Hallo, Ik zou heel graag een gips afdruk van mijn zwangere buik maken. Maar wanneer is dat het het beste om te doen ? Liefst denk ik zo laat mogelijk. Maar dan is de kans dat ik het mis loop omdat de kleine meid dan geboren kan worden en m'n buik weg is En kan in dat gewoon samen met mijn partner doen? Iemand hier ervaring mee wat de makkelijkste methode is ?
Ik wil het ook nog doen.. Geen idee hoe groot de buik nog zal worden. Anders 2x doen voor de zekerheid?
Ik heb dat vorig jaar bij een vriendin gedaan, samen met haar zusje. Is best hard werken, dus vond het fijn om samen te doen! Bij jezelf doen is denk ik erg lastig. Ze was toen 35 weken zwanger. Ik wil ook graag een gipsbuik maken, maar weet ook niet hoe lang ik kan uitstellen...En als ik zit zie je helemaal niet zo heel veel buik. Bovendien heb ik super veel harde buiken dus weet ook niet of het dan wel goed is.
Het beste resultaat krijg je bij een zwangerschap vanaf 34 weken. Je buik is dan al flink groot maar de baby is vaak nog niet helemaal ingedaald zodat je je buik mooi naar voren draagt. Het mooiste resultaat krijg je als je staat, het is daarom wel belangrijk dat je je fit voelt. Zorg ervoor dat je wat eet voor je de buikafdruk laat maken zodat je je niet flauw voelt tijdens het maken van de afdruk. Eventueel kan de buik ook zittend gemaakt worden. Het gipsen is geheel veilig voor jou en de baby.
Is geen antwoord op je vraag hoor maar wat doen jullie er vervolgens mee? Ik weet niet zo goed wat ik dan met die gipsen buik moet doen gewoon even nieuwsgierig!
Ik heb het gedaan met 36 weken. Heb er nog steeds niks mee gedaan, vind het zo apart om op te hangen ofzo.. Ben benieuwd ook wel wat anderen er mee hebben gedaan!
Ik zou het rond 35 weken doen of iets eerder, als je buik nog mooi rond is en de baby nog niet of niet helemaal is ingedaald.
Ik heb hem met 36 weken laten maken door een vriendinnetje die hier nu haar hobby van gemaakt heeft . Daarna heeft ze hem beplakt met decopatch.
Ik maak hem volgend weekend, ik vind het het mooist zolang de baby niet ingedaald is dus lijkt mij rond 33 week het mooiste.
Ik heb hem met 37 weken gemaakt. Toen was mijn buik heel mooi rond vind ik Ze adviseren geloof ik rond de 35/36 weken te doen (ivm indalen) Ze waarschuwen op de verpakking dat je lang moet kunnen staan, maar bij mij was het met 10 minuutjes gepiept! (en goed gelukt!) Ik stond stil, vriend heeft me vol geplakt Ook waarschuwen ze ervoor dat het beknellend kan voelen, maar dat vond ikzelf niet. Hij ligt nu nog op zolder, maar wil hem straks beplakken met allerlei foto's van tijdens de zwangerschap!
Hier met 34 weken gedaan en na tien minuten ben ik bijna flauw gevallen. Tip: van te voren even wat eten en blijf normaal ademhalen!
Ik wil het ook super graag nog doen deze week.. Ik ben donderdag 37 weken zwanger .. Maar ik heb juist gewacht tot wat later omdat ik van meZelf best smal ben en grote borsten heb.. Dus ik het te vroeg zou doen zou je een kleine buik krijgen net 2 grote borsten dat vond ik niet zo mooi lijken.. Hij is nu wel ingedaald maar toch denk ik dat deZe week het mooist zal worden.. Alleen zou ik het wel graag met bh aan doen.. Omdat me borsten een beetje teveel hangen op dit moment .. Is er iemand die weet of je dat goed gaat zien met bh aan?
Daarom doe ik het al niet.. Bij mijn zus hebben we zo'n gips buik gemaakt zij heeft m brons geverfd en op hun slaapkamer hangen.. Ik heb helemaal niks met prullaria en tierelantijntjes in huis.. Ik hou het wel gewoon bij foto's en een aantal afdrukken voor de 9 maanden boek ^_^
ik ga het ook doen tegen het einde van me zwangerschap zo 35 weken ofzo.. ik wil het tegen een groot canvas aan gaan maken dat het net een schilderijtje lijkt met leuke kleurtjes en dan met elke zwangerschap wil ik het gaan doen.. leuk om op te hangen in de gang
Ik heb hem bij mijn eerste zwangerschap gemaakt samen met mijn man, was erg leuk om samen te doen. Ik heb hem daarna meg een spiegel in mozaïek bekleed. Hij staat nu op het dressoir op onze slaapkamer. Dit wordt nu ons derde kindje maar ik zou niet weten wat ik met drie buiken moet haha dus bij 1 gipsbuik gelaten; ) ziet er wel gaaf uit vind ik.
Dat durf ik niet meer te zeggen. Mijn zoontje is alweer 4,5. Ik weet wel dat ik het via Internet had besteld. Waren allemaal van die gipsrolletjes die je dan op maat moest knippen.