Hoi, Ik ben vanmorgen bij het cb geweest en nu kreeg ik tehoren dat Sophie iets te zwaar is... ik weet wel het is een gemiddelde,maar ik ben benieuwd hoe groot en zwaar jullie kindje is met 1,5 jaar. Sophie is 91 cm en 13,4 kilo. Groetjes,
Jørre is nu 16 mnd en hij is 86 cm en 14 kilo. Kreeg er niets over te horen. Terwijl Britt 92 cm is en 14 kilo en bij haar moet ik op gaan letten ..
Hugo was toen: 87 cm. 13,4 kilo. Maar het is dus wel een jongen, maar wel kleiner dan jouw meisje, maar precies net zo zwaar!
lars was 12 kg en 83 cm, volgens de weegmiep exact gemiddeld, ze vond het zo grappig dat hij precies op de middelste lijn zat, maar ze zei ook dat dat ook maar een richtlijn was :-D volgens haar was het belangrijker dat de verhoudingen kloppen en dat je kindje gezond en vrolijk is.... een mens naar mijn hart :-D. maar ja ze zijn hier niet moeilijk :-D
Hmm, hier net een jaar, 80 cm en 12,5 kilo. Hier werd er niks over gezegd, behalve dat ieder kind in zijn eigen tempo groeit.
Marit was vorige week (dus nog lang geen 1.5) 10.5 kilo en 76 cm... Trek het je niet aan hoor! Der wordt altijd alleen maar gekeken naar de gemiddelde baby, en daar de groeicurve van... Mohct het je wel dwars zitten, als ze straks wat ouder worden, dan lopen ze het babyvet er echt wel af hoor!
Lisa is bijna 18 maanden maar ik schat haar nu op ongeveer 80 cm en 9,5 kilo... Ook een lichtgewichtje dus!
Als ik op de curves kijk is 13,4 kg voor 91cm veel te weinig? 91 cm voor 1,5 jaar is trouwens supergroot, zit ver boven de bovenste curve... of bedoelde je 81cm?