Striae. Ja ze zijn nooit leuk natuurlijk. Maar wie doet er mee en kan trots zijn op haar lichaam? Hier gisteren ontdekt nadat ik veel gekriebel voelde op mijn vrouwelijke rondingen, dat er langzaam striae naar boven komen. Gek ! Want verder helemaal geen last ervan, ze zijn naar mijn /onze mening ook niet gegroeid. Toch komen ze ineens opzetten. Ik was er eerst toch wel verdrietig over , maar herinnerde mij ook wat ik tegen mezelf (& andere) heb gezegd toen ik zwanger werd ; als ze komen dan draag ik ze met trots. Dus even knopje om! En ga ik ze dragen met trots, ik laat me er niet door van het veld slaan. Ik zie het als een teken dat mijn lichaam zich druk aan het voorbereiden is op ons kindje . Een herinnering aan de zwangerschap. Natuurlijk had ik ze liever niet. Maar nu ze dan toch komen Draag ik ze liever met trots. Ik weet dat vele dames zich onzeker voelen of misschien wel minder aantrekkelijk, minder vrouwelijk schoon. Jullie wil ik een hartje onder de riem steken, Naar mijn mening is een lichaam die laat zien dat het een kindje kon dragen , een van de mooiste lichamen die er zijn. ♡ Ik hoop dat jullie ook met een positieve blik naar jullie zelf kunnen kijken Want het is toch ook zo bijzonder Ja, natuurlijk als je de keuze had : liever zonder strepen! Maar wij zijn mooi en maken/maakten wel een kindje in ons lichaam. En een paar streepjes meer of minder neemt onze schoonheid niet af Liefs! Een mama to be met streepjes
Ahhh wat een mooi positief berichtje! Hier geen striae op mijn borsten, maar wel dikke (tot 2cm breed..) tijgerstrepen verticaal op mijn buik, tot een paar cm boven mijn navel. Die zijn van mijn eerste zwangerschap en ontstonden ineens de laatste 2 dagen. Daarvoor nog perfect gaaf huidje. Ik heb er toen wel van gebaald, de strepen zijn lang echt paars en fel gebleven. Maar inmiddels horen ze gewoon helemaal bij mij. Gelukkig zijn ze ook wel stukken minder donker geworden, maar natuurlijk zitten ze er wel. Ik kan me er totaal niet druk meer om maken, moet je eens kijken wat een geweldige dame er hier nu rondloopt, zij is die strepen meer dan dubbel en dwars waard!
Hier ook vanaf 38 weken straie gekregen op mijn buik en dat interesseert me niet! Wel gebaald dat ze de laatste 2 weken toch nog kwamen maar het is niet anders. Prachtig kereltje voor terug gekregen. Hoop dat ze niet erger worden tijdens deze zwangerschap haha. Op mijn borsten had ik ze ook SUPER erg tijdens de zwangerschap. Na de borstvoeding toen ze geslonken waren niks meer van te zien! Dus dat is misschien positief voor jou haha
Ik heb het ook op mijn borsten gehad bij de oudste, nu bijna 8 jaar terug. Als ik heel hard mijn best doe kan ik zien waar het was, maar je ziet het echt amper meer.
Ik kreeg de laatste week opeens 2 dikke strepen op mijn buik. Baalde even flink maar aan de andere kant is het zoals het is. Dit lichaam heeft wel even mooi een leven gecreëerd en dit is het bewijs. Dus ja eigenlijk ben ik alleen maar heel trots♡
Ik ben net een zebra. Door een bindweefsel probleem 'scheur' ik makkelijk. Tijdens mijn jeugd en puberteit kwam de eerste striae al op m'n heupen, knieën, borsten en benen. Later tijdens aankomen en afvallen is er wel weer het eea bijgekomen. (op m'n armen, benen...) En bij m'n zwangerschap is m'n buik ook net een maanlandschap geworden. Heel eerlijk? Ik kan er niet zo mee zitten...mooi is anders, maar goed. Moet ook zeggen dat ze in de loop van de tijd veel lichter worden en dan minder opvallen. Maar dan nog, tsja.. Helaas ben ik gezegend met zo'n huid, niets aan te doen, ieder zo z'n 'gebrek' toch
Ik heb vooral heel veel striae op mijn buik, maar het meeste stamt uit mijn eerste zwangerschap 9 jaar geleden en die strepen zijn al helemaal wit geworden. In het begin denk je met die rode strepen, dat komt nooit meer goed, maar de kleur trekt er na verloop van tijd weer uit en dan valt het al veel minder op. Ik had in mijn puberteit extreem veel striae op mijn borsten, daar zie je echt niks meer van. En hetgeen wel zichtbaar is op mijn buik en benen draag ik idd met trots, ze zijn bewijs van mijn vrouwelijkheid en moederschap ❤️
Prachtig geschreven. Ik heb ze al vroeg omarmt, had ook weinig keus. In de pubertijd schoot ik ineens alle kanten op en door de hormonen ook de breedte in waardoor ik op heel veel plekken striae heb. Zelfs aan de binnenkant van mijn armen. Natuurlijk ben ik daar wel eens onzeker over (geweest) Maar het zit er nu eenmaal dus jammer dan.
Ik had verwacht dat ik er al erger onder zou zitten. Ik had ze al van vroeger door veel aan te komen. Nu is er amper wat bij gekomen. Benieuwd wat er nog bij gaat komen