38+2 en nog niet ingedaald

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nephthys, Jul 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hey meiden,

De kleine is met 38+2 nog niet volledig ingedaald. 1,5 week geleden voor 3/4 en nu misschien ietsje verder maar nog echt niet helemaal. Is dit raar voor een eerste kindje? Bij wie was dit zo en kwam de bevalling toch eerder dan eind week 40? (ben het nl zat met de hitte en steunkousen tegen de spataderen) :)

2. Joy1

Joy1 Bekend lid

Mar 11, 2013
    512
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde verhaal :(

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Morele steun; ook wat waard :)
    Toch benieuwd naar "succesverhalen" wat betreft toch vroeg bevallen.

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Helaas geen succes verhaal...
    Kleine dame is nooit ingedaald...inleiding bij 41 weken ivm PE..anders was ik nog zwanger van de eerste geloof ik..

Ik hoop dat door de BI deze baby wel indaalt...dan zit daar tenminste nog een voordeel aan :)

Het wel of niet indalen zegt trouwens niet perse wat over wanneer je gaat bevallen hoor...prettiger is het natuurlijk wel..maar het geeft geen garanties.

5. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Mijn 1e is ingedaald tijdens de bevalling, en dan ook nog het grootste stuk tijdens het persen. Bevalling was snel en soepel, zonder problemen, ondanks dat hij flink was (4355 gram). Maar wel pas met 41+3 wkn.

Nr 2 en 3 zijn ook pas tijdens bevalling ingedaald, probleemloze bevallingen, maar ook pas laat: 41+5 wkn en 41+0 wkn.

Enige nadeel was het gevaar van uitzakken navelstreng als je vliezen eerst zouden breken. Bij nr 3 helaas het geval waardoor ik platte bedrust moest houden tot ongeveer 3 cm ontsluiting en ook daarna de ontsluiting een stuk langer duurde.

Het moment van indalen zegt volgens mij niets over moment van bevallen. Sommige mensen hebben al volledig ingedaald kindje bij 32 wkn... Andere pas tijdens de bevalling.

Succes met je laatste loodjes!

6. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

Mar 7, 2013
    1,301
    599
    113
    Ik zal je het ook van de andere kant laten weten; kleine ligt al vanaf week 32 (!) Ingedaald. Loop nu nog zwanger rond..... :(

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Eerste ingedaald met 28 weken vast in bekken met 32.
    Bevallen met 41+1 na strippen.
    Tweede wilde niet indalen had ruimte genoeg in de buik denk ik ;)
    Uiteindelijk iets gedaald met 39 weken maar pas echt tijdens de bevalling.
    Geboren met 40+5 spontaan.

8. baby14

baby14 Actief lid

Nov 3, 2013
    172
    0
    0
    Eerste bij mij niet ingedaald en spontaan geboren met 40.3. Ingedaald tijdens bevalling.

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Gelukkig!

Je hoort zoveel horrorverhalen van uitzakken vd navelstreng en afknellen van de toevoer van zuurstof naar het kindje bij een bevalling die begint als de kleine niet is ingedaald. Ben daar eigenlijk wel bang voor.

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier ook een kindje dat niet was ingedaald, pas gebeurd tijdens de bevalling, tijdens mijn weeën. Snelle bevalling gehad, dat wel, wil dus niets zeggen. Wel pas met 40 + 5 bevallen.

11. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Was je niet bang voor het uitzakken vd navelstreng Podiki25?

12. paula1984

Ik heb tot die 39 het beladvies gehad van de vk.
    Waar ik ook zou zijn als mijn vliezen braken moest ik gaan liggen en de vk bellen diee kwamen kan per direct kijken of en hoe alles lag en zat.
    Gelukkig niet nodig geweest maar dit is standaard protocol bij niet ingedaalde kindjes.

13. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt paula. Waarom is dat tot 39 weken het advies? Niet daarna nog als de kleine dan nog niet is ingedaald?

14. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    2xbevallen beide kindjes tot een dag voor de bevalling dwars in de buik gelegen.

beide dmv inleiding geboren met 38 weken beide niet ingedaald. Eerste duurde 10 uur, tweede bevalling duurde precies vanaf de eerste wee tot ze op mijn buik lag 2 uur en 40 minuten.

Beladvies geld per verloskundige og gynaecoloog anders. zelf alleen maar bij gynaecoloog gelopen en die zei mochten je vliezen breken , meteen voorzichtig in de auto richting ziekenhuis komen. Dus niet gaan liggen waar je op dat moment bent. (Of zie je jezelf al languit midden op de vloer tussen winkelend publiek bij de ah liggen;)

gewoon rustig op de bank of bed gaan liggen en je vk of gynaecoloog bellen,.

15. paula1984

Hier lag hij toen genowg gedaald dus toen is het beladvies ingetrokken.
    Hier blijft het van kracht zolang je beeb niet indaald is.

Share This Page