@april ik moest tot 8 uur en nu lekker weekend... Ik heb echt angst voor de naald. Waarom weet ik niet. Heb wel vaker bloed geprikt maar toch blijf ik er bang voor ook al voel je er vrij weinig van. @noukje,ik heb dat ook wel hoor als het moet dan moet t. En net als dat je zegt met je zwangerschap en bevalling moet je wel. Bedankt voor al het duimen draaien. @tamar,Dus de ongi is nie erger na de miskraam?? Ik hoorde dat de eerste ongi zwaarder is als normaal na je miskraam. En dat je soms nog een terug val erdoor kan krijgen omdat dan alles weer even terug komt.
Hoi, hoi, @ ano, nee de ongi is tot nu toe niet erger, maar kan nog komen, het is inmiddels wel als normaal! @noukje, heerlijk he als je je even laat verwennen door de kapper! @april, hier zijn er verschillende dingen tussen gekomen en ja op een gegeven moment is de zin een beetje op! Dat werkt dus overal hetzelfde...... Fijn weekend!
Even een egoberichtje van mij: vandaag toch weer bruinverlies gehad, zo vreemd! Zeker omdat ik de laatste dagen gewone afscheiding had. Snap niets meer van mn lichaam
@tamar,gelukkig dat het normaal verloopt. @noukje,Jeetje vervelend joh sjonge jonge denk je dat t weg is maar dan is het weer terug. hier,Nog geen ongi hoor. Vandaag lkkr wezen shoppen. En nu ff lekker bankhangen. Fijne avond!!!
@noukje, gek zeg, je lichaam doet wat hij wil, lijkt wel behoorlijk van slag van alles! Strekte! @ano, veel gekocht? Hoe lang duurt jou cyclus normaal of weet je dat niet zo goed? Wij zijn gister gezellig uit eten geweest met vrienden, was zo lekker even eruit! Fijne dag...
@ Noukje hier ook met vlagen weer bruinverlies. Ene dag normaal, dan ineens weer bruinig. Nou ja, ik zie het ook wel. @ Ano joh, wat spannend zeg. Hoop dat je gauw uitsluitsel hebt. @ Tamar denk dat het bij veel mensen zo gaat inderdaad met huizen. Die ovu-testen heb ik aan de kant gegooid. Ik had ze nooit eerder gebruikt en nu weet ik weer waarom. Omdat ik ze niet nodig heb. Voel altijd veranderingen in mijn lijf goed zelf aan. Als we straks weer gaan proberen voor een tweede kindje ga ik ze niet gebruiken. Ben een natuurmens en heb dan ook het vertrouwen dat het komt wanneer het moet komen. Was met mijn 1e zwangerschap ook niet zo bewust mee bezig. Was toen na ca. 4 maanden en 6 cycli zwanger, we hebben toen gewoon met elkaar gevreeen wanneer we zin hadden. Dus eigenlijk vond ik dat we toen best snel zwanger waren. Het bewust sex hebben lijkt me ook niet fijn, maar voor sommige stellen is het natuurlijk wel noodzaak, dus dat begrijp ik volkomen. Hier blijven we gewoon doorgaan zoals we altijd al deden. Nu nog even met condoom en straks als we er weer klaar voor zijn gooien we ook deze weer aan de kant.
@tamar,Normaal was mijn cyclus 28 dagen dus nu duurt het wel lang. Ik heb volgend weekend 5 verjaardagen dus ging kado shoppen. En ben gelukkig geslaagd. April,Ook nog af en toe bruinverlies. Ik heb ook gelezen dat dat kan aanblijven tot je ongi. Hier nog niks te zien hihihi. Maar we wachten af....
