onze kleine zwemmers!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by pixie, Sep 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    wie doet aan babyzwemmen mee?
    dacht misschien leuk om met elkaar te kletsen over hoe ons kindjes het vonden

Vandaag is eva voor het eerst geweest en ze heeft echt de kat ui de boom gekeken. In bad lacht ze en kletst ze altijd, maar bij het zwemmen kwam er geen lachje vanaf..
    maar ze was er wel stil van.
    Ze zat heerlijk op haar vuistje te sabbelen en rond te kijken.. ziet er natuurlijk wel mooi uit met het mooi blauw en lichtjes enz.

Bij het ontmoeten (kringetje) van alle babies keek ze ze niet aan.. terwijl de andere heerlijk naar haar lachte.

Ik vind best ;) ze is ook de jongste dus ik verwacht niet veel van haar. als ze maar lekker in de velletje zat en dat deed ze schijnbaar wel.

Ze was lekker rustig tijdens het uit- en aankleden en toen we naar huis liepen sliep ze in de mc.

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Zo deed Robyn het ook in het begin. Sowieso kijkt ze altijd wel de kat uit de boom. Elke week kwam ze weer een beetje losser, met kletsen/lachen en spetteren. Nu zijn wel al een tijdje niet geweest omdat er steeds iets tussen kwam, maar wil wel weer snel gaan. Ben benieuwd hoe ze dan gaat reageren. Of ze dan weer rustig aan gaat opbouwen of meteen het hele zwembad leegspetterd en de oren van je kop af kletst.

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn dochter is al wat ouder en eigenlijk vond ze het altijd wel leuk en hoorde ze bij de enthousiastere van de groep.
    Ze wil alleen wel écht zwemmen en dus geen bandjes aan ofzo (wat bij vrijzwemmen wel moet) , op haar rug liggen vind ze ook verschrikkelijk, maarja, dat vinden bijna alle kindjes van 6 maanden en ouder ;) maar toch.
    Ik vind het eerlijk om haar zo te zien. Springen van de kant, kopje onder en lachend boven komen, geweldig :)

Mijn dochter heeft trouwens ook heel lang gehad, nu nog een beetje, dat ze continue onder water dook, om maar water te drinken.. echt heel erg, waardoor ze zich ook continue verslikte :D . Ik was haar telkens boven aan het proberen te houden. Maar ach.. het is ook weer wel super dat ze het gewoon helemaal niet eng vind en er zo'n lol in heeft.

4. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

Mar 5, 2008
    1,492
    0
    0
    esmee gaat sinds dat ze 7 maand was al naar babyzwemmen...
    ze vindt het super !!! altijd het hoogste woord in de groep van 12 baby's .. we zitten nu in groep 2 , 7 maand tot 14 maand.. ze in op 1 na laatste de oudste in de groep.
    vindt het zelf ook super , leuke groep , kijk er altijd wel weer naar uit als het woensdag is.. gaan we liedjes zingen , speeltjes in het water , op de mat , angst oefeningen doen.
    hoe duur kost het bij jullie en hoe lang duurt het ?

hier 4.35 euro voor een half uur

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier kost het 5,70 per les of bij een 12 baden kaart 4,75 per les van een half uur.
    En daarna nog de ruimte om even te spelen. Tot 2 jaar is dat meestal een kwartiertje. Bij de ouderen mogen ze wat langer spelen, bubbelen, van de glijbaan...

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wat doen ze bij jullie dan bij 'angst oefeningen' ?

7. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    wij zitten ook in groep 2.... vanaf dat het kidnje kan lopen

daarna is er nog ene groep 3 (dan moet je het koudere bad in)

ik zwem al vanaf dat de kleine man enkele mnd was.

nu kan hij er zelf al uitklimmen, ook vind hij het leuk om op de matten te lopen

8. shannen

shannen Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    1,410
    0
    0
    Ik ga ook elke week met mijn kleine meid, ze vind het helemaal super maar is wel wat stiller dan normaal echt een kat uit de boom kijker.
    Ze vind het prachtig lekker spetteren in het water en naar de andere kindjes kijken. en als we thuis komen en we zitten in bad doet ze alles na wat ze geleerd heeft op zwemmen en daar doet ze niet mee haha.
    Hier is het een kleine 45 min en na de tijd mag je gewoon zo lang als je wilt vrij zwemmen. 4,40 per les.

