Graag advies over slapen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kwekkie4u, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Mijn kindje heeft veel problemen met in slaap vallen.
    Het liefst wil hij in onze armen in slaap vallen, schommelend, wiegend e.d. En dan kunnen we hem pas in bed leggen.
    Hier ben ik het niet mee eens, dus het gevolg is dat ik al een tijdje bezig ben om hem wakker in bed te leggen en dan proberen te laten slapen. Het gaat goed, tot het moment dat hij zijn ogen wil dicht doen en zijn houding niet kan vinden of gefrusteerd/boos raakt.
    En dan huilt/krijst hij het boeltje bij elkaar... tranen tranen en nog en tranen. Hij wil dan weer opgetild worden, getroost worden en in onze armen wiegend slapen. Wat kan ik er aan doen dat hij van wakker in bed naar lekker slapen gaat. Zonder opgetild te worden.

Wie kan mij tips/trucs/advies geven?

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi

Ik zie dat onze kindje bijna even oud zijn lieve maart baby's dus .

Onze zoon heeft dat probleem dus niet maar ik lees veel over vrouwen die dan de baby wakker weg leggen en erbij blijven zitten tot ze in slaap vallen dan steeds een stukje verder de kamer uit tot het moment dat je ze weg kan liggen en gelijk weg kan lopen.

Of dit werkt weet ik niet. Wij zijn vanaf het begin onze zoon weg gaan leggen en dan de kamer uit tenminste vanaf een week of 5 toen is hij door gaan slapen en zijn we consequenter geworden.

Gewoon proberen lukt het niet dan is hij er mss nog niet aan toe. Slaapt hij wel goed verder? En in de nachten

Groetjes paula

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter was wat ouder toen we dit probleem aan gingen pakken, 1,5 jaar namelijk. Ik liet ze eerst in mn armen in slaap vallen, legde ze later heeeel erg moe in bedje en hield contact door mn handen op haar rug of buik te leggen. Later kon ik ze wegleggen en er naast blijven zitten. Nog later kon ik ze wegleggen, en weglopen ( In een verstek van een maand of 3! ) Bij een lastige dag moet ik alsnog naast ze blijven zitten.

4. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Heb je misschien een babyfoon?
    Mijn zoon valt vaak tijdens het drinken al in slaap en wilde ook niet echt in slaap vallen als hij dan in bedje lag en wakker schrok.

Nu probeer ik eigenlijk altijd de melodie van de babyfoon aan te zetten voor hij in slaap valt aan het einde van zijn nachtvoeding.
    Dan hoort hij het meldoietje al voordat hij slaapt en als hij dan gedronken heeft leg ik hem in bed. Dan hoort hij hetzelfde melodietje en dat kan hij dan misschien associeren met de geborgenheid van jou of je man?

Of misschien kunnen jullie een (ander) vast bedritueeltje uitproberen, bijvoorbeeld een kort verhaaltje voorlezen voor het slapen gaan, dat wilde bij mij ook wel eens helpen dat hij van krijsen naar rustig ging en dan viel hij vanzelf in slaap..

Hopelijk heb je wat aan de tips en heel veel sterkte ermee!

5. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    En soms willen baby's gewoon niet alleen zijn. En terécht, daar zijn ze baby voor... Dan lekker bij je houden in een draagdoek of ergonomische drager, heb je je handen vrij en je kindje is lekker bij je.

6. Onje

Onje Niet meer actief

Lemmy heeft dit ook even gehad en ik heb er maar aan toe gegeven het heeft een week of 2 geduurt toen kon ik hem weer wakker in bed leggen en heeft hij de meest interessante "gesprekken" met het plafond voor hij in slaap valt ;)

Ik wil zeggen geniet er nou nog maar even van dat kleine lijffie tegen je aan te voelen, maar ik weet hoe lastig het af en toe kan wezen!
    Volg vooral je gevoel!

7. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Voorheen werd hij wakker en was super vrolijk en lag rustig te brabbelen bij het wakker worden. Nu is het krijsen totdat wij er zijn en dan gaat hij lachen.

Dus voor het slapen huilen en bij het wakker worden huilen.

8. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Dat doet 'ie niet om te manipuleren hoor ;) Hij zal je wel echt missen.

9. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Whahaha! Gelukkig maar, want als hij ons ziet dan begint hij meteen te lachen bij het wakker worden. Dan is hij weer super vrolijk.
    Alleen dat slapen gaan en huilen, vind ik zo zielig voor hem.

Deel Deze Pagina