Na korte daling van 4 dagen begint hcg weer te stijgen week na bbz.Wat nu?

Discussie in 'Miskraam' gestart door nana33, 25 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi meiden,

Sorry dat ik hier weer begin over mn bbz, maar ik zit nog behoorlijk in de rats. Sinds ik weer thuis ben uit het ZH (bbz operatief verwijderd) doe ik elke dag een zw test. Tot zondag werden de testen heel mooi steeds lichter, maar nu beginnen ze héél duidelijk weer op te lopen. Vandaag moest ik bloedprikken en morgen heb ik een controle afspraak. Echter, aangezien mn vorige x bloedprikken ruim een weer geleden is geweest denk ik niet dat mn arts de stijging zal kunnen waarnemen (omdat het hcg eerst heel goed daalde en pas sinds zondag weer stijgt). Ik zal mn testjes morgen sowieso meenemen, zodat ik kan laten zien dat het helemaal niet zo mooi gaat. Ik zit even te googelen en lees van alles over methotrexaat :( en wordt toch wel wat bang.
    Zijn er hier ook meiden, waarvan het HCG na eerst te zijn gedaald en daarna te zijn gestegen, het daarna weer vanzelf is gedaald? Die dus geen methotrexaat nodig hadden? Of kan het niet dat het nu uit zichzelf weer goed gaat dalen?

2. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    nee na mijn bbz daalde het hcg enorm...
    het ken ook niet zijn dat je weer zwanger ben?

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Dank voor je reactie. Nee, dat is volkomen onmogelijk helaas. Bbz was pas vorige week. Sindsdien ben ik herstellende (dus geen cyclus en geen sex). Het moet een restje zijn van de bbz dat niet goed is weggehaald. De arts gaf na de operatie al aan dat ze door het vele bloedverlies niet optimaal zicht hadden, dus de kans is vrij groot dat ze gewoon niet alles weg hebben gehaald.
    Ik zou gewoon zo graag horen dat dit laatste restje ook nog spontaan kan verdwijnen, ondanks dat mn hcg nu weer oploopt. Maar dat is een beetje wishful thinking ben ik bang.

Is jouw bbz operatief verwijderd of kreeg je die MTX spuit?

4. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat vervelend dat je testjes weer oplopen! ken het helaas.. ik heb ook een bbz gehad. in eerste instantie dachten ze gewoon een miskraam maar ineens was er vocht in me buik te zien en nadat het vruchtzakje weg was uit de baarmoeder daalde mijn hcg maar kennelijk zat er ook nog iets buiten de baarmoeder alleen konden ze niet achterhalen waar precies. uiteindelijk ging me hcg dus ook weer omhoog en omdat ik ondertussen al weken bezig was met hcg prikken en echo's en pijn is er uiteindelijk besloten om een mtx-injectie te geven. heb er gelukkig maar 1 nodig gehad en nee prettig is anders..week beroerd geweest en een hele erge bloeding gehad maar de week erop stond me hcg eindelijk na lange tijd op 1 en was het klaar. wel moet je een tijdje aan de anticonceptie, dat vond ik wel erg. maar goed, het was allemaal wel pittig dus had ook wel even de tijd nodig om het een plekje te geven.

hoop in jouw geval dat de mtx niet nodig is maar je kunt er maar beter vanaf zijn want als er nog wat woekert in je lichaam dat wil je ook niet.. sterkte!

5. jv23

jv23 Actief lid

16 mei 2012
    415
    0
    16
    belgie
    hallo,

bij mijn bbz hebben ze mijn eileider en zelfs een deel van de eierstok weggehaald omdat deze ook beschadigd was en omdat ze zeker wou zijn dat alles weg was. de eileider was geknapt dus ook veel bloedverlies bij mij, de eerste nacht en dag erna heb ik nog bloedverlies gehad, daarna niet meer en mij hcg is eigenlijk van boven de 5000 voor de operatie tot 1300 de volgende morgen na de operatie. daarna ben ik nog een 2tal keer bloed moeten gaan geven en de week erna was het gedaald naar 150 en toen hebben we er 2 weken tussen gelaten en was alles weg. ik ben op 10 december met spoed geopereerd en heb mijn eerste maandstonden 9 januari gehad (de eerste waren enorm pijnlijk). daarna heb ik ze 2 februari opnieuw gehad en die maand ben ik zwanger geworden, geef de moed niet op ik heb ook erg aan mezelf getwijfeld, maar zie mijn banner. hopelijk kan jij hier binnen enkele maanden melden dat jullie ook opnieuw zwanger zijn. geef de moed niet op!

als je vragen hebt mag je me altijd een pb sturen

groetjes jolien

Deel Deze Pagina