Ja, ik wil het ook bespreken maandag. Ik wist wel dat ze me "in de groep" zou gooien, om mij te bespreken, maar dan verwacht je eigenlijk niet zoiets.. Hm.. Ik weet maandag meer. dan hoor je weer van me. ( alvast fijn weekend ) Groetjes Gemma
Vandaag weer ff in het ziekenhuis geweest. Gesproken met gyn over de laparocopie. Ze gaan met vloeistof kijken of de eileiders open zijn. 4 april kan ik bij anesthesist terecht voor de pre-operatieve. Vanmorgen bloedgeprikt alvast. ze verwachten dat ik voor de paas geholpen ben. Ben erg benieuwd. Voor nu is het dus afwachten tot na de operatie.
Hey Timon, Ik heb geen idee, maar ik denk niet zo lang. Vorige keer kwam de arts eind van de middag al bij me op bed zitten om de uitslag te bespreken. dat zal nu ook weer zo zijn denk ik. Daarna zal ik nog wel ff bij mijn eigen gyn langs moeten voor een "plan de campagne" . Ik zie er in principe niet tegen op, maar aan de andere kant.. Vorige keer zag ik er ook niet tegen op en toen viel het aardig tegen. Dus ik ben benieuwd! Voor nu dus ff een weekje of 2 rustig. Hoe is het met jou?? Groetjes Gemma
Je kan het ook zo zien 'Toen viel het tegen, nu kan het dus alleen maar meevallen'. Hier gaat het even wat minder. Een samenloop van nog niet helemaal beter/fit, deca en ongi. Dus veelal moe en deze dagen veel hoofdpijn. Vandaag zelfs ziek gemeld omdat ik het niet trok. Met een kruikje op de bank. Vrijdag gaat de gonal naast de deca erin. Ben benieuwd hoe ik daarop reageer.
Vandaag de uitlsag gehad van de bloedtest. Ze hebben geprikt om te kijken of er endometriose te zien was ivm verhoogde bloedwaardes dan. Nee..niks te zien. Goed nieuws dus! @ Timon; hoe issie nu ondertussen? Beetje beter hoop ik?
Fijn dat het in ieder geval geen endo is. Wat gaat er nu gebeuren? Yep, het gaat nu veel beter. Ik ben gisteren begonnen met gonal en daardoor lijk ik nu van de hoofdpijn af te zijn. Ook heb ik weer normale uren geslapen.
O dat is wel fijn ja, want als je zelfs je nachtrust niet goenoeg krijgt... Hoofdpijn is erg vervelend!! Had ik vroeger ook veel ( ivm hoge bloeddruk ) is nu over gelukkig! Hoe lang moet je de gonal nemen? Ze konden dus a.d.h.v. de bloedwaardes zien dat de endo niet actief is. Ze gaan nog wel een kijkoperatie doen om te kijken of de eileiders open zijn. Die waren eerder wel afgeloten door endo ( cystes ) in 2004. Daar ben ik toen aan geholpen en heb sindsdien de pil geslikt zonder stopweken. Dat lijkt geholpen te hebben. Na de operatie kunnen we dus een plan gaan maken van wat we gaan doen. In het gunstigste geval is ook de kijkoperatie goed ( 1 of beide eileiders ok ) en mogen we het "zelf" gaan proberen. In het minst gunstigste geval blijkt het binnen een zooitje en wordt het toch IVF. Alles hang of staat dus met die operatie. 4 april moet ik naar de pre-operatieve voor gesprek etc. Ze verwachten dat ik in april nog geholpen kan worden.
In april al geholpen worden is erg vlot. Aan de ene kant is het fijn als binnen alles goed is, maar dan moet je weer zelf proberen (voor hoelang?). Aan de andere kant kan het prettig zijn als het binnen een zooitje is en je met IVF kan starten. Dan weet je zeker dat er kans is om te slagen. Pfff, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.... De hoofdpijn kwam van de deca! Nu ik de gonal gebruik is dat weg. Sinds gisteravond wel een druk in de onderbuik alsof het een naderende ongi is. de gonal moet ik ongeveer 10 dagen gebruiken. Dan zal de pregnyl gezet moeten worden en 32 tot 36 uur later is de punctie.
Hey Timon, hoe issie nu?? Ik heb net telefoontje gehad van poli gynaecologie. 8 april wordt ik geopereerd. Snel al he? schrok er een beetje van.. a.s. maandag eerst naar anesthesist en dan gelijk ff door naar de poli voor info. Ben benieuwd!
Wow Gemma, dat is snel! Morgen de afspraak met de anesthetist. Je hoofd kan van al die info gaan overlopen. Vrijdag de operatie... Spannende week! Wij hebben een ritje zh er alweer op zitten. Aan de linkerkant zitten er veel, aan rechts maar 3. Huidig resultaat: 2x18, 1x16, 1x14, 2x11 en kleintjes. Mijn bms is 9mm. Mochten ze mij morgen weer willen zien dan bellen ze vanmiddag. Anders bellen ze morgen hoe laat ik de pregnyl mag zetten, heb ik woensdag de punctie en zaterdag de tp. Waar ik heel blij om ben is dat mijn eierstokken niet naast elkaar liggen en ik dus geen roesje nodig zal hebben. Ik heb aan de fa gevraagd over ballonvaren aan het eind van de 1e wachtweek en zij zag geen probleem. De emmy zal dan al ingenesteld moeten zijn en dan kan het geen kwaad, volgens haar. Je mag dan ook gewoon vliegen zeggen ze.
