@ Ano Doe je goed! Fijn dat je je steeds beter voelt! Geeft goede hoop. Ja die enge verhalen over die pillen las ik ook. Ik dacht toen dus ook 'laten we dat maar niet doen', was een bevestiging op mijn eigen gevoel. Heb het niet zo op medicijnen. (tenzij het echt niet anders kan natuurlijk) @noukje Dat geloof ik ook wel, maar ik denk niet zo veel als bij een natuurlijke miskraam.(denk ik tenminste, of ik gelijk heb is een 2e ) En er blijft helaas ook niet veel keuze meer over. Medicijnen slik ik liever niet, dan laat ik het liever aan mijn lijf zelf over. Een curettage is ook niet iets waarom ik sta te springen, maar ik denk dat het in mijn situatie en met mijn 'medische' achtergrond de beste optie is. Ik wacht in ieder geval af wat mijn verloskundige volgende week verteld en hij zal me ongetwijfeld een goed advies geven. Ik gok dat hij mij ook een curettage gaat adviseren. Maar ja, zeker weten doe ik het niet. Lastig he, ik merkte zelf dat ik vorige week toen ik het net wist compleet anders in de situatie stond dan nu. Heb nu wat tijd gehd om goed na te denken. Ik hoop dat jij er ook een beetje uit gaat komen, de eerste klap is toch wel erg heftig, he. Sterkte.
nou mijn werkdag zit er bijna op maar merk toch wel dat ik versleten ben nu. Dalijk lkkr op t bankje liggen.
Bedankt voor jullie reacties meiden. Op mn werk weten ze wat er aan de hand is, en als ik volgende week nog geen bloedverlies heb wil ik gewoon weer gaan werken. En dan idd afspreken dat wanneer ik ga vloeien ik graag naar huis toe ga. Ohja nog even over curretage wel/ niet ondergaan. Waarom ik er zo huiverig voor ben is omdat ik bang ben dat ze de curretage te wreed uitvoeren en ik kans heb op het syndroom van Asherman. Ik heb gelezen dat het innemen van die pil erg heftig kan zijn en echt geen pretje is. April ik geloof je helemaal, ik denk dat ik er over een paar dagen ook anders over denk als de mk nog steeds niet op gang gekomen is. Op een gegeven moment wil je door met je leven en dat kan niet als je weet dat er een dood vruchtje in je buik zit. Sterkte allemaal en slaap lekker voor straks.
meiden sterkte, ik leef met jullie mee.vind het zelf ook nog ,moeilijk dat het bij mij toch mis is gegaan ook al was het nog maar ronde 1 liefs
nou als het mis is gegaan was het 3 week terug. en heb nog steeds geen bloedverlies gehad. vind gek dat ik het nog niet heb gehad. met die echo van vorige week zou ik 5 a 6 week zijn. maar helaas niks te zien zeiden ze..weet ook niet zo goed wat ik moet verwachten als ik nog wel wat bloed ga verliezen
Ik heb er ook geen ervaring mee. Heb je wel een vruchtje gezien, of alleen een vruchtzakje? En heeft de gyn/vk je geen info gegeven?
Antwoord op je vragen kan ik je niet geven, want ik heb er (gelukkig) geen ervaring. Ik reageer alleen even om je heel veel sterkte te wensen. Want het is toch wel een van de ergste nachtmerries die waar wordt. Sterkte!
nee ik moest gewoon weer verder proberen zei ze thats it...ben ook niet heel tevreden...en ja wat moet ik mij voorstellen bij een vruchtzakje?
@Noukje Heb even snel op de wiki gekeken wat Asherman inhoudt, ik begrijp je angst voor die curettage, hoor. Zelf heb ik ook een beetje angst dat er iets mis kan gaan, ook al weet ik dat die kans erg klein is. Dat van die pillen zie ik dus ook niet zitten vanwege de spookverhalen die ik op internet lees. Maar ja, vaak worden de slechte ervaringen helemaal uitgemeten en de goeie lees je niet. We zouden eigenlijk zo'n poll moeten opzetten hier in het mk forum, naar de positieve en negatieve ervaringen met die pillen. Denk dat we dan wel op een redelijk betrouwbaar antoord komen. Ik wens je veel sterkte. --Wat me bij mijzelf opvalt is dat mijn buik steeds platter wordt (krijg mijn broek weer dicht en mijn gewicht is afgenomen. Misselijkheid was al verdwenen 3 dagen voor 'het bericht' en ik voel me weer fit en ben helemaal niet moe meer. Toch nog geen spoortje bloed en ook geen menstruatie-achtig gevoel. Nog een paar dagen en ik weet meer over wat er zal gaan gebeuren--
@r1986 ook al was het 'pas' ronde 1, dat neemt niet weg dat het een verdrietige situatie is en je mag daar ook verdriet om hebben. Heel veel sterkte.
hallo, April&noukje,Vervelend dat er nog steeds niks doorgekomen is. Zo blijf je in onzekerheid. R1986,Je zal volgens mij toch nog n vruchtje moeten verliezen volgens mij?? Ik zal gewoon je vk of gyn bellen als ik jouw was. Je hebt toch recht op n goede uitleg. Tamar,Hoe is het met jouw??? Hier,Gaat het weer iets beter. Alleen heb ik vandaag toch weer even n baaldag. Balen dat het mis moest gaan. Ineens komt dat toch weer even terug.
