gister echo gehad en was niet goed

Discussion in 'Miskraam' started by ano, Oct 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    :) Hallo

Zo dat was weer een hoop bijlezen. Hoop dat ik elk verhaal bij de juiste persoon heb kunnen onthouden.:D

@ Ano blijft spannend, he. Ik begrijp dat je het maar over je heen laat komen, zwanger zijn of ongesteld. En die stress wat betreft de tandarts en mocht je wel zwanger zijn, snap ik ook. Je bent dan toch onzeker, ook al zal het vast wel meevallen. Afwachten maar. Ik was voor mijn 1e zwangerschap een zeer regelmatig ongesteld. Vanaf mijn bevalling en is deze helemaal ontregeld. De ene keer 27 dagen de andere keer 34. geen pijl op te trekken. Voor jou hoop ik toch dat je lekker zwanger bent.

@ Noukje Dat lichtbruinverlies heb ik nu ook nog steeds. Hoop dat het snel voorbij is. Ik krijg echt last van jeuk en irritatie door die maandverband en inlegkruisjes. :x

@ Tamar Hoe gaat het bij jou?

@ Kirrebir Goh, je hebt het nu dus achter de rug. Lijkt me ook een heel raar gevoel geven dat je niks eruit hebt zien komen. Dapper hoor, dat je toch naar je werk gaat. Ik heb het zelf erg moeilijk gehad na de mk. De eerste 3 dagen heel veel gehuild en voelde me zo slap als een vaatdoek. Was echt down. Ondanks dat ik een lief zoontje rond heb lopen, vond ik het heel zwaar en was erg blij dat mijn man toevallig in deze periode 2 weken vrij had genomen om te klussen in huis. Ik heb veel geslapen en vooral ook heel vaak hier gekletst. Had geen behoefte aan mijn vriendinnen. Was me aan het opsluiten. Wat je leeftijd betreft, snap ik wat je bedoelt met 'weinig tijd'. Heb ook een aantal vriendinnen rondlopen die na hun 35e moeder geworden zijn. Allemaal supervruchtbaar en gezonde kindertjes inmiddels! :)
    Ik hoop dat je toch een beetje aan je rust toekomt. Het is toch een heftige tijd zo, nietwaar? Sterkte (ook met die drollige kerels op je werk;))

@ Feline Wat jouw vk zegt over het overgaan in je menstruatie, dat kwam vandaag ook al bij me op.
    Ik ben sinds de 11e dag na de mk begonnen met ovu-testen om te kijken of mijn lichaam alweer een beetje functioneert. De eerste 3 dagen zag ik een zeer licht streepje, dus dacht ik dat mijn eisprong eraan zat te komen en de streep duidelijker zou worden, maar gisteren was de streep weg! Dus misschien heb ik een hele vroege eisprong gehad op de 10e of 11e dag al. Dat zou betekenen dat ik de 26e of 27e november ongesteld zou moeten worden. Aangezien ik nog steeds bruinverlies heb en af en toe lichtroze/rood, lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat ik weer ongesteld ga worden. Maar ja, wie weet houdt het straks weer op. Wij gaan pas weer een nieuwe poging wagen in het nieuwe jaar. Geeft me even de tijd om tot rust te komen.
    Zou je dan nu wel weer tampons mogen gebruiken, al zou dit in een menstruatie doorlopen?

2. ano

ano Fanatiek lid

Jul 12, 2009
    2,296
    351
    83
    @april,Zo zeg je het precies goed ja dat ik het gewoon over me heen laat komen.
    Zou wel mooi zijn als je ongi de 26 of 27 e zou zijn.
    Ik zou toch maar geen tampons gebruiken denk ik.
    Wie weet krijg je dan een ontsteking aangezien toch zeggen dat je baarmoeder mond niet dicht is.
    Het is ook vvervelend die maandverbanden en inlegkruisjes.
    Ik vind het ook moeilijk te zeggen of het kan ja of nee.

3. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    @ Ano dat idee had ik ook al. Nog maar even door laten jeuken dan.;)Ga zo weer een test doen, de een na laatste. Ben benieuwd. We merken het vanzelf wel. Achteraf had het kopen en gebruiken van die test ook niet veel zin, want ik was toch wel een keer ongesteld geworden en had dan ook terug kunnen rekenen.;) Maar ja, zullen de hormonen wel zijn geweest. Begin sinds een paar dagen mijn nuchtere verstand weer terug te krijgen. Ben een stuk opgewekter en heb weer zin om dingen te ondernemen.
    Hoe gaat het bij jou?

4. ano

ano Fanatiek lid

Jul 12, 2009
    2,296
    351
    83
    @april,gelukkig dat je weer zin heb om dingen te doen en opgewekter ben.
    Ik heb dat ook wel al bekruipt me af en toe wel het vervelende gevoel van waarom??
    Heel stom maar daar heb ik heel af en toe wel last van.
    Niet dat ik er depri van word ofzo want ben het daarna ook weer kwijt.
    Maar je leefde echt al naar een nieuwe fase in je leven zeg maar en dan ineens weg zoiets ofzo.
    Beetje vaag maar begrijp je wat ik bedoel??

5. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    Begrijp exact wat je bedoelt. Ik was wel echt depri, ben ik nooit. Maar dat kwam ook doordat er tegelijkertijd wat andere nare dingen hadden plaatsgevonden. Kon het allemaal even niet zo goed meer relativeren als gewoonlijk.
    Nu komt het af en toe even op, toen ik wat zwangerschapsspulletjes aan het opbergen was bijvoorbeeld. Ik had ze kort voor de echo tevoorschijn gehaald omdat ik mijn broek niet meer dicht kon krijgen en nog wat andere dingen zoals mijn winterjas die ik ook tijdens mijn 1e zw droeg en nog wat leuke boekjes van de vorige keer. Werd ik wel even boos en verdrietig.

6. ano

ano Fanatiek lid

Jul 12, 2009
    2,296
    351
    83
    kan me voorstellen dat dat even moeilijk was.
    Ik had toen ik wist dat ik zwanger was van mijn moeder een zwangerschapsdagboek gehad.
    Daar heb ik de testjes ingedaan en ook van mvm en de laatste echo
    Als afsluiting en dat heeft mijj wel geholpen

7. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    Dat klinkt ook als een goede afsluiting. Dat had ik met het begraven ook. Tja, die emoties blijven toch nog wele even opkomen zo nu en dan. Van sommige vrouwen hoorde ik dat dat pas over ging toen ze weer opnieuw zwanger waren. Het is eigenlijk ook best logisch, dat je zo af en toe even een 'terugval' krijgt. Ik laat het ook gewoon maar toe en mijn man is zo'n lieve schat, echt de beste vriend die ik me kan wensen.

8. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    Hallo meiden,

Hier is de bruine afscheiding nu (denk ik!) over. Ik heb nu mn normale afscheiding weer terug. Inlegkruisjes gebruik ik altijd, omdat ik af en toe best veel afscheiding heb. Maar gelukkig geen jeuk/ irritaties gehad.

@ Feline: hoeveel dagen vloei je? Ik heb in totaal 3,5 week gevloeid als ik de week voor mn mk ook meetel. Toen had ik was oud/ bruin bloed verlies. Ik hoop dat het nu echt over is.

@ Ano: nog geen tekenen van een naderende menstruatie? Echt spannend voor je. Wie weet is je cyclus ietsjes veranderd nu na je miskraam.

@ April: begint het bruinverlies al minder te worden? Ik heb ook maar geen tampons gebruikt, bij mn volgende menstruatie ga ik weer tampons gebruiken. Maandverband vind ik helemaal niks.

Mn dochter is wakker dus ik ben er weer vandoor. Fijne middag!

9. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,125
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ano: ik ken gelukkig niemand die tegelijkertijd met mij zwanger was/is. Ik kan me zo goed voorstellen dat dat heel lastig moet zijn! In mijn omgeving liepen ze allemaal een paar maanden voor op mij. En 1 van mijn beste vriendinnetjes is het aan het proberen. Ik gun haar zo dat ze snel zwanger wordt, maar aan de andere kant lijkt het me ook heel moeilijk om dat te horen. Maar hopen dat het mij ook snel weer lukt. Als we dan tegelijkertijd zwanger zijn, lijkt het me wel weer leuk!
    Hoe is het trouwens met je kies (of liever met het gat waar je kies zat)? Heb je nog veel last gehad?
    Ben je al ongesteld?

