Wat doen jullie tegen obstipatie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mpo, 28 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Nou, het onderwerp zegt het al een beetje, mijn darmen zijn een drama op dit moment. Ik zit zo goed als verstopt en het naar de wc gaan doet inmiddels behoorlijk pijn :(.

Ik eet gezond, veel fruit en volkoren producten. Eet ongeveer elke 2 uur wel iets om de boel op gang te houden maar het helpt niks.

Iemand tips??

2. Juul83

Juul83 Actief lid

15 apr 2014
    447
    0
    0
    Ik herken het, ben nu aan de roosvicee fero maar heb nog niet het idee dat het werkt. Ben ook wel benieuwd naar adviezen

3. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Roosvicee laxo is toch juist tegen verstopping? fero is voor extra ijzer.
    Peperkoek eten mischien? Ik drink elke morgen verse sjudorange dat werk bij mij ook erg laxerend

4. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Lauw water drinken op een nuchtere maag schijnt ook te helpen.
    Ik heb zelf toen in t begin van de zwangerschap zakjes van de huisarts gekregen en daar gebruikte ik een klein beetje van.

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Dit is de ijzer variant en die heeft als bijwerking verstopping...

6. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Ik ga de Roosvicee laxo maar eens aanschaffen. Hebben ze dat gewoon bij de AH of Jumbo?

7. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    Kiwi helpt hier goed en dat hele donkere monnikenbrood met pompoenpitten vd bakker.
    Roosvicee fero is voor een laag ijzer daar kun je misschien juist extra verstopt van raken. Je moet de Roosvicee laxo hebben ;)
    Krenten/rrozijnen helpen ook, of gedroogde pruimen.
    Bakken met olijfolie, en heel veel drinken minstens 2 liter.
    En.... dit volhouden. Als ik eens een witte boterham eet ipv zo'n donkere dan zit ik gelijk de volgende dag met pijn op de wc.

8. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Hier ook darmen die niet meewerken.

Roosvicee Laxo gebruik ik ook, helpt nog niet heel veel. In mijn vorige zwangerschap gebruikte in Stimulance van Nutricia maar die hebben ze uit de handel gehaald, jammer genoeg...

Mijn diëtiste gaf wel aan dat je het beste de vezels kan weken in vloeistof, als je bv alleen vezelkoeken eet en je drinkt er niet genoeg bij dan onttrekt het vocht uit je voeding en ben je niets opgeschoten..

Ik doe ook wel eens zemelen weken in de sinaasappelsap en drink het dan op, werkt voor mij wel prima!

9. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Bij mij hielp het om activia yoghurt te eten en regelmatig lauw water te drinken.
    Heb hier ook vaak goede verhalen gelezen over Roosvicee Laxo.

@Juul83, Ferro is voor extra ijzer, en ijzertabletten hebben juist de neiging om te verstoppen, ik weet dus niet of Roosvicee Ferro op dit moment dan zo'n goed idee is voor je ;)

10. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    lauw water op lege maag, of 2 kiwi's op lege maag
    veel vezels eten (desnoods met vitaminepreparaten)
    veel drinken
    minimaal 30 minuten bewegen (wandelen of fietsen ofzo)

11. Lon24

Lon24 Bekend lid

8 jan 2014
    668
    0
    16
    Rosevice laxo, kiwi's op nuchtere maag, lauw water op nuchtere maag, veel vezels en fruit eten. En een kopje koffie sochtends werkt hier ook super!

12. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Ok :), thnx!!

Vanavond gelijk vanuit het werk door naar de Appie om vanalles in te slaan. Ik had gisteren al zo'n verse vruchtensap gekocht met sinaasappel en kiwi om dat ik al had gehoord dat kiwi's kunnen helpen.

Veel water (thee) neem ik ook al gelukkig.

13. Innas

Innas Actief lid

24 jul 2014
    323
    145
    43
    Vrouw
    Gebroken lijnzaad!
    Ik heb ook snel last van obstipatie, eet nu elke ochtend havermoutpap met amandelmelk (kan niet tegen koemelk) en fruit (wat er in huis is, banaan, blauwe bessen, appel, peer, of bosvruchten uit de diepvries) en daarover strooi ik wat lijnzaad wat ik even in de vijzel maal. Dat werkt echt super, een uur later kan ik naar de wc. :)
    Is gewoon te koop in de supermarkt.

14. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    M'n dochter heeft af en toe obstipatie en wat heel goed werkt is gedroogde pruimen of abrikozen klein snijden en met yoghurt mengen.
    Een eetlepel olijfolie doet ook wonderen

15. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Rosivee laxo ( niet de ferro idd!! ) 2x per dag

16. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Een eetlepel Colon Clean(vezels)in een glas water(1x per dag). Werkt perfect! Geen last gehad van obstipatie hierdoor, bij mijn eerste zwangerschap had ik echt veel last.

17. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gebroken lijnzaad inderdaad!! Werkt heel goed, heb al vanaf het begin last van obstipatie maar door de lijnzaad kan ik veel makkelijker en vaker naar de WC. Gewoon te koop bij de AH, succes!

18. Juul83

Juul83 Actief lid

15 apr 2014
    447
    0
    0
    O sorry heb de laxo, haha beetje last van namen door elkaar gooien.

19. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Dit eet ik ook elke ochtend. Heb geen last van obstipatie:)

20. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Gelukkig, anders moest de ferro snel aan de kant :D

Deel Deze Pagina