Spannend weer, succes! Kijk je er tegenop om weer zwanger te zijn? Het lijkt me zenuwslopend. PB ontvangen!
Ik heb 2 weken geleden mijn curettage gehad. Ik wacht ook nog maar even totdat mijn lijf weer normaal werkt en ik voelde dat ik het emotioneel ook nog wat meer wilde verwerken. Dus misschien na mijn menstruatie dat we er weer voor gaan? Ik wacht even af hoe ik me dan voel.
@eltime, ik wil eigenlijk heel graag weer zwanger worden! Waar ik het meest tegenop zie zijn de hormonale veranderingen! Ik zal ook best wel onzeker zijn die eerste 3 maanden.....
@tamar,Leuk hoor dat je dochter een pietendiploma hebt. Helemaal trots is ze zeker?? En fijn dat ze geen bijwerkingen heeft van die prik. @noukje,Gelukkig dat je dochter geen last heeft van bijwerkingen. Ik hoor hier ook nog niks over eventuele bijwerkingen. @eltime,Ik had ook de keus gekregen van mijn gyn. Maar moest ook eerst een week wachten en in die week was het uitzichzelf gekomen daar was ik wel erg blij om. En ik had ook besloten om dan voor een curretage te gaan. Ik had een beetje op internet zitten zoeken naar verhalen over die pillen. En hoorde meer enge verhalen dus dacht laat maar. HEEl VEel STERKTE!!!! @kirrebir,Altijd makkelijk een goedkoop vakantieadresje Maar is wel wennen als je ouders verder wegwonen denk ik. Ja ik was er vroeg bij he,nou gaat vaak niet echt van harte als de wekker gaat. Maar ben dan wel om 1 uur klaar en dat is wel weer lekker. @hier,IK heb nog niks gehoord over de auto maar als die gekeurd was zou die bellen dus dat kom wel goed. En ga nu naar verjaardag nr 1.... Fijn weekend
@ano, natuurlijk helemaal trots.......Heb het ook op film gezien, erg leuk! @eltime, ben je al wat wijzer geworden gister? gr
Hallo meiden, Pff wat een slecht weer hè! Baal er echt van, had graag even een stukje gaan wandelen met mn dochter. Ik heb vanochtend de vriezer ontdooid en gepoetst in huis (wel nuttig hoor, dat het regent haha). @ Tamar: wat leuk zo'n pietendiploma, hoe oud is je dochter? @ Eltime: wat naar dat je een miskraam hebt. Ik hoop voor je dat je lichaam het vruchtje zelf afstoot. Ik mocht in het ziekenhuis zelf kiezen tussen een pil of een curretage. @ ano: al iets van je autootje gehoord?
Hoi meiden, Ik word begin volgende week gecuretteerd. Hoe hebben jullie dit allemaal verwerkt? De reacties in mijn omgeving vallen me best tegen, het doet best pijn dat iedereen gewoon doorleeft alsof er niks gebeurd is, al is dat natuurlijk heel logisch. Ze hebben geen flauw idee van de impact die het heeft. Het ene moment denk ik dat het wel gaat, om het volgende moment weer in te storten. Hoe hebben jullie dit ervaren? @Tamar, reageer later nog even op je pb
@eltime: Fijn dat je nu toch zo snel terecht kunt. Tja, hoe verwerk je zoiets? Iedereen doet het op zijn eigen manier. Veel huilen, veel praten met je lief en de mensen die er voor je zijn. En lief zijn voor jezelf. Ik heb me thuis opgesloten en de eerste tijd niemand gesproken (bh mijn moeder). Ik heb kaarsjes gebrand, met mijn lief veel onze handen op mijn buik gehad om afscheid te nemen. Verwerken kost tijd! Nu 2,5 week na mijn curettage heb ik ook nog dagen dat ik het idee heb dat ik instort, terwijl ook mijn leven intussen weer door gaat. Ik heb het geluk gehad dat de belangrijke mensen om mij heen super lief, bezorgd en geinteresseerd waren (al zitten er altijd mensen tussen waarvan het tegenvalt, maar ook mensen waarvan je het niet verwacht). Maar hoe hard ze hun best ook doen, als ze het niet hebben meegemaakt, ze zullen het nooit helemaal begrijpen. En daar had ik van mijn kant ook wel weer begrip voor. De goedbedoelde opmerkingen zijn lief, maar jij gaat er op dit moment niet veel aan hebben. Dat is alleen maar ratio. Maaar de meeste mensen weten zelf ook niet zo goed wat ze moeten zeggen. Ik had het meest aan diegenen die alleen maar zeiden: Wat ontzettend vreselijk voor je. En je dan een knuffel geven. Ik heb me een tijdje alleen maar thuis goed gevoeld. Zolang ik op de bank zat voelde ik me ok en sterk. Maar zodra ik de deur uit ging, vond ik het allemaal zo nutteloos en voelde ik me geen onderdeel van het leven. Maar je moet op een gegeven moment weer door. En ik merkte snel dat het omdraaide: de slechte momenten kwamen langzaam minder vaak dan de goede momenten. Ik kreeg net nog een super lief smsje van een collega: het was goed om je gister zo vrolijk te zien. Dat zijn de momenten waar je je aan op trekt! En het feit dat iemand daar bij stil staat (en man nog wel), is zo fijn!
