gister echo gehad en was niet goed

Discussion in 'Miskraam' started by ano, Oct 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    woensdag. nog even wachten dus voor we meer weten...

2. ano

ano Fanatiek lid

Jul 12, 2009
    2,296
    351
    83
    noukje en april wat vervelend dat er nog niks is.
    Dat is echt ***..

r1986,Ik had ook nog nooit eerder n miskraam gehad en dacht al heel de week van oh nu komt het vruchtje waren alleen maar stolsels.
    En toen maandagavond kwam het vruchtje.
    Zie je gelijk en voel je ook.
    De pijn werd ineens heviger bij mij dan tenminste.
    En toen zag ik het vruchtje.
    Maar wat ik eruit begrijp gaat het bij iedereen anders.
    Maar ik was ook de hele tijd bang van dalijk weet ik niet wat het vruchtje is en komt ie wel vanzelf.
    Omdat je het nog nooit eerder heb meegemaakt en ook nooit meer hoop meetemaken.

3. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    @ April: ik duim voor je dat je lichaam voor woensdag begint met het afstoten van het vruchtje zodat een behandeling je bespaard blijft. Dikke knuffel!!

@ Ano: is het bloedverlies inmiddels gestopt?

4. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    @Noukje,
    ik denk dat mijn vk de keuze aan mij zal laten, tenzij het niet verantwoord is om me langer door te laten lopen. Ik verwacht niet dat hij me direct de komende week zal doorverwijzen voor een curettage. Maar ja, ik weet het natuurlijk ook niet zeker.
    Hoe gaat het bij jou?

@Ano Ja, best irritant, bij elk klein steekje of pijntje in mijn rug denk ik dat het misschien gaat komen, maar helemaal niks hoor.

Vraag aan alle dames die een mk meemaakten;
    Verlies je extreem veel bloed of valt het te doen? Iemand enig idee hoeveel je ongeveer kwijtraakt? (kan me voorstellen dat je er niet met een maatbeker bijstond;), maar misschien een ruwe schatting?)

5. ano

ano Fanatiek lid

Jul 12, 2009
    2,296
    351
    83
    noukje,Hier is het bloedverlies ineens helemaal weg.
    Heel gek want ik had begrepen van de gyn en de vk dat het nog 2 weken kan blijven dus ik dacht pfff nog 2 weken maar gelukkig is het over.

Nu bij jullie nog!!!!

Dikke knufffff

6. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

Jun 25, 2009
    843
    24
    18
    Female
    hoi ano

Ik moest 8 weken zijn ongeveer,maar op de echo was het 6.

maar ik zie dat het bloeden bij jou is getopt wat fijn.

Maar mijn gynaecoloog verteldemij zodra ik gestopt wasmetvloeien mocht ik er weer voor gaan.

Maar ik heb echt klein streepje bruinverlies echt bijna niks zeg maar, maar verstaan ze dat ook nog onder vloeien?

7. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    @ april: ik denk wel dat de vk je dan door gaat sturen naar een gyn zodat je kan praten over een eventuele behandeling. Ik heb 5 november weer een afspraak staan en is er in de tussentijd geen bloeding opgetreden zullen we afspraken maken over hoe nu verder. Ik weet nu wel dat als er op 5 november nog geen bloeding is opgetreden ik wel een behandeling wil. Dit omdat ik dan al bijna 12 weken zwanger zou zijn en ik/wij verder willen met ons leven.

Ohja en ik voel me hetzelfde: bij ieder steekje, krampje, pijntje denk ik "zou ik dan nu gaan bloeden". Maar nee hoor.. nog steeds de zwangerschapsafscheiding..

@ ano: wat fijn dat je bloeden gestopt is. Hoelang heb je gebloed?

@ mama van chayenna: ik zou wachten tot het bruinverlies helemaal gestopt is zodat je baarmoeder schoon is. Zo geef je je baarmoeder ook de kans om weer te herstellen.

-----------------------------

Meiden denken jullie al na over een eventuele volgende zwangerschap? Slikken jullie nu foliumzuur/ zwangerschapsvitamine? Ik ben nl gestopt met slikken. Ik wil nu voorlopig nog niet zwanger worden denk ik.. Ik zie erg op tegen die eerste 12 weken.

8. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    @ ano fijn dat het bloeden is gestopt. Hoop dat er weer wat rust voor je komt.

@ Noukje ben het helemaal met je eens hoor. Begin het nu ook aardig zat te raken. Zit nu op een week of elf en wil het nog maximaal 2 weken aankijken. We wordfen waarschijnlijk inderdaad na onze afspraak met de vk naar de gyn doorverwezen. Dus ik wacht het maar af, hoor dan wel weer hoe we verder gaan.
    Wij hebben besloten hierna nog nog een paar maandjes te wachten met een poging voor een 2e. Zowel om mij lichamelijk even wat rust te gunnen en ook omdat we nog wat andere plannen hebben voor de komende tijd.

