hoi, Tamar,Gelukkig dat het goed gaat. Ik herken het van die hormonen. Heb er af en toe ook nogal last van. Noukje en april,Nog steeds geen bloed gespot?? Ik snap jullie twijfels liep er vorige week ook heel de tijd over te tobben. Wat te doen als het niet vanzelf gekomen was..... Hier,Lichamelijk gaat het goed alleen af en toe toch even n dipje. Dan denk ik raar dat ik ineens niet meer zwanger ben. En ook waarom is het ons niet in een keer gegunt(erg egoistisch als je lees dat er vrouwen zijn die er meerde hebben gehad) Maar dat komt ook wel weer goed. Gelukkig kan ik en mijn vriend er goed over praten.
Meiden ik had net een propje donkerrood bloed in mn inlegkruisje, zou het dan toch zelf op gang komen...??!! Ik had vanmiddag al steeds een drukkend gevoel onderin mn buik maarja ik voel zoveel sinds afgelopen donderdag. @ April: jouw berichtjes kunnen die van mij zijn. Ik weet het af en toe ook allemaal niet meer. Gisteravond had ik het best moeilijk met dat het vandaag weer maandag zou zijn. De afgelopen dagen heeft mijn wereldje een klein beetje stil gestaan en nu het weer maandag is gaat alles weer gewoon door. Onze dochter is 13 maanden (zie banner). Ik geniet volop van haar en ben zo gelukkig dat we een gezonde dochter hebben. Dat maakt dit verlies een stuk dragelijker. Hoe oud is jouw zoontje? Nou meiden ik hoop dat het vanavond/vanacht/morgenochend door gaat zetten (wat raar eigenlijk he, maarja ik wil "er' vanaf) zodat ik het vertrouwen in mn lichaam terug krijg.
Oh Ano vergeet bijna op jou te reageren: wat fijn dat het lichamelijk goed met je gaat. En die gedachten zijn niet vreemd hoor. Ik duim voor jou en je vriend dat jullie weer snel zwanger zijn en dat het dit keer wel goed gaat! Sterkte meid en een dikke knuffel!
Dank je noukje. Het kan best zijn dat het begonnen is hoor. Ik verloor ook eerst alleen stolsels. Ik hoop het voor je dat het begonnen is!! Sterkte
Bedankt Ano. Wie weet of het nu begonnen is, ik ben erg benieuwd! Het zou wel fijn zijn (klinkt zo dubbel). Maar dan kan ik het hoofdstuk sluiten.
Is volgens mij bij iedereen verschillend. Behalve als het vruchtje echt komt dan hebben de meeste krampen. Tenminste dat is wat ik op internet gelezen had
@ Ano Kan me indenken dat je ook na de mk wisselende gedachten en gevoelens hebt. Wel 'grappig' dat het toch weer bij je begint te kriebelen. Wie weet ben je weer vlug zwanger en dan gaat het vast helemaal goed!!!! Ik heb om me heen zoveel verhalen gehoord van vrouwen die direct na een mk gezond zwanger waren en inmiddels een blakend kind hebben rondlopen. @ Noukje Ja, die twijfel, he. Fijn dat Ano ons gevoel bevestigt. Het lijkt wel alsof het proces vanaf weten dat er iets fout zit en verder een beetje gelijk loopt. Ik bedoel dus, het lijkt alsof we allemaal een beetje een soortgelijke opvolging van emoties hebben. Ik hoop voor je dat het gaat doorzetten, dan hoef je niet meer te twijfelen over of medicijnen of curettage. Je hebt in elk geval al een beetje bloed gespot. (sorry, ik heb gewoon over je leuke banner heengekeken, mijn zoontje is bijna anderhalf, vrolijk ventje) Dacht vanavond zelf ook een lichte verkleuring van mijn afscheiding te zien, maar volgens mij wil ik dat gewoon heel graag. Ook ik voel al de gehele week dingetjes. Dan weer iets in mijn onderrug en dan weer in mijn buik. Maar ja, zolang er geen drupje bloed of stolseltje zichtbaar is, ben ik bang dat de kans op een spontane mk kleiner gaat worden. Vind het best flauw van mijn lichaam dat het nu nog niet doorheeft dat er niets te voeden valt en die placenta maar blijft groeien/leven....
ik vind het ookgek dat het al wat kriebelt. Had dat eigelijk niet verwacht. April,Bijna naar de vk toch??a.s.woensdag.Ben benieuwd wat ze zegt.
