@ Noukje: wat dapper dat je aan het solliciteren bent! Het liefst zou ik gewoon ontslag nemen. Meestal komt er in "nood"situaties toch wel weer wat op mijn pad. Maar ik durf het (nog) niet. Toen ik nog zwanger was, had ik me er maar voorlopig bij neer gelegd dat ik hier in ieder geval nog tot na mijn verlof moest werken en dan zou ik wel weer verder kijken. Ik had andere dingen om me druk om te maken. Maar nu... Wat moet het fijn zijn om te voelen dat je je miskraam verwerkt hebt! Allemaal op naar de volgende zwangerschap, 9 maanden lang! @ano: spannend hoor, elke keer dat streepje. Ik duim dat ie gauw heel erg dik wordt!! @april: het bruin nog steeds weg? @Tamar: al nieuws?
@ Ano: pff het blijft spannend zeg bij jou! Maar wordt het streepje al donkerder? Ik zou anders nog eens een digitale test van cb doen, heb je meteen duidelijkheid. Ik dacht net: "misschien is het hcg in je lichaam nog van je miskraam" maar bedacht me dat je een negatieve test na je miskraam had, dus dat kan het niet zijn. Wat denk je zelf over de licht positieve testen? @ Kirrebir: ik heb een dochter, ik kan niet zomaar ontslag nemen. Een paar jaar geleden heb ik dat wel gedaan, was toen ontevreden met mn baan. 2 dagen later had ik al een nieuwe job! Maar in deze tijd durf ik daar niet op te hopen. Hoe is het met je bloedverlies? Al helemaal weg (of heb ik er overheen gelezen?)
@noukje: nee, ik begrijp heel goed dat je geen ontslag kunt nemen! Ik ook niet zomaar hoor! Even zouden we het wel volhouden (we wonen nu nog heel goedkoop), maar ik wil gewoon mijn eigen geld hebben én ik wil dolgraag verhuizen. Dan hebben we toch echt mijn salaris nodig. En in deze tijd is een vast contract toch wel heel erg fijn. Wat zou het heerlijk zijn als we de loterij zouden winnen, hè?! Gister was de eerste dag dat ik alleen maar een beetje witte afscheiding had. Hopen dat dat zo blijft! En gisteravond vond ik het bij het afvegen een beetje "slijmerig" (sorry voor de vieze praat)... Geen idee wat dat dan was... Het was wel wit/doorzichtig (lastig te zien op wit toiletpapier) @Ano: wanneer heb jij je zwangerschapstest gedaan die negatief was na je miskraam?
Noukje, ik denk de hele tijd toch een beetje dat het nog van de miskraam is weet nie waarom. Maar kan me nie voorstellen dat het raak is gelijk nu al. En eerst dacht ik ook verkeerde lijntjes (indroog)maar op een paar testen dat lijk me ook sterk. Maar ikmoet ook zeggen dat ik het deze keer ook niet erg vind om of ongi te worden of zwanger tezijn. Maar is het het laatste dan ben ik natuurlijk superblij...
Hier een ego bericht! Ben Ongi!!!!!!!! Yes.... gek he daar zo blij mee zijn...... Ga vanmiddag bij lezen, moet de deur uit! Liefs
Joehoe Tamar, gefeliciteerd!! Hm.. ik denk dat ik nu voor het eerst van mijn leven iemand feliciteer met ongi zijn...
@ Kirrebir: ik vind het ook leuk om te werken en daarnaast is het ook goed voor je ontwikkeling. Fijn dat het vloeien nu gestopt is, op naar je menstruatie (of niet natuurlijk, weet niet of jullie er al meteen weer voor gaan). @ Tamar: wat fijn voor je dat je ongesteld geworden bent (klinkt erg raar!). @ Ano: ik hoop dat je dit weekend of wel een hele positieve zw test hebt of ongesteld wordt. Dan weet je in elk geval waar je aan toe bent.