Sterkte weer voor iedereen.

9. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    Nog steeds geen enkel teken van een naderend bloedverlies.. Pff ik word er toch wel een beetje moedeloos van. Ik had stiekem gehoopt dat de mk dit weekend op gang zou komen. Maar helaas..

@ April: ik wil mn lichaam ook de tijd gunnen om te herstellen. En daarna zien we wel verder. Voorlopig neem ik er maar afstand van denk ik. Maar wie weet denk ik daar over 2 maanden weer helemaal anders over. We zullen het zien.

10. ano

ano Fanatiek lid

Jul 12, 2009
    2,296
    351
    83
    hoi,

Mama van chayenne,Ik zou ook zeker wachten totdat er ook geen bruinverlies is te zien.
    Want anders heb je kans op n infectie omdat dan de baarmoedermond nog niet gesloten is ofzoiets.

Noukje en april,Vervelend dat jullie nog wachten.

Ik be wel weer begonnen met de foliumzuur.
    Ik zei ook op het moment dat ik nog midden in de miskraam zat van voorlopig hoeft het voor mij niet meer.
    Maar nu begint het toch wel weer te kriebelen maar ik heb zoiets van ik doe het rustig aan.
    Maar eigelijk wilde we de eerste maand nog met condoom doen maar dat hoeft niet van mij.
    Ik heb zoiets van we zien wel wanneer het raak is.
    Ook al ben ik wel n beetje bang om weer zwanger te worden.

11. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    hoi, hoi,

Ook ik ben weer begonnen met foliumzuur, wij moeten wel een menstruatie afwachten maar dat geeft ook nu wel even rust!
    Mijn humeur is behoorlijk wisselend, hoop van de hormonen!

fijne dag!

12. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    @ Tamar: heb net even teruggelezen en las dat jij een curretage hebt gehad. Hoe gaat dat nou allemaal in zn werk en wordt je dan met bed en al naar de ok gebracht in een operatieschortje? Sorry voor al de vragen, ik wil alvast eens nadenken over hoe en wat. En hoelang heb je gebloed na de ingreep?

Is begrijpelijk dat je humeur wisselend is hoor. Ik heb er ook last van. Het leven gaat gewoon door maar wij zijn wel een zwangerschap kwijt.. sterkte!!

13. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    @ April: niet zo leuk om te melden misschien maar ik heb zojuist eens gegoogled op "miskraam opwekken" en op "misoprostol" . Hier kan je ervaringen lezen over zowel het opwekken van de miskraam door medicijnen (misoprostol) dit zijn zowel negatieve als positieve ervaringen en ervaringen over het ondergaan van een curretage.

Het blijft een moeilijke keuze maar ik denk dat ik toch ga voor misoprostol en dan vooral vanwege het eventuele nadelige effect van een curretage op een volgende zwangerschap.

14. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0

Je wordt idd in je operatieoutfit, in bed naar de ok gebracht!
    Je kan 1-2 wkn vloeien, bij mij is het woensdag gebeurt en vloei nog steeds, maar dat is niet zo vreemd. Het is niet heel veel bloed.
    De ingreep is mij lichamelijk 100% meegevallen, vind het psychisch veel zwaarder.
    Ik was persoonlijk opgelucht na de ok, ik kon het gaan afsluiten! Als het kindje nog in je buik zit kan dat eigenlijk nog niet.
    Bij mij zat het al zo'n 4 a 5 weken levenloos in mijn buik en dan is de kans ook niet zo groot dat het nog spontaan komt.
    Ik vond het wel fijn dat ik nog een soort afscheid kon nemen in die tussentijd!

Als je nog meer vragen heb stel ze gerust! Ik zag er ook vreselijk tegenop en ben zelfs de dag ervoor nog naar de gyn geweest, zo van is het echt nodig! Ook vlak voor de ok heb ik nog gezegd dat ik niet wilde maar geen keuze had!

Weet je al wanneer je moet, als het moet?
    Ik zal eens terug lezen naar jou situatie.....Ben op het moment als een zeef!

Groetjes

15. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    @noukje Wat me nog niet helemaal duidelijk is hoever je zwanger was toen het mis ging?
    Voor zover mijn info gaat heeft dat ook te maken met de actie van de gyn....Med, afwachten of curettage!
    Ik mocht zo'n anderhalve week afwachten en dan curettage, mijn gyn heeft het niet eens over medicijnen gehad.
    Ik ging wel bloeden maar het zette niet door.

