Jens heeft een klein pusplekje in de hoek van zijn nagelriem. Het kootje is iets rood, niet warm. Wat kan ik hier aan doen? Durf het niet echt open te maken, heb wel geprobeerd te drukken (na het badderen), maar zonder succes. Moet ik hiermee naar de huisarts, of kan ik hier zelf wat aan doen?
Mijn jongste had dit ook....Had eerst de HA gebeld, die zei dat het vanzelf wel weg zou gaan. Maar het werd het steeds roder en dikker en ik heb het toen opengedrukt. Even niet zo leuk natuurlijk maar daarna was het snel weg.
Ik kreeg als tip bij mn zoontje; bepanthen erop smeren en dan een pleister eroverheen. Heb t zelf niet geprobeerd, t trok al vanzelf weg..
Hier ook gehad. Het werd steeds erger, op een zaterdag zaten we bij de hap. Doorgeprikt en AB-zalf. Als het maandag niet beter aan het worden was moest ze aan de AB-kuur. Dus het kan vanzelf wel weggaan, soda bad kan heel goed. Mogen ze helemaal wel in zitten. (doe je soda in bad ipv zeep) Maar als het erger/groter/roder word of hij krijgt koorts zou ik wel even langs de ha gaan. Eventueel doorprikken met een schoongemaakte naald?
Ja, heb gisteren al klaargestaan met een naald, maar durfte niet.. Bij mezelf ben ik heel makkelijk met dingen doorprikken en zo..
Hier had mijn dochter het ook vorige week, en toen heb ik na 2 dagen antibiotica zalf gehad, maar ik mocht het nog even aankijken, na 3 dagen kwam er een klein korstje op en heb ik voorzichtig mn eigen nagel er langs geschoven toen sprong het open. Zij had het bij elk vingertje... Nu is het helemaal weg.
Mijn zoontje had het ook, maar het ging niet vanzelf weg. Het werd steeds erger, van geel naar groen en steeds groter. Ik durfde het zelf echt niet open te maken, brrr met zo'n naald bij zo'n ieniemieteentje.. Ben dus naar de huisarts gegaan, die heeft het open gemaakt (brullen!!!) en we moesten nog een week met antibioticazalf smeren. Erg zielig allemaal met zo'n hummeltje van net twee weken...
Mijn dochtertje had ook bij elke vingernagel van die gele velletjes, heel raar vond ik het, mijn oudste had dat helemaal niet. Iemand enig idee waar dat eigenlijk door komt? Na een paar weken was het helemaal weg gelukkig maar het zag er zo zielig uit.