Dochter jeukt vreselijk snachts uren lang slaapt ze niet. Huilt. Vraagt handjes vasthouden. Vraagt zalfje. Zielig Ze krabt sommige plekken tot bloeden zelfs. Het zijn benen, armen, polsen, nek. Inmiddels zijn we al maanden bij dermatoloog en hebben hormoonzalf triclometozon 4x per week smeren we die. Ook 3 weken terug twee weken lang sterkere gesmeerd. Hormoonzalf helpt plekken te bestrijden maar jeuk blijft (ietsminder heftig dan zonder zalf maar is steeds). Koelzalf zonder rozenolie, vaseline, cebromatogol, eucerin, la rochey dat is dagelijks. Ik smeer 2-3x snachts nog met koelzalf al staat dat het maar 1x per dag moet helpt dat accuut maar niet lang. We kleden haar niet warm en is 18.5 thuis nacht In bad 3x per week met badolie la rochey. 10 druppels fenistil voor nacht (dat geven maakt totaal geen verschil) Goed morgen gaan we weer naar dermatoloog maar ik wil specifiek dingen vragen wat nog kan? Dermatoloog in kinderziekenhuis stuurt ons steeds terug met zalfjes. Al snap ik wel dat er miss niet iets anders te doen maar misschien specifieke zalven? Voedselallergie bloedtest van negatief btw Iemand bekent met merk A-derma? Ik heb dat tip gekregen van iemand uit Belgie een cream exomega en zalf tegen jeuk bij waterpokken dat het helpt.
Wij hebben veel baat gehad bij een eczeemverpleegkundige. Zalfschema met hormoonzalf en daarnaast de huid vetten met een zalf. Ze heeft speciale eczeempakjes aan. Hierdoor krijgt de huid geen prikkels en kan de zalf zn werk doen. En zo min mogelijk in bad. 3x per week vind ik nog best veel! Sterkte. Het is echt heel naar die jeuk.
Op het volledige dieet gaan waar je dochter het eerder goed op deed. Zorgen dat je alle stoffen waar ze op reageert vermijd voor een zodanige geruime tijd dat de intollerantie voor die stoffen kan verdwijnen. Niet de symptomen bestrijden, maar de oorzaak aanpakken. Dat zal nu even iets lastiger zijn, maar op de lange duur de oplossing zijn. Zo doorgaan verergert de situatie tot nu toe alleen maar. Dat arme meisje....
Hier ook een dochter met veel last en wij zijn op aanraden van de chiropracter overgestapt op spelt brood en 1 glas melk per dag en zo min mogelijk suiker en als we dat aanhouden gaat het hier echt super goed..
Zielig is het he? Mijn zoontje heeft er ook zoveel last van. Helaas heb ik ook geen oplossing, alleen vind ik 3x per week in bad ook veel. Wij zitten op advies van de arts op maar 1x per week met badolie. En dan ook nog kort in bad met niet te warm water. Alles om de huid zo min mogelijk uit te laten drogen.
Hier is het met het verwisselen van het seizoen het ergste, het begint nu weer. Schuurpapier velletje Smeerschema..... Ochtend helemaal met extra vette creme. Erge plekken lichte hormoon crème. Tussendoor helemaal met gewone vette crème. Middag extra vette en hormoon voor ergere plekjes. Tussendoor gewone. Avond extra en hormoon. En bij extreem opvlammen heb ik een sterke hormoon. Dat drie dagen twee keer per dag en dan is het zo weg. De huid droog en bobbels blijft. Drie keer per week in bad vind ik ook veel. .....Hier een keer per week soms per twee weken. ......
Precies dit! De eczeempakjes geven de huid hier ook echt rust! Ik gebruik ze bij dl vooral voor s nachts, maar bij erge jeuk trek ik ze ook overdag wel eens aan bij haar. Wij gebruiken ook koelzalf en daarnaast hydrocortison en/of ureumzalf. Als je dochter veel open plekken heeft, zou ik daar specifiek een hormoonzalf voor vragen. 3x per week is indd relatief veel. Onze dochter gaat 1x en andere dagen was ik haar op het aankleedkussen.
Ga dan even morgen vragen dat eczeempakje voor nacht. Laatst werd ze helemaal onderzocht en er is zeg maar wat ze zeggen "afwijkende huid" heeft ze. Extreem gevoellig voor alles het vlamt ineens op en volgende dag is ineens weg. Op dieet gaan is geen optie dat betekend dat ze niets mag geen hystamine, geen gluten, geen melk ook geitmelk niet. Bovendien is niet bewezen of dat het is. Dietiste zei dat we niet moeten doen zulke dieeet op deze leeftijd haar gezondheid zal achteruit gaan. Wel afwisselend eten, geen suiker, geen pure melk erc (maar dat deden we al lang). Ook fenistil is antihystamine druppels dat dus zo nodige allergie in dwang houden aantaal uren maar dat doet het niet. Ze krijgt hier zoiezo geen melk en geen tarwe/spelt pap,brood. *spelt is ook gluten dus is geen verschil als ik speltbrood geef ze eet voornamelijk quinoa etc broden waar ook spelt inzit maar minimaal. War kinderarts zei is dat na hvm ziekte haar huid is ernstig aangetast waardoor nu is erger geworden. We gaan badje minderen maar ze heeft niet echt droge huid eigenlijk helemaal niet droog. En waar ze jeukt is voornamelijk litekens van hvm ziekte. Er zitten ook erg kleine eczeem plekjes. Het is typisch atopische eczeem dus het is niet mogelijk oorzaak te vinden op dit moment. Ze heeft verder geen klachten behalve dat ze snachts slecht slaapt maar als ze niet jeukt slaapt ze net zo slecht. Ze heeft ook op dit moment echt vreselijk 2mnd achter de rug: hvm ziekte, extreem eczeem gekomen, erg ziek, continu verkouden, nu ook luchtwegen infectie al paar weken etc. Ze heeft nu gewoon erg lage immunsysteem waardoor eczeem extra uitkomt helaas. Kan ook extra veel jeuk komen door varicella vaccinatie. Ze zit nog in die 6 weken waneer ze dat virus bijzich draagt. Want ze had soms ergere eczehuid maar zo veel jeuken was nooit. Ik las ook iets over zoute badje. Wat is dat precies? Niemand die a-derma kent?