Ik was/ben ook bang voor de nadelige effecten van de curettage.
    Ik hoop maar dat ons dat bespaard blijft! Ik heb van een vriendin begrepen dat medicijnen ook geen pretje zijn, die wekken eigenlijk gewoon een ontsluiting op. Ik weet verder niet of die ook risico's met zich mee brengen.

In ieder geval sterkte

16. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

@ tamar
    heel veel sterkte nog meid !!

groetjes trotsemama uit de april mama's'10

17. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    @ trotse mama, thx, ik weet wel wie je bent hoor! ;)

18. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    @ Noukje
    Dit had ik eerlijk gezegd al gelijk opgezocht toen ik van de vk te horen kreeg dat het niet goed zat. ;)
    Ik ben gewoon niet zo voor het opwekken van een mk dmv medicijnen. Dat gaat tegen mijn gevoel in en dat wil ik niet. Als het komt dan wil ik het uit zichzelf laten komen.

Curettage is nog steeds niet iets waar ik om sta te springen, toch hoor ik vanuit mijn omgeving 'positieve' verhalen. Alle dames die ik tot nu toe ontmoette, hebben na een curettage een of meerdere gezonde kinderen mogen baren, dus daar hou ik mij dan maar een beetje aan vast voor als het niet vanzelf gaat komen.

Nogmaals zou ik het 't liefst uit zichzelf laten komen, maar enkel wanneer dit verantwoord is en het niet te lang zal duren.Ik ben niet van plan nog langer dan 2 weken hiermee rond te lopen, wil ook verder.
    Momenteel lijd ik er psychisch niet heel erg onder, kan ik het redelijk goed verwerken. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de klap later nog komt. Het feit dat ik een zoontje heb waar ik de hele dag lekker mee in de weer ben, helpt ook veel.

Weet je, ik moet aan mijn gezin denken en dat geeft veel steun en vertrouwen. Ook omdat ik geen vruchtje bij me draag maakt de situatie te verdragen.
    Niet dat ik een ijskoningin ben, tuurlijk doet dit me ook wat en heb ik er verdriet van, maar ik voel me goed en daar ben ik blij om.
    Vele dames hier hebben het volgens mij een stuk zwaarder, omdat het hun 1e zwangerschap is of doordat ze juist vaker in deze situatie zaten en ook omdat er sprake van een heus vruchtje/kindje is.
    Ik blijf ook hoop hebben dat ik weer opnieuw een gezonde zwangerschap kan meemaken, heb het immers al een keer mogen ervaren. Daar ben ik dan ook dankbaar voor en ben gelukkig met mijn gezin.

@Tamar

Hopelijk knap je gauw weer op. Ik vind het fijn dat je je ervaring met ons deelt. Het helpt in elk geval wat informatie bij elkaar te krijgen.

19. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    Hallo meiden,

Net mn werk gebeld en afgesproken dat ik morgen weer kom werken. Mocht het zo zijn dat ik ga bloeden kan ik meteen naar huis toe.

@ Tamar: bedankt voor het delen van je ervaring. Het ene moment denk ik doe mij die pil maar en het andere moment denk ik hmm misschien is een curretage toch beter.

Mijn situatie: ik ben vandaag 10 weken zwanger en heb afgelopen donderdag de echo gehad waaruit bleek dat het hartje gestopt is met kloppen. Volgende week donderdag (2 weken na de echo dus) heb ik een afspraak bij de gyn voor een eventuele behandeling. Ik mag zelf kiezen tussen een curretage of een pil.

@ April: ik had nog niet eerder gegoogled op opwekken miskraam. Ik weet eigenlijk niet waarom, misschien toch de hoop dat het snel zou komen?

Ik heb een dochter en ik merk dat zij mij heel veel energie geeft. En de mk wat dragelijker is. Kan me voorstellen dat voor meiden die nog geen kindje hebben of waarvan dit al de zoveelse mk is het misschien wel moeilijker is. Een beetje hetzelfde gevoel als April heeft.

20. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    @ Noukje het is heel herkenbaar wat jij steeds schrijft. Bij mij lijkt het wel alsof ik om de dag weer een andere gedachte heb over hoe ik de 'afloop' het liefst zou willen zien. Steeds die twijfel...Hoop dat de vk of uiteindelijk de gyn me kan helpen met een voor ons beste besluit.
    Ik heb steeds het idee alsof jij ook al weken meeschrijft, maar jij weet het dus nog maar heel kort.(ik vanaf die donderdag voor jou, was toen 9,5 week en nu dus 11)

Dus bij jou gaat het al gauw 'gebeuren', nog een weekje. Ik hoop dat het bij ons ook zo snel gaat.

Leuk dat je een dochter hebt! :)Hoe oud is ze? Fijn he, we zijn gezegend met onze kinderen. Geeft zoveel liefde en warmte.

Share This Page