Eczeem en Lanette Creme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sanjor, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

    Sanjor Fanatiek lid

    23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi..

    Lisa heeft al een tijd eczeem op haar wang.. Ik heb er al hormoonzalf voor gekregen. Eigenlijk gaat het niet weg maar is het wel zacht (blijft dan rood) Soms als het weer erger wordt dan smeer ik pas met hormoonzalf. Dus niet elke dag.

    Nu is de eczeem oppeens over haar hele lichaam. In de knieholtes, in haar nek en aan de binnenkant van haar dijbeentje..
    Moet ik daar nu ook Hormoonzalf opsmeren?

    Oh ja en wat ik eigenlijk wilde vragen:p: Sinds ik Lanette Creme gebruik heeft ze oppeens die eczeem in haar knieholtes.. Toeval?
    Moet ik blijven smeren met Lanette Creme? Of toch hormoonzalf?

    Wat een onzekerheid zeg:(
    Oh ja en ze heeft waarschijnlijk ook astma. Is volgens mij ook een verband tussen eczeem en astma toch?
     
  2. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik weet het ook niet maar volg even je topic.
    Sacha zit ook onder de eczeem op zijn gezicht en het lijkt zich maar uit te breiden...Ik wil van de week met hem naar de dokter.
    Het gekke is dat hij er geen last van lijkt te hebben.
     
  3. Thyrza89

    Thyrza89 Actief lid

    1 jan 2010
    403
    9
    18
    Hoihoi,

    Ons zoontje van een half jaar heeft ook last van eczeem op de wangetjes.. De ene dag is het erger dan de ander. Wanneer hij last van zn tandjes heeft, wordt eczeem ook erger. Heb er ook hormoonzalf op gedaan, helpt goed.. Tot anderhalve week geleden hij helemaal onder zat, armpjes, beentjes, in het haar.. Ik dacht echt, HELP! maar nu is het weer weg.. zo raar!
    Eczeem is een raar ding:)
     
  4. Newlymom

    Newlymom Actief lid

    27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Ik zou gewoon even langs de huisarts gaan, als je het niet zeker weet.
    Ik smeerde het gewoon op alle plekken waar de eczeem verscheen, dat had mijn huisarts voorgeschreven, dus ik denk dat jij dat ook kan doen.
    mijn oudste had ook altijd last van eczeem als baby en ik kreeg dan een zalfje die ik moest smeren tot het weg was en voor de rest vet houden met lanette creme..

    wat je zei over astma; ik heb begrepen dat je pas kan weten of een kind echt astma heeft op de leeftijd van 4 jaar of ouder, eerder dan 4 jaar is het niet te achterhalen?

    Je baby kan wel astmatisch zijn maar zeker weten kunnen ze niet, dat is wat ik te horen kreeg bij mijn oudste zoon (mijn man heeft astma en mijn kinderen zijn dus automatisch gevoeliger ervoor en kunnen het ook hebben)
     
  5. Newlymom

    Newlymom Actief lid

    27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    #5 Newlymom, 20 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2011
  6. Annanas

    Annanas Actief lid

    18 jul 2010
    129
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Creme Lanette is naar mijn weten een 'lege' creme, gewoon een smeersel waar geen medische dingen aan zijn toegevoegd. Bijv. Schimmelcreme (zoals miconazol, dactarin etc) is heel simpel gezegd Creme Lanette PLUS miconazol. Dus in gewone Lanette zit niet dat "hormoonspul" in wat in de andere creme zit. Misschien dat het daarom niet helpt of juist erger maakt?

    Misschien een idee om een verwijsbriefje te halen voor een dermatoloog. Die kan je misschien een geschiktere zalf geven? Succes!!
     
  7. Sanjor

    Sanjor Fanatiek lid

    23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hier ook! Lisa lijkt er niet echt last van te hebben:(.
     
  8. Sanjor

    Sanjor Fanatiek lid

    23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Thyrza89; Had jij gewoon op die plekken hormoonzalf gesmeerd? En toen was het binnen een week over?
    Ik ben een beetje voorzichtig met hormoonzalf omdat je huid daar dun van kan worden..

    @Newly mom; Is dat zo van astma?! De dokter zei het. Ik heb ook een pufding met zo'n voorkamer.. Moet 4 keer per dag puffen..