@meerderen: wat vervelend dat jullie nog bruinverlies hebben. Bij mij lijkt het nu na een week over te zijn, maar dat hebben jullie oo eerder gedacht volgens mij... Hopelijk blijft het weg! Misschien dat het ook anders is na curettage? Ik heb werkelijk geen idee...

@april: ik hoop maar dat het mij ook zo mag vergaan als jouw vriendinnen van boven de 35. Ik denk alleen dat mijn angst pas af neemt op het moment dat ik een gezond kind in mijn armen heb!

Gister als en blok in slaap gevallen, 2 halve dagjes werken hebben er in gehakt. Vanmorgen lekker vrij geweest en ff helemaal niks gedaan (ff bijkomen van die "lollige" mannen op mijn werk). Zo moet ik er weer even vandoor: op naar de orthodontist.
    Jaja, ik ben een 35-jarige met een beugel! :D
    En vanavond naar fotografie cursus.
    Genoeg te doen nog even!

Fijne dag allemaal

10. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog even snel klagen: mijn hormonen zijn duidelijk bezig met het een en ander... ik zit echt onder de pukkeltjes!!!

:$

11. ano

ano Fanatiek lid

Jul 12, 2009
    2,296
    351
    83
    @noukje,Hier nog steeds geen bloed te bekennen.
    pfff word steeds ongeduldiger erg he??
    Dus het bruinverlies is nu echt over???

@kirrebir,Met me kies(gat) ga het goed.
    Ben helemaal opgelucht hihihi.
    En ik had ook veel pukkels erna.
    Nu beginnen ze een beetje weg te trekken.

12. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    @ kirrebir: ik denk dat het voor je lichaam heel anders is of je een spontane miskraam hebt of een curretage krijgt. Je moet dan niet alleen bijkomen van je ma maar ook van de narcose. Lijkt me erg zwaar!

Ohja en pukkels had ik ook. Ze trekken nu langzaamaan weg. Tot de volgende menstruatie ;)

@ ano: balen van die onzekerheid. Hopelijk wordt je snel ongi, of heb je een knal positieve zw test!

13. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    Hallo.....

Hier even een kort bericht....Met mij gaat alles goed! Helaas geen enkel spoor meer van een eventuele ongi! Wel moe, maar dat heb als je te laat naar bed gaat.......

@ kirrebir, ik had na mijn curettage precies 2 weken bloedverlies!

@ allemaal, fijn dat jullie af en toe even iets laten horen......

Fijne avond :)

14. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    Goeiemorgen!

Ik kon gisteravond niet op het forum komen, hadden jullie daar ook last van?

@ Tamar: vreemd zeg dat je nu geen enkel teken van een naderende menstruatie meer hebt. Hoelang duurde je cyclus voor je miskraam?

Bruinverlies is hier zo goed als weg :)

Zo hier weer een dagje werken vandaag. Fijne (werk) dag allemaal!

15. ano

ano Fanatiek lid

Jul 12, 2009
    2,296
    351
    83
    @tamar,Vervelend he dat wachten op je ongi??

@noukje,klopt ik zat mijn berichten te lezen en ineens stopte die ermee.
    En kon er niet meer op komen.
    En werkse vandaag.

Ik moet ook straks om 1 uur beginnen.
    Gisteravond kreeg ik wat krampjes
    Ik dacht nou ik word toch ongesteld en na een half uur was t weeer weg.
    Om gek van te worden.
    Ik ga nu de 5e week in.
    Vind het toch wel lang duren.
    Komt ook omdat ik ongeduldig ben denk;)

16. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    @ Noukje Hier lijkt het bruin ook weg, had weer flinke sliert wit :D, misschien toch een ei in aankomst.