Groetjes

9. Vanaf dat Jelle 8 maanden was gaan wij samen zwemmen elke week.
    Sinds vorige week (na de vakantie) zit hij nu in het tweede groepje, vanaf anderhalf jaar ongeveer is dat.
    Daar moest ie nog wel even wennen, toch wel heel anders als je de jongste bent in plaats van de oudste. En natuurlijk ook andere oefeningetjes, minder vastgehouden worden en meer zelfstandig gaan doen. We zijn tegelijkertijd ook veranderd van dag, dus ook een andere zwemjuf.
    Maar Jelle heeft het zwemmen altijd heel erg leuk gevonden.

Hier is het lesje een half uur, maar van te voren kan je ook nog een dik kwartier spelen bij de kant, en naderhand ook nog wel zeker een half uur. En dan kost het iets van 25 euro per maand.

10. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    hier is een les een half uur en kost voor abbonnement 13 x 66euro

11. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

noa zit in guppy 3
    en moet ook vaak kopje onder water en schik dat ze heeft
    met kerst zwemt ze weer af en gaat dan naar puppy 1

12. foetbal

foetbal Actief lid

Feb 20, 2008
    209
    0
    0
    Hier kost een les van 30 minuten 7,80, en ik moest eenmalig een kaart van 8 euro kopen.
    Daarna mag je in het warme bad blijven of het recreatiebad in, maar met een kleintje blijf je niet echt nog een tijd in het grote recreatiebad zwemmen. Soms blijf ik wel 20 a 30 minuten in het warme bad hangen met wat andere moeders....

13. Trotsemama1

bij ons is een les een kwartiertje
    lang zat voor de kinders ze hebben toch nog geen concentratie vermogen wij betalen dan 4.90 maar mogen net zolang na vrijzwemmen als we willen

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ik wil ook zo graag gaan babyzwemmen met onze kleine meid van bijna zes maanden maar onze CB arts had al gewaarschuwd dat het slecht kon zijn voor hele kleine kindjes. En toen las ik vandaag toevallig dit artikel: Zwembad schadelijk voor jonge kinderen - vrouw.telegraaf.nl [Gezond Leven] :(
    Wat is nou wijsheid, het lijkt mij zo leuk voor haar maar ik zou mij verschrikkelijk schuldig voelen als ze er "iets" aan over zou houden later. Wat is jullie ervaring? :(

15. Trotsemama1

mijn ervaringen zijn juist goed
    ze is absoluut niet bang voor water
    als het echt zo erg zou zijn dan zouden ze echt geen babyzwemmen geven
    en tegenwoordig is alles slecht
    het is nog net niet slecht om buiten te lopen

16. Trotsemama1

owja en niet in alle zwembaden zit te veel chloor
    dat vind ik bij ons zwembad teminste niet
    op vakantie vond ik dat hun zwembad wel veel chloor in zat want ik kreeg zelfs last van me ogen

17. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

tja, een paar jaar terug (1 of 2 jaar) was er ook zo'n onderzoek geweest, maar dat is toen al vrij snel helemaal weerlegd voor Nederlandse zwembaden.
    Ik weet niet wat hier van te denken. Er zullen vast snel reacties komen van zwembaden. Ik weet wel dat de controles op de hoeveelheid chloor continue gecontroleerd wordt (computer) en ook nog minstens 1x per dag handmatig.
    Dus dat stelt mij wel gerust. Verder vind ik het ook weer heel belangrijk, dat m'n dochter gewoon wordt met water in een waterrijk land als dit. Dit bericht weerhoud mij zeker niet om te gaan zwemmen... daarvoor geniet ze veel te veel.

18. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    ik vind 1 x per week 30 minuten ook niet 'regelmatig'zoals in het artikel wordt beschreven.
    Ik denk echter dat ze bedoelen bijv dagelijks

Share This Page