Hallo, Jullie hebben alweer zoveel bijgeschreven dat ik niet meer weet waarop ik moet reageren. @ Ano het blijft spannend bij jou. Maar ik denk dat als je met een gewone streepjes-test al lichte streepjes krijgt, dat je ook een smile of 'ja zwanger' gaat krijgen bij zo'n clearblue-test. Kun je niet om een bloedtest vragen bij de huisarts? Of herinner ik me nou dat je dat al gedaan had of zou gaan doen. Succes in ieder geval! En die reactie op je vriendin is toch wel te begrijpen. @ Tamar Hehe, lekker, weer ongesteld. Je kunt weer verder nu. Fijn! @ Kirrebir Hier ook af en toe slijmerige afscheiding, begint echt op een eisprong te lijken. Ik deed mijn 1e zw.test na mijn mk vorige week geloof ik en die gaf nog steeds positief aan. Mijn mk was dus op 3 november. Wat de rsi betreft, ben al druk aan het yoga-en om de boel soepel te houden, dus ik kan nog even flink doorgaan met duimen. @ Noukje dat van dat ei wat misschien al is geweest ondanks het bruinverlies, daar had ik ook al aan zitten denken. Wie weet. Maar nu heb ik ineens echt van die eisprong-afscheiding, dus ik wachte het geduldig (ehum) af. @ Noukje en Kirrebir Lastig die banenkwestie. Ben blij dat ik de mogelijkheid heb om thuis te zijn bij mijn zoontje. Hebben net een huis gekocht en we leven van mijn man's salaris. Gelukkig zijn we niet zo luxe-gericht en hebben we ook geen dure hobby's anders had het echt niet zo gemakkelijk gekund. Ik zie er wel naar uit weer voor een paar daagjes aan het werk te gaan, maar zolang kindje 2 in de planning is, ga ik daar nog geen werk van maken. We hebben er samen voor gekozen het op deze manier te doen, omdat we beiden een kdv niet zien zitten en onze ouders werken ook allemaal nog. Maar mocht ik echt weer aan het werk willen, dan is daar altijd wel een oplossing voor te vinden. Tot nu toe zijn we erg tevreden met ons besluit. Maar ja dat is bij iedereen anders natuurlijk. Gelukkig zijn er ook andere manieren om je te ontwikkelen dan alleen een baan. Ik ben iemand die graag leest, interessante contacten heeft en ik heb wat hobby's waardoor ik met anderen van gedachten kan wisselen, waardoor ik ook weer een hoop van leert. Ook ben ik met een taalcursus bezig, dus dat houdt de grijze massa ook in actie.
@ noukje, fijn dat je je miskraam al verwerkt heb, ik voel ook dat het echt wel stukken beter gaat en het steeds meer een plekje kan geven! @ano, een heel licht streepje en nog niet ongi! Ik duim voor je...... @april, wonen jullie ook al in het nieuwe huis of gaan jullie nog verhuizen? @kirrebir, fijn dat je bloedverlies weg is....... Nu je cyclus afwachten.....Weet je hoe je cyclus normaal verloopt? Het is trouwens wel een licht ongi zeg, maar dat zal wel normaal zijn na de curettage! Vandaag was de 30 ste dag, mijn normale cyclus wijkt hier niet veel vanaf gemiddeld zo'n 28 dgn! Barst wel echt van de hoofdpijn, nou moet ik zeggen dat we gisteravond naar de Night of the proms zijn geweest! Maar goed onze dochter werd vanmorgen pas om 8.50 wakker. Wat een luxe! Misschien een combi van beide oorzaken! Gr
De (werk)dag zit er bijna op: weekend!!! Lekker hoor, heb zin in een paar dagen vrij. @ april: bedoelde het jezelf ontwikkelingen niet negatief naar niet werkenden hoor, tuurlijk is het ook mogelijk jezelf op andere manieren te ontwikkelen! Als je zelf op dit moment de behoefte niet hebt om te werken en het is financieel niet nodig, is het toch prima dat je lekker thuis blijft bij je kindje! Lekker genieten. @ Tamar: fijn dat het met jou ook steeds beter gaat en je de miskraam een plekje kan geven. Ik weet niet of je na een curretage een lichtere ongesteldheid hebt. Wel lekker lijkt me dat, om niet zoveel bloed te verliezen. Leuke avond gehad gisteren? Je hoofdpijn zal idd vast een combi zijn tussen laat naar bed en je menstruatie. Lekker zeg dat je vanochtend uit kon slapen, zeker een luxe! Fijne avond en een prettig weekend!