    Ik ga misschien vandaag wel weer even naar het cb.. als ik het red met me werk. En anders kijk ik het nog een week aan en ga ik volgende week naar het inloop spreekuur...
     
  9. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    heb je toevallig n ingredientenlijst op de verpakking staan ?
    Als er parafinum liquidum in zit heb je dikke kan dat dit de eczeem aan laat houden .
    heb dit geleerd op school , ik mag geen voetencreme gebruiken waar dit inzit omdat dit klachten kan verergeren , heel krom want het is wel nodig (een minerale olie) .

    maar ik zou er pas iets opsmeren als ik bij de huisarts geweest ben ,
     
  10. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hoi,

    Lanette is inderdaad een basiscreme, gewoon een vette creme zonder iets er in. Wordt veel gebruikt voor nivea, zalfjes etc.

    Mijn dochter kon er ook niet tegen, als ik het smeer krigt ze nog meer uitslag. Dus als jou kindje er ook op reageert niet meer gebruiken. VSM heeft fijn spul bij eczeem. Zeker de moeite waard om te proberen!
     
  11. Thyrza89

    Thyrza89 Actief lid

    1 jan 2010
    403
    9
    18
    Ik heb inderdaad op de plekken waar hij last van had, wangetjes en een plek op zn borst een aantal keren hormoonzalf gesmeerd, dan is het zo weg! Ik vind zo zielig, zat de hele dag te krabben..
    De andere plekjes, op de armpjes en beentjes had hij geen last van.. Ik heb het idee dat het iets met weerstand te maken heeft. Hij krijgt zometeen een prik op het cb, dus zal de eczeem weer hard opkomen (was vorige keren ook zo)..
    Maar die Lanette creme heb ik geen goede ervaring mee.. Kreeg eerst geen hormoonzalf, het kwam gewoon van droge huid. Terwijl ik eigenlijk al wist dat het niet zou helpen. Grrr, je kunt beter op je eigen gevoel afgaan. Als de eczeem heel heftig is, helpt alleen hormoonzalf!
     
  12. Sanjor

    Sanjor Fanatiek lid

    23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hmm ik zal er dan eens een poosje geen lanette op smeren..
    Ik dacht ook dat dit een gewone kale creme was zeg maar.. En dat je daar dan geen reactie op zou krijgen;) Verkeer gedacht dus. Hahaha
     
  13. Sanjor

    Sanjor Fanatiek lid

    23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hier helpt de hormoonzalf ook niert helemaal hoor. :( Je blijft gewoon een rode dikke plek zien. Ik smeer het nu 1 keer per dag op. En dan als ze slaapt voor de nacht. Dan blijft ze het langste stil liggen zodat de creme goed kan intrekken..
     
  14. christina

    christina Niet meer actief

    mijn zoontje had als babay erg veel exceem. over zijn hele lichaam. ik heb vanalles geprobeerd, want ik was echt in het begin tegen hormoonzalf, hydrocortizon. Maar op een gegeven moment ben ik toch maar gaan smeren, want hij had zón ontzettende jeuk, alles krapte ie kapot. Ik moet 5 dagen smeren, 2 dagen rust. en heel goed vet houden. ik had eerst ook de lanette creme, maar dit vond ik niet vet genoeg, ik smeerde het er op en het was al direct weer ingetrokken. Dus heb ik van de huisarts koelzalf met 20% vaseline gekregen, en dit is creme vetter dan vet en dit heeft in combinatie met de hydrocortizon erg goed geholpen. Bij ons in de familie zit astma en exceem. veel kinderen in de familie hebben f exceem of een luchtwegen aandoening, volgens de dokter hangt dit wel degelijk samen. mijn zoontje heeft als ie erg verkouden is het vreselijk benauwd en krijgt dan baby ventolin met een inhalator. Gelukkig is hij nu exceem vrij, heeft wel een jaar geduurd hoor!!! een tip goed smeren en vethouden. Koelzalf is echt super vet spul en als je het in de koelkast legt heeft het een jeukztillend effect. Succes allemaal. oja tegen het krabben dat ik de mouwen van zijn pyama dicht genaaid. aangezien meneer de krabhandschoentjes uit wist te trekken.
     
