Gipsbuik maken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ninaroos, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ninaroos

ninaroos Lid

17 apr 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Wie o wie heeft er ervaring met het maken van een gipsbuik? Zie op internet dat er allerlei kant en klare verpakkingen te krijgen zijn, maar lees ook dat je ook 'gewoon' bij de hobby-winkel gipsrollen kunt kopen... Ik hoor/lees graag jullie ervaringen, tips en trucs voor het maken van een goede buik.

Alvast bedankt!

2. martine1986

19 nov 2011
    41
    0
    0
    leerkracht in het basisonderwijs
    Amersfoort
    Toevallig van het weekend gemaakt. Ik had een gipsbuik pakket besteld (www.mamamozaiek.nl) met dvd erbij voor de instructie. Mijn vriend heeft vervolgens mijn buik ingegipst (wat een woord!!). Daarna heb ik het beplakt met mozaiek steentjes.

Liefs

Bijgevoegde bestanden:

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Wowwww wat een mooi kunstwerk!!!
    Hoe heb je die steentjes er zo mooi en recht opgekregen??
    Waar heb je de stenen gekocht?

4. martine1986

19 nov 2011
    41
    0
    0
    Amersfoort
    Dank je :)
    Tja het vraagt wat tijd, ben er een dag zoet mee geweest. Gewoon een patroon voor jezelf kiezen en dat blijven aanhouden.
    De stenen + lijm gekocht bij : www.millyswinkel.nl

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hoe doe je dat "voegen" dan zonder de Steentjes te verprutsen?
    Vind het echt super mooi.

Vriendin van mij geeft haat gipsbuik laten beschilderen ook mooi maar moest ook een mooi bedrag betalen!!

6. ninaroos

ninaroos Lid

17 apr 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Martine1986 wat een prachtige gipsbuik heb je er van gemaakt!! Hoe ging het gipsen op zich? Moeilijk om het een beetje strak te krijgen? Ik ben namelijk niet van plan om te mozaiken, maar te verven of spuiten en wil liever geen lijntjes zien van de gipsrollen..

7. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Mooi zeg!

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Oh, die is mooi geworden, dat ga ik met die van mij ook nog doen, super!

Mijn man heeft mijn buik 2 weken geleden gegipst. Het is niet helemaal glad geworden, maar dat geeft niet, want je het kunt het daarna nog heelmaal schuren en bijwerken.

Tip: zorg voor een stoel. Ik wilde het staand doen omdat dat mooier schijnt te zijn, maar na 5 minuten werd het al zo zwaar en zag ik sterretjes, mijn man heeft mij snel op de stoel geduwd haha.

@martine: heb je de buik ook nog verzwaard met pur of gips aan de binnenkant oid?

Ik had overigens een kant en klaar pakket besteld bij de babydump en dat is prima gegaan, maar los kopen moet ook kunnen, maar daar had ik geen zin, want moest ik speciaal voor naar de stad.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Hierbij een foto, achteraf had ik hem nog wat meer naar beneden toe door hebben willen lopen, maar dat ging niet omdat ik dus heel snel moest gaan zitten.

10. martine1986

19 nov 2011
    41
    0
    0
    Amersfoort
    Het gipsen ging redelijk. Ik zag, net als suus1983, ook na 10 min sterretjes! Het lijkt wel of je ineens geen lucht krijgt ofzo. Dus als het lukt met zitten, dan is dat inderdaad beter. Maar of het daardoor mooier wordt weet ik niet, ik heb dat niet geprobeerd. Mijn vriend was bijna klaar en heeft mijn buik kunnen 'redden' met extra lagen gips.
    De lijm is trouwens zo sterk dat je na het voegen gewoon met een sponsje de resten van de steentjes afveegt. (met water)
    Naderhand hebben we inderdaad nog extra gegipst ter versteviging.

Succes iedereen, het zelf maken kost best wat werk, maar het kost je veel minder geld dan het laten maken. Misschien een leuk werkje voor je verlof? Het resultaat is er zeker naar en dit deed ik ook pas voor de eerste keer. Geloof me, als ik het kan, kan jij het ook!

Liefs

11. mamsie1989

mamsie1989 Actief lid

17 mrt 2012
    130
    0
    0
    Visagiste
    Wageningen
    Als je toch het "staand" effect wilt hebben, krijg je dat dan ook niet als je op je rug gaat liggen? Dan zijn je benen immers ook gestrekt toch?.. Ik heb nog geen grote buik dus weet niet of het verschil maakt haha

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik denk niet dat je met ligggen hetzelfde effect hebt. Als ik ga liggen blijft er niets van mijn buik over haha, dan zakt hij helemaal in lijkt het wel. Staand is het mooiste denk ik, maar achterover leunend zittend lukt ook wel.

13. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    #13 Deerne85, 14 jun 2012
    Laatst bewerkt: 14 jun 2012
    Wat een mooie "buik" zeg, met die steentjes!! Wow!!

Ik vraag me altijd af wat mensen doen met zo'n buik, vind het wel een leuk idee hoor, maar wat doe je er dan vervolgens mee? Kan me niet voorstellen dat je het jaaaaaren gaat bewaren, of dat je het aan de muur in je woonkamer gaat hangen ofzo (al kan ik me dat bij die versierde buik wel voorstellen aan de andere kant...) Ik wou gewoon een mooie foto sessie met mn vriend gaan doen, dat neemt minder ruimte in beslag, haha! ;)

14. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Oja, heb de pakken bij de babydump wel zien staan... Daarnaast stonden ook pakken met gips om afdrukken te maken van de babyvoetjes en -handjes!! Dat ga ik ook zeker doen...

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik ga hem ook versieren met steentjes en daarna hang ik hem op in de slaapkamer. Vind het wel een heel mooie herinnering aan de zwangerschappen.

16. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Wauw mooi en goed gelukt zeg!
    Wat heb je precies allemaal nodig om het zelf te mozaiken als ik vragen mag?

17. martine1986

19 nov 2011
    41
    0
    0
    Amersfoort
    uhm: lijm, steentjes, grijs voegsel, gipsbuik
    en veel geduld...

Je begint met het beplakken vanaf bovenaf. Bepaal welke richting je opgaat en probeer dat aan te houden totdat je beneden bent aangekomen. Ik heb trouwens driehoekige steentjes gebruikt voor bij de borsten omdat het met vierkante steentjes gaat uitsteken. De rest is dus wel vierkant.
    succes!

Deel Deze Pagina