Ik heb er zelf heel erg last van, maar vooral in de winter, gek wordt ik van de jeuk aan mijn benen. Iemand raadde mij aan om crème met vitamine E te smeren en sindsdien heb ik er veel minder last van. Het nadeel is wel dat vitamines in open verpakkingen snel vervliegen dus moet je wel iets zoeken met een pompje in de flacon dan vervliegen de vitamines veel minder snel.
Mijn dochter heeft ook eczeem en een huidziekte ook nog. Heb geen antwoord op je vragen maar wou je sterkte wensen. Ik heb ook zon pakje gehad, daar zitten van die handschoentjes aan zodat ze zich minder snel openkrabben en het zorgt dat ze zalf er beter intrekt en het verminderd de jeuk. Hier hielp het wel
Net van ziekenhuis en tja ze konden niets doen. Extra veel(dik) hormoonzalf smeren is eentje wat mild is maar helpt goed. Koelzalf 10 tubes gekregen. Eczeemafdeling (verpleegkundige) is pas vanaf mei 2015. Dat slaappakje kan maar voor eigen rekening. Dat Fenistil druppels zeggen ze moet wel echt helpen tegen jeuk. Maar helpt niet echt ofwel misschien in begin wel. Ze gaat naar bed en slaap gelijk 20.00 maar na 23.00/01.00 ze is gewoon continu wakker. Daarna nog wel echt elke half uur wakker bij ons in bed en pas met 06.00 slaapt ze door tot 08.30. Dus het was niets anders dan blijven doorsmeren want jeuk komt door ontstekking (rode vlekken) maar als vlek weg is blijft ontstekking onderhuids zitten dus ook zonder vlekken moeten we smeren waar ze jeukt. Sterkere zalf willen ze liever niet en iets anders tegen jeuk bestaat ook niet zeggen ze.
Onze dochter heeft ook last van eczeem, wij zijn na heel veel bezoekjes aan de dermatoloog en heel veel verschillende zalfjes naar de homeopaat geweest. Kan er nog niet zoveel over zeggen of het helpt want we zijn nog maar net een week begonnen met de korrels van de homeopaat. Heb wel het idee dat ze minder jeuk heeft en beter slaapt.
Oh en nog een tip, Groninger bad olie! Onze dochter heeft dat altijd in bad, ze komt altijd lekker geolied uit bad.
Nee wat is dat en waar koop je dat? Homeopaat zijn we geweest (mesoloog) ook electro accupunctuur gedaan maar verder dan een vage intolerantie op zowat alles en probiotica ging het niet. Probiotica hier erg goed tegen buikkrampen geholpen.
Ja dat kan maar was hier niet nodig korrels zei ze. Maar ik heb zelf ook eczeem en ook vaker geweest korels etc niets helpt ik geloof daar niet echt omdat eczeem is echt reactie huid (organisme) op iets en dat kan stress zijn of voedsel of weer of buikkrampen of iets wat binnen niet goed is, of neurologische probleem, contact eczeem etc. Milloenen varianten waardoor is onmogelijk vast te stellen wat. Bij mij konden ze ook nirt vaststellen het komt en gaat maar ik krijg dat regelmatig eens in aantaal jaaren in milde of heftige vorm op mijn handen... Hormoonzalven helpen niet eens bij mij
Kwamen er bij de accupunctuurtest stoffen uit waar ze sterker op reageerde? Dan zou ik die toch laten staan en aanvullen wat ze mist met voedingssupplementen. Ik snap artsen echt niet, die zeggen: niet op dieet, want dan missen ze te veel. En ondertussen mag je kind wel vergaan van de jeuk? Vriendinnetje van mijn dochter is allergisch voor koemelk, soja, noten, pinda's en honden en katten. Hoefde niet op dieet en de hond en de kat hoefden ook de deur niet uit, want zou toch niets helpen. Toen ging de hond dood, en ineens verbeterde haar eczeem enorm. Zijn ze toch maar eens een second opinion aan gaan vragen in een ziekenhuis dat bekend stond om z'n goede allergie-afdeling, (Tilburg in dit geval). Toch soja en noten laten staan, en zowaar: ze knapte enorm op! Voor die tijd smeerden ze zich rot met de hormoonzalf en andere zalven, en wel zo dat ze met 4 jaar al pigmentvlekken heeft. Verder met het badderen: 1 keer per week en voor de rest gewoon wassen bij de wastafel.