Medische indicatie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Muisje88, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje88

Muisje88 Bekend lid

9 jul 2010
    720
    0
    0
    Nagelstyliste en kapster
    Friesland
    Wie hebben allemaal een medische indicatie en waarom???

Zelf heb ik het omdat ik 2 jaar geleden een dubbele longembolie heb gehad.
    Hoorde 8 okt. dat ik vanaf week 16 moet beginnen met spuiten tot aan 6 weken in de kraamtijd...:$
    En ik moet bij de gynacoloog onder controle blijven ipv bij de verloskundige..

2. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ik heb een medische indicatie omdat ik colitis ulcerosa heb, dat is een chronische ontsteking van mijn dikke darm.

Hiermee heb je tijdens en na je bevalling meer kans op complicaties....

Maar ach, vind de zekerheid van een ziekenhuisbevalling ook wel fijn.

3. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    ik omdat ik een subklinische hypotheroide heb (schildklier). Ik MAG voor controle in het ziekenhuis en klinisch bevallen, het hoeft niet maar mijn huisarts zei dat ik als ik me erg prettig bij voel dat het mag en ik dus een medische indicatie heb.

4. Tese

Tese Niet meer actief

Ik had vorige zwangerschap een medische indicatie vanwege zwangerschapsvergiftiging. En ik heb nu waarschijnlijk zwangerschapsdiabetes dus ik denk dat ik nu ook wel een medische indicatie krijg

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb ook medische indicatie. Ik heb hereditaire sferocytose (soort chronische bloedarmoede). Baby heeft het waarschijnlijk ook dus loop onder controle van de gyn en kinderarts en mijn eigen hematoloog. Ben wel blij dat ik in het ziekenhuis moet bevallen want zie best op tegen de bevalling.

6. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    medische indicatie ivm. vastzittende placenta en fluxus (veel bloedverlies) bij eerste bevalling.

7. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Ik heb ook een medische indicatie vanwege medicijnen die ik slik tegen epilepsie

8. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Ik vanwege 2 vroeg geboortes, en met de 2e zwangerschap PE heb gehad.
    Blijf ook onder controle bij de gyn!

9. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    hier ook een medische indicatie (waarschijnlijk geplande keizersnee) dit ivm fluxus (teveel bloedverlies) bij de eerste 2 bevallingen en ook bij allebei de kids schouderdystocie (vastzitten met schoudertje) Ze waren dan ook allebei 9 pond.... ;)

10. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb een leverafwijking waardoor ik in het ziekenhuis ben. En vorige keer ben ik met spoed op de tafel beland. (ks)

11. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik omdat ik te zwaar ben en vorige keer een keizersnede heb gehad.

12. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Omdat het er drie zijn.

13. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik heb een medische indicatie omdat ik in het verleden trombose heb gehad en een stollingsafwijking heb. Ik moet vanaf 6 weken zwangerschap tot 6 weken na de bevalling bloedverdunners spuiten. Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als TS.

14. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik heb alleen een medische indicatie voor de bevalling ivm een fluxus en achtergebleven placentaresten (die na 10 dagen alsnog onder narcose verwijderd moesten worden) en de bevalling wordt ingeleid ivm BI.
    De controles heb ik wel gewoon bij de vk mogen doen.

15. marieki

marieki Niet meer actief

hier ook een medische indicatie. Ik heb een erfelijke hartritmestoornis. Beeb kán het dus ook hebben (50% kans). Ook gebruik ik medicatie die slecht kunnen zijn voor beeb en zelf moet ik tijdens en na de bevalling aan de hartbewaking, krijg ik een ruggeprik en moet er een defibrillator aanwezig zijn. Gewoon voor het geval dat. Maar ik vind het wel een prettig idee dat beeb en ik zo goed in de gaten worden gehouden!

16. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben medium risk, loop wel bij de VK maar moet in het ziekenhuis bevallen.
    2x placentaverwijdering, 2x fluxus, 2x nacurettage, 1x bloedtransfusie, 1x wakker worden op de IC.

Maar goed, voorkomen kunnen ze het toch niet dus mag voor de controles naar de VK.

17. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn baarmoedermond stond met 20 weken al 2 cm open. Ik moet ook onder strenge controle blijven van de gyn.

18. Muisje88

Muisje88 Bekend lid

9 jul 2010
    720
    0
    0
    Nagelstyliste en kapster
    Friesland
    Jemug vanaf 6 weken al spuiten...
    Kun je het wat volhouden??

19. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik had een medische indicatie omdat ik S.l.e heb, dit is een auto-immuumziekte wat tijdens een zwangerschap OF beter of slechter gaat,

tijdens mijn eerste zwangerschap ging het juist beter en tijdens de 2e veel slechter,

ook bleek dat ik SSA antistof positief ben tijdens een zwangerschap,

20. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Tja, ik zal wel moeten, maar zal niet ontkennen dat het tegenvalt en dat ik er soms echt tegenop zie om te spuiten...
    Bij mijn eerste gebruikte ik een andere soort bloedverdunners (wel injecties), maar daar kreeg ik een allergische reactie op. Bij deze baby gebruik ik een andere soort bloedverdunner, maar ook hier heb ik dus een allergische reactie op, maar de internist heeft nu gezegd dat ik waarschijnlijk allergisch ben voor het oplosmiddel dat in de injecties zit en niet zozeer de injecties zelf. Is dus helaas niets aan te doen. Ik zit helemaal onder de rode/blauwe plakaten die gigantsich jeuken, soms echt niet te doen... Maar ja het is voor een goed doel en ik heb geen keuze helaas :(

Deel Deze Pagina