Bekkeninstabiliteit of Bekkenpijn en vanaf welke week?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mango393, 30 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Hoi dames,

Ik heb al 5 weken last van mijn SI-gewricht en de omgeving daarvan. Ook heb ik sinds een week zo nu en dan last van steken bij mn schaambeen. Ik ben erg moe en heb vooral last van pijn in t SI-gewricht als ik opsta, buk, mn been optil, me omdraai in bed, loop of eigenlijk alles waarmee er druk op komt te staan of waarmee ik kracht vanuit mn rug gebruik. Het voelt dab alsof er een soort knak inschiet die er niet meer uitgaat. Ik voel de gehele dag wel een zeurderig gevoel bij dat gewricht ook als ik niet beweeg. Ik heb de pijn overigens alleen aan de rechterkant van het gewricht.
    Is dit een begin van Bekkeninstabiliteit of is het "gewoon" bekkenpijn? Ik kan volgende week pas terecht bij de fysio, dus ik was benieuwd naar herkenning, ervaringen of kennis van jullie:) Oja en ik dacht misschien is het er nog wel te vroeg voor, ik ben morgen 12 weken en weet eigenlijk niet vanaf hoeveel weken het "normaal" is deze klachten te krijgen.

2. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Geen idee wat normaal is, maar ik had bij 9 weken ook al last van mn SI gewricht. Bij de dingen die jij beschrijft: bukken, omdraaien, been optillen etc. Een paar weken veel op bed gelegen/heel weinig gedaan door de misselijkheid, en toen de medicatie aansloeg meteen weer volle bak werken & sporten en dat is waarschijnlijk te veel geweest. Ik was doodsbang voor wat er ging komen ('help als ik nu al last van mn bekken heb, hoe erg is het dan over 10/15/20 weken...') maar de pijn bleef stabiel, verminderden en neemt nu pas weer iets toe. Ik ben meteen naar de fysio gegaan, goed dat jij dat ook doet :)

3. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    itakepictures; bedankt voor je reactie! ik was ook erg misselijk enzo. Fijn dat het ook kan verminderen! Ik hoop dat het bij mij dan ook het geval zal zijn:)

Succes nog met de laatste loodjes!

4. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Ik lees even mee! Zo stom, wist helemaal niet dat mijn klachten (letterlijk precies het zelfde als die van jou! Incl alleen aan de rechter kant en de steken rond het schaambeen) bij bekken klachten hoorde. Ik schreef alles af op zwangerschapkwaaltjes. Ben benieuwd wat er nog meer gezegd word!

5. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Appeltje22; Dat is ook toevallig! Ja ik ben ook erg benieuwd naar verdere ervaringen. Ik hoop dat het allemaal uiteindelijk wel meevalt. Maar ik ben wel ook een beetje angstig dat t wel erger word. Maarja ij ga maar van het beste uit:) Ik zal in ieder geval volgende week woensdag een update geven over wat de fysio zei.
    Vanaf hoeveel weken heb jij de klachteb?

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Klinkt niet als bekkenpijn maar meer als lage rugpijn, dit had ik vanaf week 17 tot week 22, daarna even geen last gehad.

Nu heb ik last van mn bekken sinds drie weken, dat voelt heel anders. Enorme pijn met opstaan vooral in de liezen en stuitje, niet kunnen bukken, onstabiel lopen etc. Echt heel anders.

Ga vroegtijdig naar een fysiotherapeut of Chiropractor raad ik je aan!

7. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Devilschase; Ik heb juist pijn met opstaan, bukken en eigenlijk allerlei bewegingen en ik voel het non-stop. Er is al vastgesteld dat het mn SI-gewricht is. En t SI-gewricht is een verbinding van het darmbeen en het heiligbeen, het is een onderdeel van t bekken.

Ik ga ook a.s. woensdag naar de fysio. Ik hoop dat het alleen lage rugpijn is zoals jij denkt. :)

8. Lizzza

Lizzza Actief lid

23 jul 2013
    110
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn advies is om naar een bekkenfysiotherapeut te gaan die werkt met de methode van Cecile Röst. Als je haar naam googelt kom je meer te weten. Ze heeft ook een boek geschreven waar heel veel waardevolle tips en oefeningetjes in staan.
    Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik na 20 weken heftige bekkeninstabiliteit. De rolstoel stond al klaar maar door haar methode bleef ik uit die rolstoel! Nu 10 weken zwanger en had direct last. Krijg nu iedere week fysio volgens haar methode en heb nauwelijks last. Hoop echt dat dat voorlopig zo blijft!

9. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ah wat een top tip! Ik zal het aankaarten bij de fysio woensdag.
    Fijn dat je daardoor uit die rolstoel kon blijven zeg! Ik hoop inderdaad voor je dat het zo blijft deze keer.

10. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik heb vanaf 14 weken bekkenpijn, gelukkig geen instabiliteit erbij, maar de pijn is continu aanwezig.
    K doe vrij weinig op het moment, probeer zitten en lopen zoveel mogelijk af te wisselen, maar zodra ik wat belast heb ik veel pijn, zoveel dat ik nauwelijks kan omdraaien in bed. Het huishouden doe ik dan ook bijna niks aan. Ik weet aardig wat wel en niet lukt en heb de pijn redelijk onder controle.
    Maar het is wel heel erg frustrerend, het idee dat je niks kunt, voel me af en toe opgesloten.

Hoop dat de fysio je kan helpen, goed dat je daar heen gaat! Beter keer te veel dan te weinig

11. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Nou net terug van de fysio en het is dus lage rugpijn en bekkenpijn. Het kan nog wegtrekken maar ook blijven en dan kan het ook nog instabiliteit worden. In ieder geval moet ik er iedere week heen en dan maken ze me los en krijg ik oefwningen mee. Voor nu moet ik erop letten dat ik allrs erg recht doe.

Deel Deze Pagina