Gipsbroek beenbreuk.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door LadyKikker, 25 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.284
    1.907
    113
    Vrouw
    Hi.

Ons mannetje van 3 heeft gister zijn bovenbeen gebroken. Gelukkig een mooie breuk, dus geen operatie nodig.
    Nu heeft hij een eenzijdige gipsbroek. Om zn middel een gipsband, waarbij het gebroken been in zn geheel in het gips zit.
    Dit beperkt hem heel erg natuurlijk en voor ons is het zoeken wat de beste manieren zijn..

Vandaar dit topic. In de hoop ervaringsdeskundigen te vinden die wat "tips & tricks" willen delen.
    Bijvoorbeeld over verschonen, vervoeren (hij kan niet zitten ivm band om middel), activiteiten om hem bezig te houden, douchen, enz enz.....
    Hoop wat handigheidjes te krijgen om de komende weken zo aangenaam mogelijk te maken.

Groetjes!

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Er zijn kindjes met heupafwijking die met 3 jaar ook gipsbroek krijgen om 1 of 2 benen. Misschien kan je daar opzoeken.
    Mijn dochter had gipsbroek van middel tot tenen toen ze 4-6mnd was 9 wk lang.
    Deze tips kunnen je misschien helpen
    - mc hd opal kan je huren 10 euro p mnd is specifiek voor gipsbroek
    - domoo zit of zitzak
    - in stokke heb je minimonkey weet niet of het handig voor 3 jarige
    - sommige doen nog een soort plank op wiltjes dan kan kind zich voortzetten op buik
    - over luiers of wc weet ik niet bij 3jarige
    - in bed als hij op rug ligt misschien handig een rol handdoek onder knietjes leggen om druk te verminderen op de rug

Kinderen met gipsbroek kunnen wel gewoon zitten hoor en zelfs lopen. Ligt natuurlijk aan in welke staand is hij ingegipst. Mijn dochter was half zittend ingegipst. Zitzak of domooo is ideaal dus

Er is Facebook groep kan je aanmelden voor tips.
    Verninging aangeboren heupafwijking

Deel Deze Pagina