cursus Hypnobirthing

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MoniqueA, 3 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Ik heb ons ingeschreven voor een cursus Hypnobirthing.
    Nu zou je hier een boek van binnen krijgen wat je alvast kon lezen en wat mp3 tjes.

Wie heeft er ervaring mee? Kon je wijs uit dat boek? En heeft het je geholpen bij de bevalling? Ik merk dat de verloskundige het een heel goed idee vond, maar mijn omgeving reageert minder positief, die vinden het allemaal maar onzin. :(

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Je omgeving heeft geen idee wat hypnobirthing is waarschijnlijk, anders zouden ze niet zo negatief zijn ;) Ik heb alleen het boek gelezen en een TOP bevalling gehad! De volgende keer ga ik absoluut de cursus volgen :) Bij mijn oudste zoon was ik heel angstig, ben ingeleid en heb veel pijn gehad. Bij mijn jongste zoon: perfect gewoon. Echt zonder twijfel de meest krachtige, mooiste, sterkste ervaring uit mijn leven. Het heeft mijn vertrouwen in mijn lijf (dat weg was na doodgeboorte en ziektes bij mij) hersteld en doordat de bevalling zo fijn was, heb ik vanaf het begin een mooie kraamtijd gehad en meteen goed kunnen hechten aan mijn zoon. Ik ben trouwens in bad bevallen, in het zkh. Had ik al gezegd dat het super was? :D Ik heb geen aandelen ;)

3. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Probeer je niet druk te maken om wat je omgeving vind en ga uit van waar jij je goed bij voelt :) Ik doe Samen Bevallen, wil graag in bad bevallen en nog wat dingen en er zijn helaas mensen die het continue nodig vinden om hun zegje er over te doen. Dat z'n cursus onzin is want je weet toch niet hoe het gaat (joh...), dat een badbevalling niet veilig is, dat ik er te positief naar kijk (???) en meer van dat soort gezeur. De mensen die ik ken die hypnobirthing gedaan hebben waren heel positief. Ik heb uiteindelijk gekozen voor Samen bevallen omdat dat me iets meer aansprak. Probeer je af te sluiten voor het gezeur. Het is interessant om met mensen te praten over verschillende opvattingen over bevallen, maar als je merkt dat iemand niet echt wil luisteren maar gewoon z'n zegje wil doen zou ik het lekker laten gaan :)

4. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    ik heb het boek gelezen en de cursus gedaan, maar moet nog even wachten op de geboorte van ons kindje:) Boek is heel duidelijk, wel in het Engels. Cursus vond ik heel erg fijn, heel praktische oefeningen en alles wat je wilt weten, wordt behandeld. Ik was een beetje bang voor een zweverige cursus, maar dat was het gelukkig helemaal niet! Mijn man was(is) ook erg te spreken over de cursus! Helaas zit het er al weer op, het was echt een fijn ontspannen momentje in de week:) Nu gewoon lekker thuis door met oefenen!

5. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Ik doe ook een cursus, drie privé lessen bij mij thuis. De oefeningen doe ik alleen want mn partner wil niet. Wel jammer dat het boek in het engels is, dat leest toch een stuk lastiger en vertalen naar het nederlands vind ik niet altijd makkelijk. Ik merk tijdens de ontspanningsoefeningen wel dat het me soms niet helemaal lukt om me te concentreren, omdat ik snel afgeleid ben door mn gedachtes. Wel vind ik het idee erachter wel fijn dat ontspanning pijn vermindert, maar ik hoop dat ik dat tijdens mn bevalling ook in de praktijk kan brengen en niet in paniek raak,

6. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Ik ben er zelf niet zo in thuis, mij spreekt het persoonlijk minder aan ook. Maar ik heb twee vrouwen in m'n omgeving die er heel goede ervaringen mee hebben en er absoluut fan van zijn!

7. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    OMG! Heeeeel herkenbaar. :cool: dat ik er te positief naar kijk en dat het kindje er toch uit komt hoor. En dat het belchelijk is dat ik er oveel geld aan uitgeef. Tja, dat kwetst wel een beetje, of het zijn mijn hormonen :) Ik probeer juist alles zo goed mogelijk te doen voor mijzelf en mijn dochtertje. Ik vind het fijn dat ook de partner technieken aangeleerd krijgt en mij dus zo optimaal mogelijk kan onderteunen.

Ik snap dan ook niet wat mensen met die opvattingen willen zeggen. Laat elkaar in waarde. Ik zeg toch ook niets over hun methodes.

8. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik ga de cursus ook doen. Het klinkt echt super. Ik ken één iemand die de cursus ook heeft gedaan en die was heel enthousiast. Mensen die de cursus niet kennen kunnen inderdaad hun mening erover geven of het onzin vinden, maar die weten niet wat het echt inhoud. Ik denk echt dat het kan helpen om rustiger en meer ontspannen de bevalling in te gaan. Ik kijk er erg naar uit! (Naar de cursus dan hè haha al ben ik ook wel nieuwsgierig naar de bevalling).

9. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    #9 Imo1978, 4 sep 2015
    Laatst bewerkt: 4 sep 2015
    Ik ga ook de cursus doen, start 10 september. Het boek heb ik al uit. Voor mij was het allemaal logisch en niet zweverig.

