gister echo gehad en was niet goed

Discussie in 'Miskraam' gestart door ano, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. faith and hope

faith and hope Bekend lid

12 apr 2007
    685
    0
    0
    Ook ik krijg morgen een curretage...
    Vruchtzakje was leeg.
    Ik heb geen idee wat ik allemaal kan verwachten doet het pin bloed je veel daarna?
    Weet iemand dit misschien?

2. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Faith, ben zelf ook net gecuretteerd, maar heb alleen in het ziekenhuis na de operatie nog bloed verloren. Voor de rest wat gekleurde afscheiding en that's it. Alleen bij wakker worden wat krampen gehad, daarna niet meer. Dus lichamelijk gezien valt het tot nu toe erg mee. Sterkte!

3. faith and hope

12 apr 2007
    685
    0
    0
    Bedankt voor je berichtje.
    Wat een naar gebeuren allemaal, Ik ben blij dat ik morgen al gelijk terecht kan.
    BEdankt en jij ook nog veel sterkte. laten we hopen dat we beide weer snel iets moois mee mogen maken!

4. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi Faith,

Wat naar! Eng he, om het af te moeten wachten? Ik vind ziekenhuisen sowieso verschrikkelijk. Maar ik moet zeggen dat het me reuze meeviel. De mensen op de afdeling waren erg lief en begripvol, de ingreep heb ik niet meegemaakt. Ik ben onder narcose gegaan met een infuusje (dat was het engste). Na de ingreep werd ik opgelucht wakker, het lichamelijke deel was voorbij, ik hoefde iet meer bang te zijn voor een miskraam.
    Ik verloor bij de eerste keer plassen wel bloed, dat was even schrikken want door de combinatie met het plassen leek het best veel. Meer dan een gewone ongesteldheid, maar niet bizar veel.
    De dag daarop heb ik wat stolsels verloren. Dat doet geen pijn, maar kan zich aankondigen met wat buikkrampen. Die kunnen wel wat heftiger zijn dan een gewone ongesteldheidskramp, maar niet veel erger. Met paracetamol is het prima te doen.
    Daarna ben ik ongeveer twee weken (iets langer) af en aan "licht ongesteld" geweest. Ik heb na een week nog twee dagen wat kramp en stolsels gehad, en toen nam het af.

Ik moet zeggen, het viel me fysiek enorm mee en ik heb nog rooskleurigere scenarios gehoord.

Heel veel sterkte morgen. Heb je iemand die je bijstaat? Zorg maar lekker voor lekker dingen in huis en een paar mooie films, dan heb je iets om naar uit te kijken als je thuis bent.

5. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    hoi,

@faith,En hoe is de curretage gegaan??

@kirrebir,Vind het ook jammer dat iedereen afhaakt had graag nog gehoord hoe alles verder verloopt.
    Wnr iemand weer zwanger is dat soort dingen maar ik snap het wel hoor dat ze er iedere keer aanherrinerd worden als je in dit topic kijkt.
    Ik heb dat zelf af en toe ook wel.
    Maar hoest met jouw??????

6. faith and hope

12 apr 2007
    685
    0
    0
    Hai

Nou het is achter de rug, werd wel vreslijk zenuwachtig eenmaal in de operatiekamer. Idd narcose was het engste.
    Gister en vannacht buikpijn. Nu eigenlijk ook nog..
    Bloedverlies valt mee wel wat stolsels.
    Toen ik wakker werd op de uitslaapkamer besefte ik dat ik leeg was en toen kwamen er tranen gelukkig was me man er!.
    Ik hoop het niet meer mee te hoeven maken want het is zo verdrietig. Ook voel ik me steeds meer schuldig, ik weet dat het onzin is maar toch voel ik me zo. Het is mijn lichaam en ik heb mijn man zoveel verdriet bezorgd..
    Ben wel blij dat het achter de rug is nu kunnen we weer vooruit kijken.

Liefs Faith

7. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Hallo dames!

Hoe gaat het met jullie? Ik heb niet terug gelezen, hoor, dat is niet te doen en moet ik echt een keer rustig voor gaan zitten.