Hoi hoi! Vandaag nog steeds bruinverlies, pff ik word er eerlijk gezegd niet goed van. Maarja, we zien het wel. Ik hoop wel dat ik rond 4 december ongesteld wordt. Dan is mn cyclus weer 32 net zoals voor mn miskraam. @ April: dus jij heb ook nog steeds bruinverlies. Frustrerend hè? Denk je er vanaf te zijn begint het weer opnieuw. Over ovutesten: ik heb ze nooit gebruikt en ga ze ook niet gebruiken. Ik kies er niet voor omdat ik niet constant met zwanger zijn bezig wil zijn. @ Ano: lekker geshopt! En nog steeds niet ongi. Ben benieuwd hoe het afloopt bij jou. Ga je morgen weer testen of de huisarts bellen voor een bloedtest? @ Tamar: gezellig zeg, zo'n avondje met vrienden! @ Kirrebir: hoe is het met je? Vandaag het laatste muurtje in de woonkamer geschilderd, nu is het project echt helemaal af. Het is supermooi geworden, ben helemaal blij Vanmiddag nog visite gehad, was ook gezellig! Morgen met onze kleine meid de vaccinatie tegen de mexicaanse griep halen. Brr heb er helemaal geen zin in. Fijne avond nog meiden!
hallo, Even een ego berichtje. Ben gisteraaf licht ongesteld geworden.jippie Wie had dat verwacht dat je jippie ga zeggen.hahaha En vanmorgen kwam het goed doorzetten. Maar verlies weer een hoop bloed en erg veel krampen. Had de gyn wel voor gewaarschuwd maar valt toch vandaag weer zwaar. Alles komt toch weer even terug. Als ik al dat bloed weer zie.
Hier gaat het wel ok. Ik heb het duidelijk allemaal nog niet verwerkt. Ik had zaterdag echt een k.... dag. Ik had helemaal nergens zin in, was heel verdrietig en bleef het liefst in mijn joggingbroek op de bank zitten. En manlief maar roepen: lekker, de zon schijnt, we gaan naar buiten! BLEH! Ik sla even over. Toch mezelf maar gedwongen even naar buiten te gaan. Toen zijn we maar naar een nieuw bed gaan kijken. Maar dat is echt hogere wiskunde zeg, een bed uitzoeken! Al die verschillende matrassen, heb echt geen idee hoe en wat het allemaal in elkaar zit! Ik moet me daar nog maar eens even in gaan verdiepen. Iemand nog tips? Gister ging het gelukkig wel weer iets beter. In de stad een heerlijke lunch gepakt, wat winkels in gedoken en net voordat de regenbuien toesloegen weer thuis. En toen hadden we een heel goed excuus voor kaarsjes aan en warme chocomelk met speculaasjes. s Avonds aan de boerenkool, dus de winterdag was compleet. Wel goed nieuws: nog steeds helemaal bruinverlies-vrij! Dus ik heb goede hoop dat het zo blijft. Op naar de menstruatie. Als mijn cyclus hetzelfde is als voor de zwangerschap dan zou het heugelijke feit rond 11 december plaats moeten vinden. @April: ik ben inderdaad hard op zoek naar een huis, maar het schiet helaas niet zo op. Ik hoop dat we er gauw 1 vinden! @ Noukje: lekker de kapper! Dan voel je je zon ander mens! Hoe is het vandaag met de bruinverlies? Is de vaccinatie gelukt? Hoop dat je kleine meid niet heel hard gehuild heeft @Ano: fijn dat je nu ongesteld bent geworden! Dan die onzekerheid iig even weg. Kan me goed voorstellen dat het allemaal nu weer even terug komt. Sterkte!
Hallo meiden, @ ano: fijn voor je dat je ongesteld bent geworden. Eindelijk meer duidelijkheid. Ik kan me voorstellen dat alles weer even terug komt bij het zien van al dat bloed. Hoe voel je je nu? Zijn de krampen minder geworden? Sterkte meid! @ Kirrebir: ahh meid wat vervelend voor je dat je zaterdag een offday gehad hebt. Fijn dat je mannetje je mee naar buiten genomen heeft. Ik heb af en toe ook nog mn slechte momenten. Maar dat hoort er bij, is ook niet niks wat je meegemaakt hebt. Vanochtend is mn meisje ingeënt tegen de mexicaanse griep. Het was hartstikke druk in de sporthal. We moesten een halfuurtje wachten. Gelukkig had mn dochter nog niet echt door wat er ging gebeuren. Alleen tijdens het prikken een klein beetje gehuild. Na het zien van een Nijntje koekje was het huilen snel over Nu ligt ze lekker in bedje. Ik heb nog steeds een klein beetje bruin verlies. Ik heb het zo helemaal gehad! Zul je straks zien dat ik ook nog eens eerder ongesteld wordt. Dan ben ik ongeveer een maand aan vloeien geweest. Ik vind het echt vreemd dat ik eerst witte afscheiding heb en het daarna weer bruin wordt.
