je graag antwoord wil op jouw voorstellen. Verder zou ik nu de 'zaak' even laten liggen, dat komt straks wel weer en vakantie heb je gewoon recht op! Net als ziek zijn! Alsof jij hier op zit te wachten!