Heel raar maar ben nu al 6 dagen aan het testen en nog geen ei, dus misschien een late eisprong of juist een vroege met 10 dagen. Nou ja, we merken het wel. Ga in elk geval geen ovutesten meer halen hierna. Alleen om te kijken wanneer ik weer ongesteld wordt en niet eens om zwanger te worden, is eigenlijk ook een beetje onzin. Maaaar jaaa, zoals ik al eerder zei, mijn nuchtere verstand was een poosje zoek en pas maandag stond ie weer met een koffertje voor de deur....;)

@ Ano wat spannend zeg. Ik zou ook ongeduldig zijn, hoor. Nou, ondertussen blijf ik voor je duimen tot ze er vanaf vallen.

@ Kirrebir Dat begrijp ik. Toevallig gisterenavond een vrijgezelle vriendin van 33 op bezoek, die bang is niet 'op tijd' moeder te worden. Mijn zus is 35 en heeft er nog niet echt behoefte aan, maar ziet ook in dat ze niet eeuwig zo door kan gaan als ze wel moeder zou willen worden. De vrouwen in mijn omgeving met baby's zijn allemaal 36+ moeder. Ben de enige 'jonge moeder' en ben zelf 30, dus helemaal niet zo jong meer! Helaas heb je het niet zelf voor het zeggen. Achteraf denk ik ook wel eens dat ik liever op mijn 25e moeder had willen zijn, maar toen was ik er écht nog niet klaar voor en had ik de juiste man nog niet gevonden. Grappige is, is dat mijn man en ik al bijna 10 jaar vrienden waren voordat de vonk een keer oversloeg.:)
    Maar goed, inderdaad wil je eerst een gezonde baby in je armen houden, voordat je rust krijgt. Ik hoop dat je wens snel in vervulling mag gaan. Ook voor jou duim ik heel hard. (bijna spierpijn)

Oh hier ook pukkeltjes, zelfs op mijn rug, wat ik nooit had. En verder geteld vanaf de 1e dag bloedverlies 4 dagen voor de mk: bijna 3 weken bloedverlies denk ik, incl bruinverlies later.

@ tamar jij ook sterkte met alles. Vervelend dat wachten en die menstruaties....

17. ano

ano Fanatiek lid

Jul 12, 2009
    2,296
    351
    83
    @april, wat heb jij een zere duimen nu;)
    Gelukkig dat je nuchtere verstand weer op de stoep stond:p

Hier even wat egoistisch,er kwam een vriendin ff op bezoek en die is zwanger en die zat heel de tijd te klagen.
    De buik zat in de weg en ze zat maar te geeuwen en alles was zwaar.
    En op een of andere manier gingen me nekharen overeind staan.
    Dus toen zei ik iets heel vervelends ik zei wat zit je nou te klagen man je heb geluk dat alles bij jouw volgens het boekje ga en dat er niks fout ga.
    Was dus even niet zo aardig van mij.:)
    Maar het schoot ff verkeerd.

En er is geen ongi in aantocht!!
    Maar ik wacht rustig af hihihi.

@tamar bij jouw al wat te spotten of nog niet??
    Je zit toch ook al in week 5 nu of niet??

@noukje,bruinverlies weggebleven??

@kirrebir, en hoestie vandaag bij jouw??

18. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,125
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik moet eerlijk zeggen dat ik het na mijn vrije dag van gisteren opnieuw verschrikkelijk moeilijk vond om weer naar mijn werk te gaan vandaag... Ik ben momenteel gewoon zoveel liever thuis! Hier voel ik me redelijk oke en sterk.
    Het feit dat ik mijn werk al een tijdje niet meer zo leuk vind, helpt natuurlijk ook niet mee... Maar project "zwanger worden" en project "een andere baan zoeken" gaan jammergenoeg niet echt goed samen.

Heb wel weer 2 uurtjes langer gewerkt, ben om 4 uur naar huis gegaan, maar was wel weer helemaal doodop.

Gisteravond toch nog een glimpje bruin gespot, vandaag tot nu toe alleen maar een beetje witte afscheiding gezien. Nu maar hopen dat het echt zo snel over is. Wel nog af en toe wat last van mijn buik. Zou het mijn baarmoeder zijn die weer kleiner wordt? Of gaat dat niet zo snel (of langzaam, 't is maar hoe je het bekijkt)?