  15. Sanjor

    Sanjor Fanatiek lid

    23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Over astma: Ik denk ook dat het samen gaat.. zoiets zeiden ze ook op het cb.. ik heb vroeger als baby/klein kind ook astma gehad en hen zowieso een moeilijke huid..

    ik ga eens kijken voor andere zalf. die koeizalf waar kan je die halen?
    ik smeerde voor de lanette al bepanthen.. dat werkt ook wel. maar het gaat er niet mee weg..
    wordt in ieder geval niet erger erdoor:)
     
  16. acissej

    acissej Bekend lid

    17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Mijn dochter heeft sinds ze 2 maanden oud is erge eczeem en we zitten nu ook op de hormoonzalf.
    We zitten ook in het traject voor koemelkallergie maar dat lijkt het niet te zijn.
    Wat dan overblijft is Dauwworm en dat is meestal de voorloper van Astma.
    Ik heb zelf astma en had als baby dauwworm. Dus dat onze dochter onder het eczeem zit is niet gek.

    Ik heb zelf goede ervaringen met bapanthen en calendula(emulsie en creme).
    Geen goede ervaringen met cetomagrogol(dit was zo vet dat ze er rode vlekken van kreeg op haar gezicht).
    Heb ook koelzalf liggen maar doe nu nog bepanthen en de hormoonzalf. Moet het indd een week op en dan een paar dagen af.

    Hebben de ouders met kindjes met eczeem al gevraagd of het koemelkallergie is??
    Dat kan namelijk heel goed samen eczeem en de allergie.

    Mijn dochter had trouwens wel heel erg veel last van het eczeem. Krabben en schurken in bed of tegen ons. Onrustig huilen enz.
     
  17. christina

    christina Niet meer actief

    @ sanjor;

    Koelzalf kun je via de HA krijgen. Ik heb de koelzalf met 20 % vaseline van Fagron. Verder wel smeren met de hydrocortizon zalf, kan geen kwaad, mits je kleine hoeveelheden smeert en ook rustdagen inbouwt. ik smeerde maandag tm vrijdag 2 maal per dag, ochtend en 's avonds. Verder deed ik tijdens de middagslaap en ook wel tussen door lekker vette koelzalf smeren. Zaterdag en zondag waren dagen waarop ik niet smeerde met de hydrocortizon, maar wel met de koelzalf, lekker veel en vet. doorsmeren ookal denk je het is weg.
     
  18. Sanjor

    Sanjor Fanatiek lid

    23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Kijk! Hier heb ik wat aan:D thnx! Ik ga het zo ook proberen. Stom dat de dokter hier niet mee komt. Die geeft gewoon die zalf en zoek het maar lekker zelf uit!

    Ik ben gestopt met de lanette en smeer nu weer bepanthen. Zie nog geen verschil. Maar dat zal wel niet zo snel gaan:p
     
  19. Sanjor

    Sanjor Fanatiek lid

    23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik ben al bij de arts geweest voor evt koemelk.. Ze heeft daar meerdere symptonen van (me vriend heeft het ook gehad) maar ze huilt niet tijdens een voeding. Dus dan zeggen ze dat ze het niet heeft:(:x Zal misschien ook wel niet hoor;) Maar goed.. Lisa huilt amper dus misschien wel een bikkel:p;) Ze overstrekt ze wel heel vaak met de voeding en is vaak onrustig. Maar misschien zijn dat wel darmkrampjes nog..
     
  20. acissej

    acissej Bekend lid

    17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @Sanjor.
    Mijn dochter kon ook niet meer liggen in de box en was onrustig de hele tijd en veel huilen.
    Ze had ook lang en veel krampen. Maar ieder kind reageert anders op koemelkallergie.
    Ik zou het toch eens met het cb over hebben want die hebben er meer ervaring in dan een ha. Die ziet er misschien 1 in het half jaar en hun zien er zoveel.

    Wij zijn nu bezig of ze het wel of niet heeft in Mei krijgen we een provocatie test maar omdat ze niet echt reageert op de speciale melk is het of dat ze het niet heeft of heel ernstig.
    Maar dat weten we nog even niet is vooral een hoop wachten en aankijken dit proces.
    sterkte
     

Deel Deze Pagina