Gipsbroekje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Petra1980, 23 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Hai dames,

Ik heb een vraagje. Wij hebben gisteren te horen gekregen dat onze dochter een gipsbroekje krijgt in verband met haar heupje.

Nou ben ik op zoek naar informatie. Niet naar medische informatie, maar meer praktische informatie. Bijvoorbeeld:
    - hoe trek je broekjes aan bij de kleine met het gipsbroekje aan of lukt dit gewoon niet?;
    - wat trek je een meisje dan aan wanneer zij niet gewone broekjes aan kan?
    - dacht gelezen te hebben dat je een speciaal autostoeltje nodig hebt, omdat de kleine er niet in past met gipsbroekje aan. Zijn hier speciale adressen voor, is dit echt nodig, wat zijn de kosten?;
    - worden alle ziektekosten voor deze aandoening vergoed of heb je een eigen bijdrage voor de ziektekosten;
    - kan je deze eventuele eigen bijdrage nog ergens verhalen (bijvoorbeeld een fonds ofzo hiervan);
    - waar op letten in het ziekenshuis en wat te vragen (onze ervaring is dat artsen nogal beknopte informatie geven);
    - hoe zit het gipsbroekje dan? Ik snap dat haar beentjes/been in het gips zitten, maar hoe zit dit dan vast? Hoe gaat dat bijvoorbeeld met luiers?
    - hebben jullie een achterstand gezien bij jullie kindje door het gipsbroekje en word dit inderdaad weer snel ingelopen wanneer het broekje af mag?

Dit soort informatie vind ik dus fijn om te hebben en over het algemeen is mijn ervaring dat je altijd de beste informatie krijgt van de mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik ben echt een beetje moedeloos na het bericht van gisteren, omdat ik het zo zielig vind voor mijn dochtertje dat ze dit ook nog eens erbij krijgt. Ook kan ze net draaien, maar ja daar komt volgens mij nu weer snel een eind aan.....

Veel liefs Petra

2. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    persoonlijk geen ervaring, maar ik weet wel dat er al eens een topic over is geweest.
    als je even zoekt op spreidbroek kom je het wel tegen. daar stonden volgens mij heel veel tips en info.

p.s. mijn buurmeisje heeft er wel een gehad, en die begint nu (na een maand of 3) rond de tafel te lopen. kruipen deed ze al na een week. zij heeft m ong een half jaar gehad.

3. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Beste Fioontje,

Een spreidbroekje is toch wat anders, omdat je die af kan doen en een gipsbroekje niet...... Maar ga in ieder geval even kijken bedankt voor de tip.

Verder niemand?

Veel liefs Petra

4. Moniq

Moniq Actief lid

18 nov 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik hoop dat je wat hebt aan de antwoorden.Wanneer wordt je dochter geopereerd?
    Je dochtertje zal zich snel aanpassen aan de nieuwe situatie.Als je zag wat mijn dochter ondanks het gips allemaal deed. :)

Je zult je voor een bepaalde tijd moeten aanpassen,maar je zal zien dat je er echt handigheid in krijgt.

Heel veel succes.

Groetjes,Monique

5. Ietje

Ietje Actief lid

15 jul 2008
    157
    0
    0
    Sorry, heb er geen ervaring mee maar wil je veel sterkte wensen.
    Ik vind het altijd zo zielig voor die kleintjes.

6. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    aha, ja oke, das wat lastiger dan. sterkte !

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Geen ervaring mee, maar het zijn dingen waar je nooit stil bij staat, dus ik ging eens googlen hoe dat er dan uit zag. Kwam nog op een site van iemand die broekjes maakt en ik geloof patronen verkoopt om over gipsbroekjes heen te doen. http://home.planet.nl/~brond080/index.html
    Sterkte!

8. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Bij www.ikkelief.nl hebben ze ook slaapzakjes voor kindjes met een gipsbroek. Lijkt me wel lekker voor in de winter!

9. hier staan ook dingen op voor kinderen met spreidbroekjes, die moeder heeft speciaal voor haar kindje kleding ontworpen.

www.hetgaiahoekje.nl

Deel Deze Pagina