Eerste kennismaking BS, wat vragen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lumiere, 31 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Vlak na onze vakantie hebben wij het eerste kennismakingsgeprek op De Grote School :D zo snel al omdat deze school maar een beperkt aantal kindjes aanneemt en wie het eerst komt eerst maalt.
    Wat komt allemaal aan bod bij zo'n gesprek? Welke vragen kunnen we het beste stellen?
    We mogen de school zien, komen ook tijdens schooltijd.

Sowieso willen we weten hoe ze omgaan met pesten ivm mijn pestverleden. Omdat mijn partners zo'n beetje hele familie dyslectisch is willen we daar ook meer van weten. Onze gastouder had het over "pedagogisch beleid", wat is dat?

Er zijn nog 2 scholen in de buurt, maar deze heeft tot nu toe onze voorkeur. Het is een nuts-basisschool, ze doen veel met natuur en ervaringsgericht leren vlg de site.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Tsja, net wat je zelf belangrijk vind.
    Wij hebben zelf gekeken naar de volgende punten;
    - identiteit. We wilden graag een protestantse basisschool
    - onderwijs systeem. Kies je bewust voor een systeem zoals montessori, vrije school oid. Of een "gewone" school.
    - Continue rooster, ben je hier voor tegen of neutraal ( Bij ons is het al 3 jaar lang gedoe met stemmen enz )
    - Klassen samenstelling en formaat. 35 kleuters is wel heel veel!
    - Toetsen van cito bij kleuters. Onze juf geeft aan dat niet te doen maar beoordeelt het hele kind, ze doet niet bewust toetsen.
    - Extra's die ze kunnen bieden zoals bv extra ondersteuning
    - klik met de school
    - Kan een kind kind zijn? Zo kwam er hier een school trots vertellen dat ze met rode en groene kaartjes werkten en je een regeltje had met plaatjes: Zelf, vriendje, juf. Dus zelf oplossing bedenken, klasgenootje vragen, dan pas de juf. En als je dan de juf wou vragen, dan draaide je je kaartje op rood en moest je wachten tot de juf langs kwam. Nou sorry hoor, maar niet met mijn 4 jarige kleuter!

Verder, ga vooral niet bij maar 1 school kijken! De school die ik op papier uitkoos, beviel ons in de praktijk niet, een gevoels en rommel kwestie. De school waar ze nu zitten is op papier een goede school maar in de praktijk ook.

Deel Deze Pagina