Hallo, Mijn zoontje dronk eerder altijd al zn flessen leeg, tot 2 weken geleden. Hij laat steeds meer staan. Sinds gister laat ie elke keer de helft staan. Zn temp is 37.8, maar hij is ook al een poos verkouden. Verder eet hij wel goed zn broodje op en is vrolijk. Slaapt wel slecht snachts, maar dat doet ie al maanden. Kan het zijn dat ie gewoon zn fles niet meer wilt? En wat kan ik hieraan doen? Hij heeft zn fles nog wel nodig, lijkt mij..
Hij krijgt 3x 200cc en tussen de middag 1 broodje en s ochtends fruit en s avonds warm eten. Fruit laat ie soms staan..
9 maanden is wel de leeftijd om van 3 flessen naar iets minder te gaan. Je zou de fles bij het middageten kunnen vervangen door een bekertje melk of halveren. Op zich is het niet erg. Ik dacht dat ze ongeveer 500ml melk moesten hebben en vanaf 1 jaar wordt dit 300ml zuivel (mag ook in de vorm van yoghurt en kaas). Verder moeten ze natuurlijk wel vocht binnenkrijgen in de vorm van thee, water, diksap etc. Onze jongste is altijd een slechte drinker geweest, maar tot voor kort heeft ze 2 flessen vd dag altijd wel goed gedronken. Die gaan nu ook steeds slechter. Ze is ook 9 maanden. Drinkt 's ochtends effectief 140ml, 's avonds tussen de 100 en 140ml en overdag als we geluk hebben drinkt ze 150ml, maar meestal minder. Laatste paar dagen maar 40ml... Dus ja, ik herken het gevoel, maar als ze niet meer willen, dan kun je er gewoon niet meer instoppen... Je zou nog eens kunnen proberen of hij liever pap uit een bordje eet. Oh en wat wij doen: als ze een fles weigert overdag, geven we haar yoghurt in de plaats. Vindt ze heerlijk en eet ze dan vrolijk op. En zo krijgt ze tenminste wat binnen.