@ Ano Nou, de twijfel is nu in ieder geval weg. Nu kun je weer op naar de volgende ronde! Goh, dus daar mogen we ons dus ook op voorbereiden, dat de eerstvolgende menstruatie best hevig kan zijn en de emoties weer even terug komen. Sterkte meid. @ Noukje precies wat je zegt! Zo zijn wij ook altijd geweest. Tja, en dat ei had ik zonder die testen ook wel gevonden. Als ik op mijn lichaam let, merk ik dus dat ik mijn ei gisteren/vandaag heb. Nou, weggegooid geld dus. En dan gaan we nog geeneens een poging wagen. Mar zoals ik al eerder eens schreef, mijn nuchtere verstand is weer terug van weggeweest.... Nou hier dus weer wit ipv bruinverlies, ik vind het wel goed zo, laat maar gaan. Ben alleen wel de inlegkruisjes helemaal spuugzat!!!!! Fijn dat je blij bent met het resultaat van je muurtje! Dat geeft vast weer een fijn gevoel! Wij zijn het weekend ook in de weer geweest met het zeil voor de keuken pas te snijden. Sterkte vanmiddag met je dochtertje, wij moeten ook vanmiddag tegen een uur of 16. Zie ook erg op tegen al die huilende kindjes, hoop dat het gestroomlijnd zal gaan. @ Kirrebir Ik hoop dat je gauw een leuk huis tegen het lijf loopt. Welke provincie woon je? Oh ja, bedden, dat was ook niet mijn favoriete winkelklus. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor 2 boxsprings van Ikea. Die hebben we uiteraard tegen elkaar staan en daaroverheen nog een dekmatras, zodat je echt lekker comfortabel slaapt. We hebben niet de duurste en ook niet de goedkoopste gekocht. Dat doen we altijd op deze manier, dan weten we dat we gewoon iets redelijk knaps in huis hebben gehaald. Hiervoor heb ik jaren op een Ikea-boxspring (van vrienden overgenomen) geslapen en daar was ik tevreden over, vandaar dat ik uiteindelijk weer voor eenzelfde ging. (die vorige was echt afgeleefd, maar dat was kwam nog uit mijn ruige tijd)
@April: hahaha die wilde tijd van jou klinkt wel heel wild! Goed idee, ik ga ook maar eens bij de ikea kijken. Die beddenwinkels, daar word ik ook niet echt wijzer van. En ik slaap al jaren op een gewoon Ikea matras en dat best wel ok. Ik woon in Zuid-Holland. In principe staat hier heel erg veel te koop, maar niet echt iets waar wij blij van worden. Ik denk dat we stiekem toch een beetje te kieskeurig zijn. Maar ja, het moet wel naar ons zin zijn! In het huis wat we nu kopen wil ik toch wel een tijdje blijven wonen!
