nou lekker dan. ze weet niet waar ze over praat zullen we maar zeggen. moet zeggen dat zo'n bericht me best kwetst. want ik had het zo graag gewild dat het goed ging. verder zeg ik er maar niks meer over denk ik.
Die heeft duidelijk te lang voor de fotocamera gestaan zonder ergens bij na te hoeven denken dat haar hersenen er spontaan mee zijn gekapt.
Heel erg leuk... Door borstkanker is mijn ene borst vorig jaar weggehaald en de andere laat ik in oktober preventief weghalen. Borstvoeding gaat een beetje moeilijk zonder borstweefsel en tepels. Ik heb alleen nog huid en protheses. Hoe graag ik ook zou willen, borstvoeding is hier nooit meer mogelijk.
Denk dat ze zich gewoon een beetje lomp uitdrukt, en dat ze eigenlijk vindt dat iedere vrouw het minstens 6 maanden zou moeten proberen als het kan. Kan me niet voorstellen dat ze het vrouwen kwalijk neemt waarbij het niet lukt of domweg niet mogelijk is. En op zich ben ik ook wel van mening dat elke vrouw bij wie het kan het eigenlijk zou moeten proberen. Maarja het blijft natuurlijk toch de keuze van de vrouw zelf, en verplicht stellen is gewoon belachelijk. Er kunnen heel persoonlijke redenen achter zitten waarom een vrouw niet wil.
Ik zou het anders benaderen dan Gisele. natuurlijk kun je niemand verplichten om iets met haar lijf te doen wat ze niet wil of niet kan. maar wat ik echt goed zou vinden, is als er meer hulp beschikbaar komt voor vrouwen die BV willen geven. Ik bedoel: je krijgt de eerste 8 dagen wel hulp aan je kraambed (in NL dan), maar daarna moet je het toch een beetje zelf uitzoeken. En moet je zien hoe vrouwen daarna aan het tobben kunnen slaan met kloven, ontstekingen, hoe-bouw-ik-een-voorraad-op, wanneer moet ik kolven, hoe krijg ik mijn productie omhoog.... Natuurlijk kun je daar hulp bij zoeken, maar niet iedereen weet waar. Het CB geeft vaak alleen maar meer verwarring, en je moet er maar op komen om een lactatiekundige te gaan zoeken. Als ze nou eens standaard een LK-consult zouden aanbieden (net zoals de CB-checkups) bij 1 maand, 3 maanden, 6 maanden en zo voort. Dát zou helpen om het makkelijker te maken voor vrouwen om BV te geven voor zolang als ze dat willen, én kunnen. De drempel om professionele begeleiding te zoeken is nu vaak toch te hoog, ik merk het aan mezelf en aan vrouwen in mijn omgeving. Dus: Giselle, dank je wel dat je dit onderwerp onder de aandacht hebt gebracht. Trek alleen die idiote bewering over verplicht stellen alsjeblieft terug - vrouwen zijn niet alleen baas in eigen buik, maar ook baas over eigen borsten.
Huisartsen zijn echt degene die met afstand het minste verstand hebben van borstvoeding... Die weten er meestal namelijk helemaal niks van.... Dus nee dat mag je niet aannemen nee.
Raar wijf?! jeetje, hoe durft zij te oordelen?! haha. Laat ze maar lekker roepen. Het is voor mij verplicht dat ze haar mond dichthoud. hihi. Mijn eerste wel BV gegeven, de tweede niet.
Idd verplicht Ducktape over haar mond...hahaha, wist helemaal niet dat zij na haar zwangerschap lactatiedeskundige en wetgever is geworden
Whaha die is gek geworden!..... Nee hoor hier geen medische reden o.i.d... ook niet geprobeerd! Geen polonaise aan mijn lijf!.... En ik heb een prachtige gezonde dochter die nog nooit ziek is geweest (op een verkoudheidje na)
Moeders maken zelf nog wel uit of ze dat gaan doen, en wel willen... Ik wil niets liever dan ons kindje straks borstvoeding geven. Het lijkt me een mooie ervaring. Een mooi intiem moment tussen moeder en kind. En tuurlijk, het is beter als flesvoeding. Maar stel je voor dat het niet gaat lukken? Mijn moeder kreeg tepelkloven toen ze mijn broertje ging voeden, dus dat was na 1 dag einde verhaal. Zo kan het ook lopen. Niks verplichten. Vrouwen zijn baas over eigen lichaam en maken dit zelf nog wel uit.
Ben ik het niet mee eens, vertrouw mijn dokter eerder dan meiden hier op het forum die ik niet ken .. Sorry meiden maar mijn tweede krijgt dus echt geen BV maar gewoon lekker makkelijk FV .. Mijn eerste is er ook super groot mee geworden dus zo slecht is het dus echt niet zoals jullie beweren
Ik vind wel dat het meer gepromoot moet worden en dat er meer info over moet zijn. Ook preventief. Iedere zwangere vrouw uitnodigen voor een -gratis- borstvoedingscursus of voorlichting. Borstvoeding is ook gewoon veel beter voor het kind, in vele opzichten. Ik geef kv vanaf 3.5 maand omdat het door mijn eigen allergieen en astma, waar ik amper medicijnen voor mocht slikken, niet meer ging.. Dus ik veroordeel kv-mama's ook echt niet, ieder heeft een eigen reden. Maar ik denk dat met meer hulp en promoties wel meer moeders langer borstvoeding kunnen geven.
Het is toch algemeen bekend dat huisartsen erg weinig van BV af weten? Nee het is niet net zo goed, maar ik kan me voorstellen dat je dat graag wilt geloven.. Het is een goed alternatief.