Hoi meiden, Hoe is het met jullie? Vandaag heb ik best een goede dag gehad. Ik merk dat ik het bericht geaccepteerd heb en dat ik "opgelucht" ben om niet meer in onzekerheid te zitten. Ik heb vandaag heerlijk in de tuin gewerkt als afleiding. Nu is het afwachten totdat mn lichaam het vruchtje af gaat stoten. Ik hoop dat het snel gebeurd zodat we verder kunnen. Ik heb wel wat krampjes gehad vandaag maarja op dit moment denk ik bij ieder pijntje dat ik misschien wel ga bloeden. Tot op heden "helaas" (klinkt echt raar) nog geen bloed. @ April: goed idee van je voor zo'n poll. Hoe is het met jou? Al een teken van bloedverlies? @ r1986: hoe is het met jou? @ ano: dat is toch helemaal niet gek dat je baalt van je mk. Hoe voel je je lichamelijk?
lichamelijk voel ik me al wel n stukkie beter. Alleen nog wel snel moe maar dat komt ook door de spanning denk ik. Ik heb bijna geen bloedverlies meer n paar druppies over de gehele dag. Ik zei gister nog voor de grap tegen mijn vriend mijn bloed is op denk ik. Vervelend hoor dat je nog steeds zo in afwachting zit op het bloedverlies Noukje!! Maar ik snap wel wat je bedoelt. Mensen keken mij ookraar aan als ze vragen van toen was je zeker erg verdrietig toen het vruchtje verloor. ik zei nee eigelijk ook wel opgelucht. Dan kan je het afsluiten maar mensen vinden dat n raar antwoord blijkbaar. Nou ik vind de opmerkingen stom als ze zeggen van mou beter nu als over n paar weken of maanden. Dan denk ik ja maar mijn blijdschap was net zo groot hoor. Sorry voor mijn gezeur maar moest er even uit!!
@ ano: fijn dat je je lichamelijk al een stuk beter voelt. En het is ook niet niks eerst zwanger worden waar je lichaam aan moet wennen en dan vervolgens een mk waar je weer van op moet knappen. Wat betreft de reacties van mensen. Daar denk ik precies hetzelfde over. Ach ik denk dat je een mk eerst mee moet maken voordat je echt weet hoe iemand zich voelt. Ik heb eerder geen mk gehad en kon me er echt geen voorstelling bij maken. Ik begrijp nu ik het mee maak hoe anderen meiden/ stellen zich voelen.
@ Noukje Hier nog helemaal niks. Vanmiddag een paar steken in het midden van mijn onderbuik, maar geen bloed wel veel afscheiding. Ik wou dat het nou eens ging gebeuren.... @ ano ik begrijp dat het je juist oplucht, denk dat ik dat ook zal hebben. En...inderdaad die opmerkingen van mensen...heb mijn schoonmoeder wel 10x moeten uitleggen dat er geen vruchtje zit en waarschijnlijk ook niet heeft gezeten. (krijg steeds die opmerking van 'ja, beter dan dat het kindje gehandicapt zou zijn' ) en die goedbedoelde opmerkingen en/of adviezen, daar word ik ook niet goed van....maar ja, ik laat niks merken, geen zin in discussies. Begin inmiddels weer te twijfelen of ik nou wel of geen curettage laat verrichten of toch maat op de natuurlijke manier. Het hangt er bij mij echt van af of de kans op extreem bloedverlies groot is. Maar ja, dat weet niemand van te voren, denk ik. Wacht maar tot het advies van de vk.
hoi allemaal...hoe is het? met mij gaat het wel, ook al blijf ik elke dag een moment met een vraagteken lopen. ben blij dat ik/wij hier kunnen praten...hoe ziet het er uit als je een vruchtje verliesd..weet iemand dat?...en ik heb verder nog steeds geen bloed verloren..
@ april: he wat vervelend dat je nog geen bloed bent verloren. Hoe sta je er zelf in? Denk je dat je lichaam het zelf af gaat stoten of juis niet? @ r1986: ik heb het nooit eerder meegemaakt een mk. Maar hier op het forum lees ik dat je grote stolsels verliest en dat sommige meiden er ook een vruchtje in kunnen herkennen nadat ze het stolsels afspoelen onder de kraan. Ik ben bang dat mn lichaam het vruchtje niet zelf af gaat stoten. Ik heb helemaal niet het gevoel dat ik binnen nu en een paar dagen ga bloeden..
Hetzelfde als jij eigenlijk. Ook niet het idee dat het nog uit zichzelf gaat komen. Ben inmiddels bijna weer plat (qua buik) en alle kwaaltjes zijn weg. Ben topfit, maar blijkbaar zit dat vruchtzakje erg lekker daar. Ik ben inmiddels al bijna 11 weken 'zwanger'. Zucht..........