Verder pijn in de tanden (met dank aan de ortho), maar dat is voor een goed doel. :D

@april: super lief dat je zo hard voor ons duimt! Wel uitkijken dat het geen rsi wordt, he?! ;)
    Een vriendin van mij is 37. Zij heeft pas haar spiraal verwijderd en vrijt onveilig, maar niet echt specifiek doelgericht op NU zwanger worden. Maar toch wordt ze al onrustig van het feit dat er niks gebeurt. Ze probeert nu positief voor mij te zijn door te zeggen: je loopt iig een streepje op mij voor, jij weet dat je zwanger kunt worden!
    Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet... Lief bedoeld, maar toch...
    Ik heb mijn huidige vriend ontmoet op mijn 29e, maar door angst en wat slechte relaties, heb ik het serieus worden lang uitgesteld. In januari zijn we 6 jaar bij elkaar, maar we wonen pas iets meer dan een jaar samen (pas sinds afgelopen juni officieel omdat hij toen de overdracht had van zijn huis). Hopelijk heb ik het niet allemaal te lang uitgesteld!

@ano: ik kan me heel goed voorstellen dat je zo reageerde! 2 collega's van mijn lopen hoogzwanger rond. Vandaag had ik zo de neiging om ze te duidelijk maken hoe blij ze moesten zijn dat ze zover zijn! Ze klagen absoluut niet, maar ik vraag me dan stiekem af of ze zich wel realiseren wat een geluksvogels ze zijn!
    En als ze een goede vriendin is, dan snapt ze heus wel waar jouw opmerking vandaan kwam.

@allen: Wat frustrerend, dat wachten op de ongi! Bij mij is het pas een week geleden, dus die onrust heb ik nog niet. Maar ik kan me zo goed voorstellen dat het frustrerend is niet meer te weten hoe je lijf in elkaar zit. Nadat ik met de pil gestopt was, ben ik meteen vanaf de eerste maand heel regelmatig geweest, hopelijk komt dat weer terug!

19. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    Goeiemorgen!

@ April: vreemd zeg dat je je ei niet kan vinden. Misschien heb je je ei toch al gehad, ondanks bloedverlies?

@ Ano: begrijpelijk hoor dat je wat van je "zeurende" zwangere vriendin gezegd hebt! Sommige vrouwen behandelen een zwangerschap alsof ze ziek zijn... helaas!
    Heb je nog getest?

@ Tamar: en al ongesteld?

@ Kirrebir: begrijpelijk hoor dat je meer thuis wilt zijn deze periode. Ik heb dat ook. Komt ook (net zoals bij jou) dat ik het niet echt meer naar mn zin heb op mn werk. Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging. Ondanks onze zwangerschapswens ben ik toch gaan solliciteren. We zien wel wat 2010 ons gaat brengen!

Jaaa hier nu al 2 (!!) dagen geen bruinverlies meer gehad. Gewoon witte afscheiding nu. Op naar mn menstruatie en dan gaan we er weer voor :) Heb er weer zin in!
    Ik merk trouwens aan mezelf dat ik mn miskraam verwerkt heb. Tuurlijk voel ik nog wel jaloezie t.o.v. zwangere vrouwen. Maar dat is meer omdat ik de kriebels heb voor een tweede kindje.

Hoe staan jullie hierin? Hebben jullie je miskraam al verwerkt of nog niet?

20. ano

ano Fanatiek lid

Jul 12, 2009
    2,296
    351
    83
    @kirrebir,Kan me voorstellen dat je liever thuis ben.
    Die dagen had ik ook maar soms ook lkkr als ik aan het werk was fff
    de gedachten op iets anders

@noukje,Ik merk dat ook hoor.
    Dat de kriebels al trg zijn.
    Gelukkig want het is niet goed om er in te blijven hangen voor mij dan ben altijd positief ingesteld.
    Dus had al een voorgevoel dat ik als alles achter de rug was dat ik vrij snel weer vooruit kan kijken.

En hier weer getest en weer eeen heeeeel licht streepie.

Share This Page