Vanmorgen heb ik mijn 3e fm gehad. De opbrengst is nog groter geworden:1x20,1x18, 2x16, 2x15, 1x14, 1x13, 1x12, 1x11 en wat kleintjes. Bms was nog steeds 9 mm. Ik heb vanavond de pregnyl gezet. Woensdag om 10.30 in de stijgbeugels en prikken maar! Zaterdag is dan de tp. Gek, maar best zin in en ooo... toch spannend.
Oooo Timon, hoe is het gegaan???? was het wat te doen?? Wanneer hoor je of er bevruchting is? En dan zaterdag tp? Poef, spannend hoor. Ik leef erg mee!! Ik ben niet zenuwachtig voor morgen. Heb iets heel geks. Slik gewoon de pil ( op aanraden fertil.arts ) maar verlies nu om de paar dagen beetje bruin bloed. Heel gek. Telkens maar paar drupjes. Niet echt doorzetten van menstruatie ofzo, en oo geen klachten verder. Gisteravond dus wel wat, nu niks meer. wc papiertje helemaal schoon, gek he?? Snap r niks van. Ik duim voor je meid! Laat me weten!! Liefs, Gemma
Gemma, morgen is de operatie! Je bent niet zenuwachtig, maar toch is het wel een beetje spannend. Veel succes! Dat je een beetje door de pil heen drupt komt vaker voor. Oorzaak weet ik niet. Wat een dag was het gisteren! Weer een ervaring in mijn rugzak kunnen steken. We waren erg op tijd en de punctie begon goed. Ik had geen roesje nodig, want mijn eierstokken lagen niet naast elkaar (vond ik). Nou... had ik 'm maar genomen! De verdovingsspuiten gingen. Toen eenmaal de naald in mijn eierstok ging was het zoveel verder voorbij het plafond, het was hel. Dit had ik totaal niet verwacht. Bij elke beweging in mijn eierstok, elke follikel opnieuw, verging ik van de pijn. Blijven puffen terwijl je niet weet hoe je dat moet doen, tranen hebben rijkelijk gevloeid. De fa, vpk en mijn man waren best overdonderd door mijn reactie. Helaas konden ze me tussentijds niets geven. Het resultaat is: 11 follikels/9 eicellen en 15 tot 17 miljoen zwemmers. Zaterdagochtend krijgen we te horen hoeveel emmy's er zijn en hoe laat de tp zal zijn. Vandaag bijna geen last van mijn onderbuik. Rechts steekt af en toe een beetje als ik zit. Ik heb ook een goede nacht gehad.
Timon, ik ben blij dat je er niet zoveel last van hebt nu. Flink van je dat je het wel volgehouden hebt, ondanks de pijn. En het resultaat is er naar heb ik begrepen, een goeie "oogst". Fijn meid. Ik duim voor goeie emmy`s voor jullie. Ik zal straks mijn tasje pakken voor mee naar zh. Heb gister nog ff poli gebeld over ongi nu. Ze moesten wel ff overleggen of het nog wel door kon gaan nu.. Dus ik halve dag in de stress over wel f niet.. Maar goed, het gaat door. dus als het goed is weet ik eind van de middag vandaag of mijn eileiders open zijn of niet. Tegen de operatie zelf zie ik niet zo op, dat moet ff. Maar de uitslag.. ben zo bang dat het niet goed is.. Hm.. maar ff afwachten en mezelf niet gek maken nu. Maar ff blokkie met de hond om nog zo. Je hoort van me!
Daar ben ik alweer. Was vandaag om 2 uur alweer thuis. Ging opzich lekker vlot, maar....niet met leuk resultaat.. 1 eierstok + eileider onvindbaar, en 1 die wel doorgankelijk was maar er half bij hangt, dus de kans om daar zwanger van te raken in minimaal. Advies : IVF. Hand ik al een beetje verwacht, maar je hoopt toch anders. Baal er wel wat van, maar goed. Het is niet hopeloos. Met mij gaat het wel goed opzich. Beetje duf en slaperig en zere keel van de tube. Maar was om half 10 aan de beurt en was 11 uur alweer op zaal. Om 12 uur had ik mijn kleren weer aan. Laat je mij weten hoe het gaat morgen?? Ben erg benieuwd!
Tuurlijk. Mocht ik het hier vergeten kan je mij volgen bij de topic maart/april IVF/ICSI Jeetje, jij heb geen fijn nieuws gekregen. De andere kant kan toch niet weg zijn? Als ze 'm niet hebben gevonden hoe kunnen ze dan zeggen dat je via die kant wel zwanger kan raken? Heel apart... Doe maar rustig aan.