Het zit 'm mijninziens puur in je eigen overtuigingen. Ben je bang voor je bevalling? Bang dat je pijn zult hebben? En angst dat het zwaar zal worden? Dan is deze cursus in mijn ogen een aanrader.

Ik heb deze angsten absoluut niet, maar de methode spreekt mij vooral aan. Ik ben NLP Master Practitioner en veel van de uitgangspunten in deze hypnobirthing methode zijn hiervan afgeleid.

Belemmerende ovetuigingen kunnen er juist voor zorgen dat je angst werkelijkheid wordt. En baadt het niet, dan schaadt het zeker niet.

Kijk eens op youtbube naar hypnobirthing bevallingen. Dan zie je hoe deze vrouwen met alle rust en vertrouwen hun kindje baren, zonder pijn en angst.

Ps: mijn omgeving begrijpt het ook niet. Ik leg ze alleen uit dat dit helpt om mij meer vertrouwen te geven en te kunnen ontspannen. Laat hun gedachte van hun zijn en ga zelf doen wat jij wilt. Het is immers jouw bevalling.

10. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Mag ik vragen welk boek jullie gelezen hebben? Vorige zwangerschap een cursus gevolgd maar dit beviel mij totaal niet. Deze keer gekozen om geen cursus te volgen, maar het boek lijkt me erg interessant.

11. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    HypnoBirthing - the Mongan Method van Marie F. Mongan

12. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Super, thnx ga gelijk even opzoek.

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Iemand een goed adres in de buurt van Zaanstad/Haarlem/Amsterdam e.o?

Ik was vorige keer doodsbang bij de bevalling. Mijn kindje is niet voor niks nog in stuit gedraaid tijdens de inleiding. Het werd dus een ks. Deze keer wil ik het heel graag zelf proberen maar ben weer heel bang omdat ik waarschijnlijk weer ingeleid moet worden en met een eerdere ks vind ik dat eng. Ik wil mezelf dus heel goed voorbereiden, ik denk dat als ik mentaal ervan overtuigd ben dat ik dit kan de kans dat het lukt veel groter zal zijn.

14. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Ik heb mijn cursus via HypnoBirthing® Nederland gevonden. Er zijn ook informatie avonden.

Misschien is het zelfs wel mogelijk om toch normaal vaginaal te bevallen en hoeft het niet weer een keizersnede te worden. Heb je daar al over gehad met je VK/gyn?

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja dat is ook de bedoeling. Mijn gyn geeft aan dat ik mag kiezen. Ik wilde sowieso het proberen, behalve bij een inleiding. Maar nu ik weet dat het vrijwel zeker een inleiding gaat worden begin ik te twijfelen en wil ik misschien toch ook een inleiding proberen. Maar dan moet ik psychisch wel veel sterker zijn dan nu. Dank je voor het adres!

16. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Mag ik vragen waarom het vrijwel zeker is dat je ingeleid gaat worden?

Zelfs als dat nog het geval is, dan zegt dat nog niks natuurlijk. Iedere bevalling is weer anders. Dat zegt nog niet dat je weer een ks krijgt of dezelfde ervaring.
    En het is goed om je ervaring van de vorige keer goed af te sluiten, zodat je positief kunt kijken naar deze en daar helemaal voor te gaan, zonder angst. Daar kan de cursus je zeker bij helpen.

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik vond mijn bevalling vorige keer eigenlijk perfect. Heb geen wee gehad en daar was ik toen zo bang voor. Maar nu wil ik toch heel erg graag "echt" bevallen. En ik kijk niet uit naar nog een ks qua nasleep. Dat was vorige keer niet zo leuk namelijk. Maar heb geen nare ervaring op zich, als het een ks wordt dan is dat zo.

Inleiding is waarschijnlijk omdat ik zwangerschapsdiabetes heb en nu al insuline gebruik. Dus de kans dat ik maar tot 38 weken mag lopen is erg groot. Er is nog een klein kansje dat het anders loopt, want ik blijk het te krijgen van medicatie die ik nu nog gebruik, maar waarmee ik over een paar weken gestopt ben (prednison). Dus als de diabetes dan weg is dan mag de vlag uit, of als het terugkomt maar ik geen insuline meer nodig heb dan eigenlijk ook. Al mag ik ook zonder insuline maar mét diabetes ook maar tot 40 weken. Dat is de reden dat ik vorige keer ben ingeleid.

Ik denk als ik niet mezelf goed voorbereid ik wel weer "op slot en in paniek" ga en dat doet mijn kansen geen goed. Mijn enige echte angst is dat mijn litteken scheurt bij een inleiding.

18. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Als ik het zo lees, dan kan deze hypnobirthing methode voor jou echt goed zijn.

Dus neem eens een kijkje op die website. Bekijk eens wat bevallingen met deze methode op youtube en praat eens met de cursusleidster bij jou in de buurt. Dan kun je zien en horen of het wat voor jou is en dan de keuze maken om een cursus te volgen.

En ik hoop dat je binnenkort dan toch de vlag mag uit gaan hangen;). Ik zal voor je duimen.

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ga ik zeker doen! Dank je!

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Zoooo dan ik heb er eentje in de buurt gevonden maar dat kost me meer dan een nieuwe auto :$:$ nog maar even verder kijken geloof ik haha

Deel Deze Pagina