zo wat hebben jullie weer veel gekletst Noukje,Zielig vind ik het altijd die kleintjes als ze een prikkie krijgen. Ik begreep van mijn zusje dat ze last had van der arm na het prikken. Kan me voorstellen dat je het bruinverlies zat ben hoor. Dan ga je van de miskraam over in bruinverlies en dan gelijk de ongi erachter aan. Bah bah..... April,hoe was het bij jouw gegaanmet prikken??? Klinkt zeker erg wild die ruige tijd Kirrebir,goed dat je toch lekker naar buiten ben gegaan hoor. Al is bedden kijken niet erg spannend hihihi. Tamar,Hoe is het met jouw en de menstruatie?? Niet erger geworden?? Hier,Vandaag echt een ***dag. Ik stroom helemaal leeg op de wc. Het lijkt echt veel op de miskraam het bloedverlies. Echt heel verdrietig en sjago vandaag. Dat had ik even niet zien aankomen die klap weer. Ik dacht eigelijk dat het wel meezou vallen dat d eklap niet terug zou komen maar toch is dat bijmij wel het geval. Maar ook dat komt wel weer goed. Gelukkig kan ik het bij jullie kwijt en bij mijn vriend en gelukkig bij mijn ouders. Iedereen zie jeweer aankomen met je verdriet hihiihi
@ April: wij zijn vanochtend al geweest voor het vaccineren (zie mn berichtje boven jouw berichtje ) Hoe is het prikken gegaan bij jouw zoontje? Fijn dat je bruinverlies nu weer wit is. Ik hoop voor je dat dit nu ook zo blijft! @ Kirrebir: wij hebben ook een Boxspring. Wel gekocht bij een beddenzaak. We zijn er helemaal gelukkig mee. Ligt echt heerlijk! @ Ano; ah meid wat naar dat je nu weer zoveel bloedverlies hebt. Ik hoop dat het snel minder wordt. Sterkte en een dikke knuffel!
Goedemorgen allemaal, @ ano, fijn dat je nu duidelijkheid hebt! Maar jij dus ook behoorlijk ongi.....Hier ook, inmiddels neemt het wat af. Maar alle maandverbandjes die ik niet nodig bleek te hebben bij de miskraam, zijn nu zo goed als op...... Ook wat emotioneler en gek genoeg ook blij dat alles werkt! @ kirrebir, wij hebben idd ook een bed en matras van ikea en bevalt prima! En niet zo gek hoor dat je af en toe nog baaldagen hebt, het is ook nog maar pas gebeurt! @noukje en april, jullie hebben de mex griep al gehaald, ik moet morgen met mijn dochter, zie er zo tegenop. Ik denk dat ze het maar al te goed door heeft.....En ze moet tegen 12 uur, is ze al lekker moe en is op het kdv geweest dus dan kan je wel bedenken hoe dat gaat......... Ik heb vandaag een drukke vrije dag, wil zoveel doen! Moet rond 17.00 uur weer op mijn werk zijn voor een workshop. Nou ja het komt allemaal wel goed als ik hier niet te lang blijf plakken..... Ik ga mijn dochter in bad doen en aan de slag..... Fijne dag!
@Tamar: jij toch ook flink ongesteld? Als ik t me goed herinner ben jij ook gecuretteerd, toch? Ik vroeg me af of er nou verschil is tussen eerste ongi bij natuurlijke miskraam en curettage, maar dat lijkt nu niet zo te zijn volgens mij. Jij en Ano zijn allebei flink bezig Sterkte morgen met de prik halen! Hopelijk valt het mee! Geniet van je drukke vrije dag! @Noukje: hoe is het vandaag? Nog bruin of alweer wit? @ano: bedden kijken kan best spannend zijn als je bedenkt dat het nieuwe bed misschien de verwekkingsplaats van ons toekomstige kindje kan zijn. Hoe voel je je vandaag? Klets maar lekker tegen ons aan hoor! Dikke knuffel in ieder geval. Mijn lief had gister een hele verdrietige bui. Dan merk je toch dat hij zich iets te veel met mij bezig heeft gehouden en dat hij zijn eigen verdriet even op de 2e plaats heeft gezet omdat hij zich zorgen maakt. In mijn omgeving wisten ook meer mensen van mijn zwangerschap dan in zijn omgeving (hij wilde het bewust voor zich