Fijn hoor dat je dat zo voelt! Misschien gaan wij er ook wel weer direct voor zodra dat 'mag'. Ook daarover twijfel ik wel een beetje. Het gaat in elk geval zeker geen máánden meer duren voordat we weer in de herhaling gaan. Alleen heb ik besloten dat we geen herhaling meer gaan doen van deze situatie. Heb jij vast ook besloten! ja woensdag. wie weet gebeurt er een wonder en blijkt er toch een vrolijk levend kindje in te zitten...hm, nee dat is absoluut niet realistisch.
Meiden, sterkte met afwachten of de keuze maken niet meer te willen wachten! Bij mij is het nu voorbij. Zondag brak de bloeding door, maar stopte ook weer. Gisterenochtend kwam ineens een golf bloed eruit met grote stolsels. Daarna stopte het en hoopte ik dat het klaar was. Helaas bleek dat niet zo te zijn. Een uurtje later weer een golf bloed, die daarna eigenlijk niet meer ophield. Mannetje is thuisgekomen. Vk gebeld. Zij heeft de ambulance gebeld. Dit was niet normaal. In het ziekenhuis is besloten voor een spoedcurettage. Dus ik lag al snel op de OK. Ik kreeg een volledige narcose en heb heerlijk liggen dromen. Zo gek. Het ene moment lig je in de ok op een hard tafeltje, het volgende is alles achter de rug en lig je in een heerlijk warm bed met spierpijn in je benen. De curettage is me dus erg meegevallen. Al met al heb ik erg veel bloed verloren. 1 tot 1,5 liter schatten ze. Mijn ijzerwaardes waren heel goed (alsof ik geen bloed had verloren), dus 's avonds mocht ik weer naar huis. Nu dus vooral even verwerken wat er allemaal gebeurd is. Lichamelijk weinig klachten. Futloos en misschien iets slapper dan anders. Over 3 weken heb ik nacontrole.
Jeetje Vennetje, dat was wel even schrikken voor jullie. Wel fijn dat je bloedwaardes goed bleken, met zoveel bloedverlies.... Heel veel sterkte voor de komende periode en hoop dat je er snel weer 'bovenop' bent.
Hallo meiden, Het zet hier niet echt door. Wel wat donkerrood slijm verloren en met afvegen is het wat rosig (hoe schrijf je dat?!). Ik heb me afgelopen weekend op het solliciteren gestort en nu werd ik net gebeld voor een sollicitatiegesprek! Helemaal blij natuurlijk. Ik heb morgen de afspraak. Dus eigenlijk hoop ik dat het bloeden nog even niet doorzet @ Vennetje: dat is schrikken! Gelukkig dat je zo snel geholpen bent in het ziekenhuis. Ik hoop dat je snel weer opknapt. Sterkte! @Ano: ik begrijp wel dat het bij jullie weer/ nog kriebelt. @ April: het wordt spannend voor jou. Ik ben erg benieuwd wat de vk morgen te zeggen heeft.
@ Noukje nu maar even hopen dat het morgen 'rustig'blijft bij je, succes met je sollicitatiegesprek!! Spannend! Hier met afvegen wel gewone 'afscheiding' , maar ik zie er wel hele kleine dunne sliertjes bloed in. Kan net zo goed van een wondje ofzo zijn van binnen, maar ik hoop dat mijn lichaam nu eens doorheeft dat het tijd wordt voor een grote schoonmaak.
@vennetje,Wat heftig ineens joh. Maar gelukkig ben je gelijk geholpen. En dat slap voelen heb ik ook soms nog last van hoor. Heel veel sterkte nog.. @april,Spannend morgen. En heb je voor jezelf al n keus gemaakt want ik kan me voorstellen dat het wachten slopend is. @noukje,Dat is leuk n sollicitatiegesprek.. Veel succes morgen.. En hopen dat het niet ineens doorzet. @hier,Ik weet niet wat het is maar deze laatste 2 dagen heb ik ineens geestelijk toch even n terugval ofzo. Dacht dat het weer wat beter ging maar nu heb ik t weer even gehad.
Even snel een berichtje. @ April: hopelijk is het toch een beginnende mk. Alvast veel sterkte en succes morgen met het gesprek bij de vk! @ Ano: ach meisje toch. Het is niet raar dat je een terugval hebt hoor. Het is ook nog zo vers. Sterkte en een dikke knuffel. Wij gaan een filmpje kijken. Fijne avond meiden!
@ ano ervaar het niet echt als slopend, gelukkig, maar geduld is inderdaad niet mijn sterkste kant. Sterkte met je emoties, lijkt me ook best moeilijk hoor. @ Noukje Nou opeens is er geen bloedsliertje meer te zien. Was denk ik toch een wondje ofzo (misschien van het vele afvegen om te kijken of er al een keer iets komt. Sterkte allemaal weer. Ik moet pas vanavond laat naar de vk dus breng morgen wel verslag uit.