Noukje, haha die voeten zijn inderdaad mijn voeten! Geef ik mezelf toch een beetje "bloot". Ik kon uit de standaard avatars niks vinden wat ik leuk vond en deze had ik al eens op een ander forum gebruikt. Ik wist zo snel ff niks anders te verzinnen 8) @Tamar: Leuk Night of the Proms! En wat een luxe dat je uit kon slapen. Voor mijn zwangerschap was ik behoorlijk regelmatig. Ik heb 4 cycli (is dat het meervoud van cyclus?) gehad nadat ik met de pil stopte en alle 4 zo'n 30/31 dagen. Hopelijk komt dat snel weer terug. Deze ronde sla ik nog even over qua proberen, eerst maar eens mijn cyclus weer afwachten. Vandaar dat ik ook nog geen cyclus banner heb geplaatst. Op de een of andere manier wil ik nog geen " over ... dagen kan ik testen" onder mijn posts hebben staan. Vandaar deze banner maar. Ik verwacht niet dat de afscheiding van mijn eisprong komt, de curettage is pas 9 dagen geleden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn cyclus niet goed ken. De eerste mndn na dat ik stopte met de pil heb ik eigenlijk alleen mijn menstruatie bijgehouden, niet mijn eisprong omdat ik nog niet echt bezig was met zwanger worden. De eerste maand dat ik ovulatie testjes gebruikte werd ik meteen zwanger. Dus ik weet niet zeker of het ei altijd in dezelfde periode plaats vindt. De keer dat ik het testte was de test positief na 18 dagen. Dan komt je ei binnen 24 uur ofzo toch? Ik merk mijn ei ook niet aan afscheiding eigenlijk. Ik voel aan mijn borsten (of eigelijk tepels) als ie geweest is. Dus ik ga het nu maar heel goed bijhouden! @april: fijn een nieuw huis! Moeten jullie veel klussen?
@kirrebir, als je cyclus zo 30/31 dgn is is dat toch vriij regelmatig zou ik denken. Over de eisprong kan ik je niet zoveel vertellen, zelf hou ik bij wanneer ik vruchtbaar kan zijn en "oefen" dan net iets vaker! Maar verder let ik nergens op....... Wel voelde ik alle twee de zwangerschappen gelijk vanaf de eisprong dat ik zwanger was, het ging een soort van rommelen in mijn buik!
@ Tamar Wij wonen er nu een half jaar, maar er zijn zoveel dingen die nog gedaan moeten worden. Gelukkig is het wel in grote lijnen klaar, alleen willen we de badkamer en toilet in het nieuwe jaar aanpakken, er moet nog dubbel glas in enkele kozijnen en verder hebben we nog wat klusjes liggen qua afwerking. Juist in die kleine dingen gaat het meeste tijd zitten, nietwaar? Wilde jij nou verhuizen of ben jij ook al verhuisd. (ik raak echt in de war, mijn excuses ) @ Noukje Zo vatte ik het ook niet op hoor. Ben het juist met je eens. Ik voel zelf ook die behoefte om mij te blijven ontwikkelen, maar omdat ik nu niet werk, vind ik het belangrijk en prettig om het toch op een andere manier te doen en me niet te laten afstompen.
@ Kirrebir Toevallig allemaal tegelijk aan het tikken hier, haha. Ja ik ben blij met ons nieuwe huis. Lekker veel ruimte. Er moet nog wel het een en ander aan gebeuren, maar gelukkig geen hele dramatische dingen. Of was jij nou degene die zo graag wilde verhuizen? Hm, dat geheugen van mij... Hier heb ik ook het gevoel dat ik de miskraam verwerkt heb, net als Noukje. Ik voel mij een stuk rustiger en heb weer energie om dingen te ondernemen. Ben weer lekker bezig in huis. Dat doet goed.