@ tamar: dat zo'n man uit mijn team je toch ineens zo kan verrassen he?! (zie mijn berichtje hierboven)
Hallo meiden, Ik ben druk bezig geweest met het voorbereiden van mn sollicitatiegesprek van a.s. maandag. @ Eltime: wat fijn dat je zo snel terecht kan voor je curretage. Ik denk dat iedereen op zijn eigen manier een miskraam verwerkt. Als je middenin een miskraam zit voelt het heel erg heftig. Na een paar dagen merkt ik dat ik het nog steeds moeilijk had met het feit dat wij eind mei geen kindje krijgen. Nu een paar weken later vind ik het nog steeds heel erg jammer dat ik niet meer zwanger ben maar voelt het al heel anders. Ik moet door met mn leven, klinkt hard maar het is zo. Ik heb een dochter van 14 maanden die mij nodig heeft. @ Kirrebir: wat lief van je collega dat hij je een smsje gestuurd heeft. Het zijn de kleine dingen die het m doen.. Nou meiden ik heb vandaag voor het eerst een hele dag geen bruinverlies gehad. Ik hoop dat ik nu een paar dagen bloedverlies vrij ben. Als het goed is moet ik 4 december a.s. ongesteld worden. Ik ben benieuwd! Fijne avond!
hallo, @eltime,Succes met de curretage. Het is moeilijk in het begin. En net als wat andere zeggen ik moet ook heel erg aan het idee wennen dat er in mei geen kindje kom. Maar geloof ons het komt echt wel weer goed. @tamar,lEuk dat het zelfs op film staat. @noukje,Ik word ook niet goed van het weer. Iedere keer als ik terug kom van de honden uitlaten zijn we helemaal zeiknat. @kirrebir,Wel lief zo'n sms. Vooral van een man. Maar ik moet zeggen dat de mAnnen op mijn werk er ook allemaal op reageerde van wat erg. Soms nog beter als de vrouwen. @hier,Zo alle verjaardagen zitten er op. Weer 100 keer mijn verhaal verteld. Iedereen vroeg hoe het nou ging en wat er nou precies gebeurt was. En ik heb mijn autotje sinds gister.
@Noukje Er werd tegen mij gezegd dat ik gewoon weer zwanger kan worden, alleen het vervelende nu is dat ik niet weet wanneer mijn eisprong is. Ik hoefde niet te wachten tot mijn volgende menstruatie. Ik heb verhalen gelezen van vrouwen die na een miskraam weer zwanger zijn geraakt, en geen menstruatie hebben gehad na de miskraam, dus het kan toch wel..
@Kirrebir Je leest ook zoveel verschillende verhalen. Ik heb zelf gevraagd of ik gelijk weer zwanger kan worden, en kreeg daarop te horen dat ik niet hoef te wachten tot de eerstekomende menstruatie. ik zou alleen niet weten wanneer mijn eisprong is, die is pas weer regelmatig als mijn menstruatie weer regelmatig is. ik heb geen curretage gehad, alles is vanzelf er uitgekomen. dat maakt misschien ook nog verschil. mijn hcg word in de gaten gehouden omdat als het niet zakt er dan toch misschien wat achter is gebleven. eind deze week weer prikken, ben benieuwd. 23 december is nog wel ver weg, idd een late controle. zo zie je ook maar dat iedere dokter het weer anders doet.
Meiden, Ik kom me hier afmelden. Ik wil verder met mn leven en ik merk dat ik toch elke keer weer met mn miskraam bezig ben zolang ik dit topic opzoek. Meiden ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie steun en ik wens jullie allemaal weer snel een positieve test toe met een voorspoedige zwangerschap. Het ga jullie goed!
@noukje: Begrijpelijk maar inderdaad jammer! Hopelijk komen we elkaar allemaal snel in een "wij zijn 20 weken zwanger" topic tegen. Succes met solliciteren en alles waar je verder mee bezig bent.
Ik lees net het berichtje van Noukje, zo begrijpelijk! Ik wilde jullie ook gaan vertellen dat ik ga minderen met forum... Ik zal nog wel af en toe langs komen, maar ik wil het allemaal een beetje naast me neer gaan leggen! Er zijn zoveel dingen gebeurt die ik een plekje moet geven! Liefs
jammer tamar. Maar snap het wel hoor. Veel succes met alles n plekje geven en met zwanger worden natuurlijk