tanden luier???

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tonneke, Oct 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Geen idee of het bestaat maar me schoonmoeder kwam ermee. Thomas heeft eigenlijk altijd wat donkere poep en vrij vast. Sinds een week heeft hij af en toe diare, beetje geelkleurig, en een scherpe geur komt er vanaf. Volgens mijn schoonmoeder zijn dit tanden luiers, oftewel als de tandjes doorkomen dan krijgen ze zulke luiers.

Geen idee of ik dit moet geloven, vind het namelijk nog een beetje vroeg. Maar wat is jullie ervaring?

2. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn ervaring met tanden luiers: wat dunnere poep, vaak met korreltjes poep zeg maar, vaak erg zure lucht,kleur net aan wat ze had gegeten

wij brulde vrij vlot dat ze tanden kreeg, vieze poepluiers en kwijlen maar de eerste tandje kwam pas met 9 maanden

3. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Dus zegt eigenlijk nog niks. Hij kwijlt ook als een gek. Er zitten wel korrels in de poep. Maar zelf geloof ik er niet echt in maar de tijd zal het wel laten zien.

4. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    3 maanden? Das beetje erg vroeg. Zou natuurlijk altijd kunnen, maar voel eens in het mondje of je al een bobbeltje oid voelt?

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn zoontje heeft die luiers ook regelmatig, zonder tandjes. En kwijlen met deze leeftijd is normaal.

Het is wel waar dat kindjes vaak wanneer ze tandjes krijgen, van die zure luiers hebben. Maar ze komen ook voor zonder de tandjes, dus eigenlijk zegt het niets.

Ik voelde duidelijke bobbels zitten voordat de tandjes doorbraken.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi
    Lisanne heeft eigenlijk niet echt dunne luiers met de tandjes, wel stinken ze veel meer dan anders. Ze heeft altijd dikkige poep, terwijl ze meestal zachte poepluiers heeft, pindakaas dikte zeg maar. (lekker praatje hè;))Ze heeft nu 3 tandjes door(de 1e met ca. 7 mnd) met de 4e op komst. Dus ze zijn vlot achter elkaar doorgekomen.

Denk dat dat per kindje ook verschillend is. maar 3 maand is wel vrij vroeg.

Overigens kan ik ook wel mee praten wat betreft de oma's(lees schoonmoeder èn moeder) die roepen bij ieder dingetje dat ze heeft: TANDJES!!! om gek van te worden soms;);)

7. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Tandenluiers zijn hier zuur stinkende (zeg maar naar kots), dunne luiers met etensresten erin.

8. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    1,520
    0
    0
    Hier hetzelfde, dunne ontlasting met etensresten erin. En kapotte billetjes. Dan weten we zeker dat er tandjes aan komen. :(

9. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Haha ik ken het. Bij 3 weken ' ow die gaat snel lachen' uiteindelijk bij 7 weken. Bij 9 weken ' ow die gaat een deze dagen zich omdraaien als hij op zijn rug ligt' nou ik merk nog niks;)

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre had wel echt tandenluiers, rook echt naar kots om het maar even zo te zeggen. Ze had het alleen toen er ook echt tanden door kwamen, eerst onder 2 tegelijk en toen boven 2 tegelijk.
    Verder heeft ze het nooit (gelukkig, want ik kokhals niet vaak maar met zulke luiers wel...) :)

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Dun, slijmerig, zuur. Te ranzig, die ruik je op 10 meter afstand door de broek heen.
    En hier krijgt de kleine er hele kapotte billen van... Goed smeren dus!

12. Tizzy

Tizzy Actief lid

Feb 9, 2008
    277
    0
    0
    Hier dus alleen vaker poepluiers op een dag, veel kwijlen en verder merkte je weinig aan hem dat de tandjes doorkwamen...

En ja, het 1e tandje kwam door met 3,5 maand, en nr 2 een week later, en inmiddels heeft ie er 3 en nr 4,5, en 6 komen er bijna aan. :D

13. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

hier ook zo :D - ze had allerlei symptomen, ook luiers die inderdaad omschreven staan als 'tandenluiers' . Maar uiteindelijk had ze pas -heel gemiddeld volgens mij- met 8 maanden haar eerste tandje. En niet met 3 of 4 ;) .

14. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

tja, maar die hadden wij hier ook nog weleens tussendoor... En ook zomaar inééns dat haar (bijna) billetjes stuk waren na een poepluier...

15. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Nou tandenluiers zijn echt evrschrikkelijk. Ik heb jaren mensen verzorgd en ben heel wat luiers tegengekomen. Ik kan dus een hoop hebben. Maar nu van de tandenluiers moet ik echt kokhalzen. Het ruikt als melk die al heel lang niet meer goed is. En tot aan de nek zitten ze eronder, het is een stuk dunner. En dan de billetjes helemaal rauw!

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

1 zo'n luier zie ik niet als tanden luiers. Sterre heeft er nu weer 5 of 6 per dag terwijl ze normaal 1 keer poept per dag, en ja hoor, er komen 2 hoektanden door.
    Dus ik heb gisteren ook maar weer een pot sudo gehaald :)

Share This Page