@april, wij zijn bijna 2 jaar geleden verhuisd en schaam schaam we zijn zog niet klaar.....Badkamer is functioneel maar nog niet af! Zo moet ook de zolder maar dat kan nog wel even wachten, we hebben die ruimte niet echt nodig. Zo zijn er nog een paar kleine dingen die gedaan moeten worden, maar er komt steeds "iets" tussen!
Heel herkenbaar. Als het aan mijn man ligt duurt het ook nog 2 jaar, maar mevrouw hier is een serieuze slavendrijver en wil het liefst alles gisteren af hebben. Maar gelukkig ben ik ook realistisch, hoor. De tuin mag hij nog even laten voor wat het is. Als je bekijkt hoeveel tijd er uiteindelijk is om alles op te knappen, dan word je ook niet vrolijker. Man werkt de hele week en is ook blij als ie gezellig bij zijn gezin is. Tja, en we gaan veel liever naar het zwembad of de kinderboerderij dan dat we aan het klussen gaan.
halloooo, @tamar,Gefeliciteerd met je ongi. Gek eigelijk om daarmee te feliciteren hihihih. ik ben op me werk dus heb maar even snel gelezen dus weet nie of ik wat vergeet. @april,Ik denk dat als ik volgende week nog niet ongi ben dat ik zeker om een bloedtest ga vragen. Maar ik ben stiekum n bangepoeperd voor bloedprikken. Maar als het nie anders is dan moet het. Iedereen nog een fijne avond
@ Ano ojee, angst voor prikjes!!! Hoop dat je bloedgroep positief is anders krijg je met 30 weken zwangerschap een lekker dikke prik in je spier met een dikke vloeistof, auw!!! Dat had ik dus, haha. Maar hier geen angst voor bloed prikken of injecties, heb zelfs behandelingen gehad bij een acupuncturist. Of heb jij meer angst voor dat bloed? Mijn man is er zo een die flauw valt als hij zijn eigen bloed ziet tijdens een prik. Werk ze nog. Tot hoe laat werk je?
Hallo meiden! Ik ben vanavond heerlijk naar de kapper geweest. Mn haar is nu een flink stuk korter! Ik ben helemaal blij met mn nieuwe haartjes! @ kirrebir: haha grappig zeg dat het echt JOUW voeten zijn! Ik hou mn cyclus ook niet bij hoor, de duur schrijf ik wel op de kalender maar verder niet. Ik reken via de calculater hier op de site mn vruchtbare dagen/ week uit en rond die tijd klussen we vaker. En dan is het weer afwachten tot mn nod. Mn afscheiding hou ik ook wel een beetje in de gaten en meestal klopt het wel met de calculator. Ovutesten wil ik (nog) niet gaan gebruiken. Ik ben bang dat ik dan teveel met zwanger worden bezig ben. @ April: gelukkig maar dat je mijn opmerking niet verkeerd opgevat hebt Wat fijn dat jij ook het gevoel hebt je mk verwerkt te hebben. En zo te lezen kan je goed aan de slag in jullie huisje, leuk hoor alles opknappen en naar eigen smaak weer inrichten! @ Ano: hier ook een angsthaas voor wat betreft (bloed) prikken! Moet wel zeggen dat sinds mn zwangerschap (dan moet je al een aantal keer bloed laten prikken, en tijdens mn bevalling een infuus gehad) ik wel minder angstig ben. Tijdens mn mk moest ik ook bloed laten prikken in het ziekenhuis, ik hou er niet zo van maarja als het moet... Ik zou als ik jou was maandag echt even bellen naar je huisarts hoor meid. Het is toch niks dat je nu weer in onzekerheid zit. Ik hoop nog steeds het allerbeste voor jou, mn duimen draaien!