Ik hoop dat iedereen zich weer een beetje fitter en vrolijker voelt.
    Wat mij betreft: die extra kilo's hadden blijkbaar toch met de zwangerschap/mk te maken, want wonder boven wonder was ik binnen een week tijd weer op mijn gewone gewicht.
    Ik ben wel drastisch gaan minderen met snoepen. Ik was nooit een snoeper, maar op de een of andere manier als ik zwanger ben dus wel.:D
    Vanmorgen ben ik weer voor het eerst ongesteld geworden! Hoera!

Dames die hier voor mij nieuw zijn: heel veel sterkte en kracht toegewenst.

Groeten April1

8. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Oh zie net er een aantal dames ook stoppen/minderen met schrijven.
    Ik snap het heel goed hoor. Veel geluk Noukje en Tamar!!!:)

Zelf heb ik mijn miskraam goed kunnen verwerken en kan ook weer rustig door met mijn leventje en de plannen die we hebben.
    Ik hoop ook dat we elkaar gauw weer kunnen melden dat we gezond zwanger zijn!

@ Ano en Kirrebir: Ik zal jullie nog niet helemaal verlaten hoor, puur omdat ik ook nieuwsgierig blijf naar jullie situatie, dus ik zal me in elk geval eens per week laten zien hier!:)

Tot gauw en een fijn Sinterklaasweekend!!!

9. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ano + april: ik begrijp het ook wel. Misschien moeten we met z'n allen een nieuw topic beginnen die niet in het miskraam gedeelte zit? Zodat we lekker kunnen kletsen en het niet altijd over de miskraam hoeven te hebben? Dan hoeven we de meiden die er nog middenin zitten daarmee niet lastig te vallen...

@april: wat heerlijk dat de kilo's er al weer af zijn. Dat moet een fijn gevoel zijn. Ben jaloers! :p
    En wat fijn dat je ongesteld ben geworden. Is je cyclus hetzelfde als voor de mk?

@ano: hoe is het met het autootje?

@faith: nou het lichamelijke gedeelte is achter de rug, nu het emotionele nog. Heel veel sterkte!
    Ik ben denk ik een van die rooskleurige scenario's waar Zilvervosje het over heeft, want ik heb nauwelijks bloedverlies gehad. Alleen bij het afvegen misschien een beetje, maar na 2 dagen had ik al geen inlegkruisje meer nodig.

Met mij gaat het wel ok, al blijven de ups en downs nog wel aanwezig. Maar ik ben gister zonder in te storten en zonder tranen op kraamvisite geweest.

Op de een of andere manier voel ik me alsof de hele zwangerschap nooit heeft plaatsgevonden. Alsof ik het gedroomd heb ofzo...
    Heel surreëel.

Maar ik weet niet of jullie maandag naar Grey's Anatomy gekeken hebben? Pffff dikke tranen hoor! Zeker op het laatst, het ging over verlies... Nou ik kon me er helemaal inleven.

Op het werk gaat het iets beter. Ik had deze week zowaar weer zin om wat projecten op te pakken en weer echt deel te nemen aan het werk (ipv met oogkleppen op bezigheidstherapie te doen).

Dus langzaam maar zeker gaat het de goede kant op.

Ik denk dat ik vorige week mijn ei heb gehad, al voelde ik het niet aan mijn lijf... Maar ik had slijmerige afscheiding (sorry...) met 1 draadje rood/bruin er in (een soort adertje). Mijn moeder zei dat dat heel normaal was bij het ei! Dus dat zou wel mooi zijn.
    Het is dan ook nog eens in dezelfde periode als de maand dat ik zwanger werd (dat is de enige keer wanneer ik precies weet wanneer mijn ei was). Dat zou ik toch wel heel bizar vinden zo in de eerste maand na de ma. Dat zou betekenen dat ik volgende week ongesteld moet worden, ben benieuwd!

10. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    April,Dat heb ik ook dat ik gwn tussendoor even kijkt hoe het hiet staat met iedereen.
    Gelukkig dat je vrij snel weer ongi ben geworden.
    Heftiger als normaal of nie???

@Kirrebir,Met mijn auto gaat het goed:)
    Maar das wel een idee van jou een nieuw onderwerp maken in een andere catogri.

@faith,Heel veel sterkte met het verwerken.

11. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland

12. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk wel dat het scheelt dat het om een van mijn beste vriendinnetjes ging en dat ze ook een super steun is geweest in de moeilijke periode.
    Maar ik had zelf ook eigenlijk verwacht dat ik het er moeilijker mee zou hebben. Misschien komt het ook wel omdat ik haar niet heb vast gehouden.
    Nu ophouden me analyseren en gewoon blij zijn! :)

Kunnen we niet gewoon een nieuw onderwerp starten in het "kinderwens" => "zwanger worden" gedeelte? En het dan ehm.. "verder kletsen na miskraam" noemen of iets dergelijks?
    Ik sta helemaal open voor een betere (gezelligere) titel! ;)
    Wat denken jullie?

Kunnen we ook Noukje en Tamar uitnodigen.

13. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    of in de "zwanger worden clubs"?

14. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog even een toevoeging:
    @ano: ik zie dat vandaag je meest vruchtbare dag is, veel plezier!

;)

15. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Goed idee! Het maakt me niet zoveel uit als er nieuwe meiden bijkomen die na hun miskraam weer vooruit kijken, zolang de meiden van "onze maand" maar een plekje krijgen :).
    Gek eigenlijk dat er voor alles een forum is, maar nog niet voor meiden die juist tussen een miskraam en een nieuwe zwangerschap inzitten. Ik merk dat ik een beetje tussen het miskraamtopic en het zwangerworden topic in zit. Ik voel me bij beide niet echt meer thuis.
    Maar goed... terug on topic. Een onderwerp kan snel ondersneeuwen, maar ik zie hier ook onderwerpen die al heel lang lopen. Misschien een onderwerp binnen het miskraamforum? Iets als "vooruit kijken"? Dan weten de nieuwe meiden dat het er is als ze er aan toe zijn en hebben wij een rustig plekje om te kletsen. Het "zwangerworden"forum vind ik zelf erg druk, en nodigt misschien ook uit voor mensen die nooit een mk gehad hebben.

Oh ennuh.... ik vind je nog steeds een bikkel! :)

16. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okee dan... veel plezier met 'jullie clubje'. Ik wens jullie allemaal veel succes met zwanger worden en hopelijk over een aantal maanden een heleboel gezonde baby's erbij.

17. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    #537 zilvervosje, 7 dec 2009
    Laatst bewerkt: 7 dec 2009
    Hoezo "ons clubje"? Ik hoop niet dat ik nu mensen buitengesloten heb, het lijkt me juist geweldig om met de meiden door te kunnen praten die hetzelfde hebben meegemaakt! En natuurlijk heb ik zelf wel een speciale band met de meiden die het rond dezelfde tijd meegemaakt hebben... maar het lijkt me leuk als mensen die daar behoefte aan hebben aansluiten. Mooi juist! Juist als je er aan toe bent om weer verder te kijken, maar ook niet meer onbevangen in het "mijn borsten kriebelen, ben ik nu zwanger" gevoel kan staan.
    Je bent welkom, hoor! :)

18. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop ook niet dat het zo is overgekomen!

Het moet gewoon een plek zijn voor meiden die niet continue aan hun miskraam herinnerd willen worden, maar nog niet vol in de roze wolk zitten.

En we hebben een tijdje met een groepje meiden dit topic volgekletst, dus vandaar dat ik hen noemde. We zijn gewoon benieuwd hoe het met iedereen gaat.

Maar dat betekent totaal niet dat niemand zich daar bij mag voegen!

19. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    Ik vind dat een goed idee...Een nieuw clubbie voor iedereen.
    Moet ik er een maken of doe 1 van jullie dat??
    En de titel hmmmmm die van jouw vond ik wel goed kirrebir.
    Dus zeg maar wie er een onderwerp start dan hoor ik t wel.

En kirrebir we hebben weer goed geoefend dit weekend hoor hahahahha.

20. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Hoi, hoi,

Ik kan niet helemaal zonder jullie hoor, hahaha!
    Maar een nieuw topic ben ik helemaal voor hoor! Laat me maar weten waar en welke het is dan kom ik daar ook af en toe mijn neus laten zien!
    Ik ben vandaag bij de gyn geweest voor de nacontrole! Hij vond dat het allemaal goed klonk qau ongi enzo en vond het niet nodig om een echo te maken!
    Hij hoopte me snel weer te zien met blij nieuws! Daar werd ik blij van......
    Ik denk zelf dat het deze maand niet raak is, bij alle twee mijn zwangerschappen heb ik het vanaf de eisprong gevoeld en nu voel ik dat niet! Ga ervan uit dat ik gewoon ongi wordt!

Liefs

Deel Deze Pagina