houden), waardoor hij er ook gewoon minder over gepraat heeft. Zijn ouders vragen bv ook altijd alleen maar hoe het met mij gaat. Alsof ik de enige ben met verdriet! Ik moet hem maar eens lekker verwennen. Mijn hart breekt als ik mijn stoere man zo verdrietig zie! Hoe gaat het met jullie mannen? Ff klagen hoor: een van mijn collegas aan mijn bureau blok zat hier gister enorm te snotteren. Was ik al niet zo blij mee, maar toen ik aan het einde van de werkdag hoorde dat hij ook nog eens boven de 39 gr koorts had was ik echt zwaar geïrriteerd. Blijf lekker thuis met je koorts ipv mij misschien aan te steken! Ik zit er echt helemaal niet op te wachten om ook nog eens ziek te worden. Helemaal leuk was de opmerking: gister was het boven de 40 dus het valt zelfs nog mee vandaag Grrrrr :x
Hallo dames @Noukje Brilletje nodig hier, ik zag toen ik getikt had dat je had geschreven dat je al geweest was. Excuus! Hier ging het prikken als een kogel. Wat een fantastische organisatie! We liepen de sporthal in, 2 minuten wachten, hopla prik en weg! Nou ja, toen we van de parkeerplaats weg wilden stonden we ruim 20 minuten vast, dus daarmee langer in de weer geweest dan het prikken zelf. Mijn zoontje heeft wel gehuild, hij vond het, denk ik, echt een rotstreek. Eenmaal bij de auto was hij weer rustig en met zijn ballon die hij kreeg aan het spelen. Op naar de volgende ronde. @ Kirrebir Bij het kopen van een huis mag je best kritisch en kieskeurig zijn, toch? Ik hoop dat jullie gauw iets naar jullie zin zullen vinden. Inderdaad bij jullie zal er vast ook een hoop aanbod zijn, net als hier in N-Holland. Nu snel een bed kopen, dan kunnen jullie hem vast inwijden enne...niet te wild hoor! Hier hebben mijn man en ik na de mk veel tijd samen gehad en toen gooide hij zijn verdriet er ook uit. Daar was ik wel blij om, dan is het er uit ook. Sterkte voor jullie. @ Tamar Je zal nu vast net klaar zijn met het prikken. Heeft je dochtertje het nog een beetje volgehouden? Succes met je workshop. @ Ano prikken ging dus goed hier. Is ook wel sneu hoor al die kleintjes met hun dikke tranen. Al vond ik het wel meevallen bij ons, behalve mijn zoontje dan, dat is echt een beer van een joch en als hij huilt komt er flink wat geluid uit. Zo zielig, hij huilt bijna nooit, dus dan vind ik het des te zieliger. Hoe voel jij je, wordt het bloedverlies al minder? Snap helemaal dat je last heb van emo-buien hoor. Lijkt mij ook heel logisch na wat er gebeurd is. Misschien ook wel een beetje extra door die twijfel de afgelopen week. Heel veel sterkte. Nu jij dat zo verteld, zie ik daar wel een beetje tegen op. Ik denk dat bij mij de kans groot is dat ik ook veel bloedverlies ga krijgen bij mijn 1e ongi. Ben van mezelf altijd al vrij heftig ongesteld, vooral de 1e 2 dagen.
@april, ik moet morgen voor de prik! Ik hoop dat het bij ons net zo gladjes verloopt als bij jullie......Ik ga namelijk even onder werktijd! @kirrebir, klopt helemaal! Flink ongi......Nu maar hopen dat het snel weer voorbij is. Ik heb toch ook wel weer zin om zwanger te worden! Ook al is dat niet mijn hobby! Lekker tegenstrijdig.....Bij mijn dochter was ik in de derde ronde zwanger en bij de miskraam in de 1e, dus ik ben benieuwd en vreselijk ongeduldig! Weer zo'n mannelijke collega zeker? Ik geloof trouwens dat zuid holland hier goed vertegenwoordigd is!? Wij komen daar ook vandaan..... Gr
@ Tamar Ik kan echt niet lezen, dacht dat je laatste bericht van gisteren was. Succes morgen, loopt bij jullie vast ook net zo soepel. De organisatie is gewoon buitengewoon goed, was helemaal onder de indruk.