Nu al zonder middagslaap?? Fase?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 2jees, 20 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Hallo mama's,

Mijn dochter slaapt nog steeds niet door s nachts. Tot voor kort ging ze kwart over 7 naar bed en sliep lekker in. Nu zit ze continue te spoken en moet ik haar tig keer goed leggen. Een uur langer ophouden werkt meestal vrij goed ;)
    Maar.. nu begint ze ook s middags al te klooien. Soms gaat ze als nog slapen na twee keer rechtleggen maar soms ook niet. Ik vind het zo vroeg.. Ze is niet erg vervelend overdag ofzo, maar wel is goed te zien dat ze moe is. Wie herkent dit?

2. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Heb net in het andere topic geschreven dat mn dochter smiddags nog makkelijk een uur ligt te brabbelen. Ik ga dan niet kijken want ze huilt niet, maar ze ligt een beetje te spelen met dr knuffel...

Wat is een normale leeftijd om smiddags niet meer naar bed te gaan dan? Dat is nu toch nog te vroeg?

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik denk een fase.

Aiden heeft toen hetzelfde gehad, een paar maanden. Daarna sliep hij 's middags opeens weer als een roosje.

Nu nog steeds trouwens.

Hij is er nog steeds niet aan toe om zonder middagslaapje te kunnen. Dan is hij strontchagrijnig en weet hij op den duur niet meer wat hij met zichzelf aan moet.
    Af en toe proberen we het namelijk.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Nee het lijkt mij ook te vroeg.. Maar wat doe je er aan.. Ik vind het niet erg als ze babbelt, maar ze gooit haar beer er uit en als ze het zat is (soms na een kwartier soms na een uur) gaat ze huilen. Vrijwel nooit zelf nog slapen alleen als ik haar weer strak onderstop en muziekdoos aandoe.

5. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste deed dit ook, ik heb haar toen met anderhalf niet meer laten slapen 's middags en ze werd niet vervelender of moe. Sinds die tijd slaapt ze van 18.30 tot 7.00 uur.

Mijn jongste is weer heel anders, die is nu 2 en slaapt nog 3 uur 's middags en de nacht ook door.

Je kan het altijd testen ;)

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Opzich red ze het dan denk ik wel, maar omdat ze s avonds zo spookt en s nachts 1 of 2x lijkt me dat ze dan veel te weinig slaap heeft. Tot nu toe maakt het ook niet uit hoe de middagen gingen, de rest blijft gelijk. Dan wordt het wel heel bar..

7. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Mijn dochter ging rond die tijd rommelen met de middagslaapjes, dan een keer wel, dan drie dagen niet, enzovoorts. Was erg lastig, soms viel ze ineens om half vijf in slaap en dan savonds natuurlijk niet. We hebben haar vanaf december wakker gehouden overdag, dan sliep ze savonds wel op tijd. Vanaf maart ging ze naar de psz en toen wilde ze wel weer slapen overdag, gelukkig is dat nu over en slaapt ze helemaal niet meer overdag.

8. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik had van de week een zelfde soort topic geopend, hier hetzelfde probleem, dochter is 14,5 maanden. 'S avonds slapen is een drama, 's middags ging eigenlijk goed tot laatste week nu blijft ze regelmatig spelen in bed en heb haar nu ook maar 2 dagen op gehouden, en dat houd ze heel goed vol en dan slaapt ze 's avonds / 's nachts wel goed.
    We zien wel hoe het verder gaat.

Deel Deze Pagina