Zo veranderd.. Wie herkent het?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Shaddixxx, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. De hormonen die ik voor m'n punctie heb gespoten, veranderden me echt in een monster. Ik kon niets meer hebben, reageerde overal veel te fel op en werd veel harder en gemener in m'n uitspraken. Logisch! Er zijn ontelbaar veel meiden die dit ook hebben! Maar.. Het is nu bijna 3 weken geleden dat ik mijn punctie heb gehad, en dus ook 3 weken geleden sinds ik voor het laatst hormonen heb gespoten.. Maar toch; Ik ben zó anders dan ik voorheen was. Hier thuis is het gelukkig weer gezellig, tegen m'n vriend doe ik weer lief en normaal, maar op andere dingen kan ik nog steeds zo ontzettend heftig reageren..

Afgelopen zondag waren we even in het centrum van Apeldoorn aan het winkelen, omdat we daar in een hotelletje in de buurt zaten, en we waren even in de Euroland. M'n vriend was even iets aan het betalen, en ik liep vast met Damiën richting de uitgang zodat we niet voor oponthoud zorgden bij de kassa ;) Toen ik bij de deur stond zag ik Damiën niet meer naast me, dus bleef ik even stilstaan om te kijken of hij achter me liep of misschien terug was gegaan naar m'n vriend. Een andere vrouw wilde op dat moment net naar buiten. Heel eerlijk; Ik heb er zelf ook een vreselijke hekel aan als mensen voor de uitgang stil gaan staan, maar zij liep chagerijnig voorbij, en toen ze een meter verderop was zij ze, net hard genoeg zeg maar, 'dat het lekker handig was om in de deur te blijven staan.'. Ik riep dat ze dat ook wel recht in m'n gezicht kon zeggen, maar kreeg geen reactie. Vriend kwam naar buiten, vroeg wat er aan de hand was, en ik vertelde wat er aan de hand was, en dat ik liever had gehad dat die vrouw gewoon in m'n gezicht had gezegd dat het niet zo handig was om daar stil te staan, en gevraagd had of ik even door kon lopen, in plaats van zo'n domme opmerking te maken die duidelijk voor mij was bedoeld, maar niet tegen mij werd gezegd. Komt er een oude vrouw naar buiten, die (óók terwijl ze de andere kant op keek!) zij dat die andere vrouw wel gelijk had. Nou echt, ik flipte! Tegen die vrouw ben ik nog vrij netjes gebleven, heb alleen gezegd dat ze zich er niet mee moest bemoeien en dat we allemaal een mond hebben gekregen om iets gewoon te vrágen. Ik was echt zó boos, zó waanzinnig boos. En daarna werd ik zó verdrietig. Toen we uiteindelijk in de auto zaten ben ik half ingestort, enórme huilbui, want het voelde zo alsof 'ze met z'n allen tegen mij waren' ;)

Slaat echt hélemaal nergens op! Ik vind nog steeds dat ze het best even normaal hadden kunnen zeggen/vragen, ookal zat (stond) ik fout, maar ik vraag me ook echt af waarom ik me dit zo vreselijk aantrok ;) Sterker nog; Nu ik dit typ zit ik gewoon wéér te janken, en ik begrijp wéér niet waarom! Dit soort dingen gebeuren de laatste tijd wel vaker, en echt, ik word ontzettend moe van mijn heftige reacties.. Ik voel me niet meer fijn, en voor m'n omgeving is het ook niet leuk natuurlijk..

Is dit nou nog de nasleep? De stress om alles? Een restje hormonen? Zijn er meiden die dit herkennen en die zich hetzelfde hebben gevoeld of nog steeds voelen? Wat hebben jullie eraan gedaan? Het is natuurlijk nog niet zo lang geleden dat we met een behandeling bezig waren, en de stress op dit moment is natuurlijk nog steeds heel erg aanwezig omdat we nu in een 'pauze' zitten en aan het wachten zijn op onze intake in DD, maar toch vraag ik me af of dit allemaal wel normaal is..

2. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik herken het! Gelukkig ben ik dus niet de enige.. Ben helemaal mijzelf niet. Gister op de parkeerplaats van het ziekenhuis reed er 1 of andere idioot echt heeeeel zachtjes tegen mijn been aan. Nou ben dus echt helemaal geflipt. Achteraf niet zo slim maarja, het komt echt in ene keer op.

Plus ik jank echt overal om! Zelfs om reclames :( Dus of ik ben woedend of emotioneel. Mijn vriend heeft ook een nieuwe bijnaam voor me; jankerdje.

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Al die hormonen kunnen ook een depressie veroorzaken, dus ja het kan lang nawerken.
    Ik moet zeggen dat ik er na 4 maanden wel vanaf ben...maar de frustratie heeft lang geduurd.

4. Kiekies, dat zijn dus inderdaad dingen die ik ook heb. Ik kan ook janken om de meest belachelijke dingen. Persoonlijke dingen zoals wat ik in mijn eerste post schreef, maar ook om reclames of om verhalen die ik hoor. Zelfs om die Kellog's reclame, waarin dat chocolaatje wordt 'opgegeten' door die ontbijtgranen terwijl ie op zoek is naar z'n moeder, kan ik serieus huilen ;) Of gewoon om helemaal niets!

Panter, fijn dat jij je nu weer beter voelt.. Ik ben 'vroeger' depressief geweest en ben daar gewoon ontzettend gevoelig voor, vandaar dat ik dit hier even postte om te vragen of het 'normaal' is.

5. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    ik merkte ook wel heel langzaam dat ik anders werd, niet meer mezelf. heel snel geirriteerd zeg maar, en dan vooral thuis. ik probeer nu wel vaker tot 10 te tellen. en dan zeg ik ook "ja hormonen jullieworden echt niet de baas over mij!"
    ook naar mijn omgeving ben ik wel wat korter. zovan mensen die niet naar mij omkijken tijdens een behandeling moeten ook niets meer van mij verwachten. en daar ben ik ook klaar mee. dat heb ik nu nog steeds.

6. chantalroel

26 jul 2012
    60
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo

Ik begrijp goed hoe je je voelt. Door de punctie en het spuiten was ik ook erg veranderd. Nu gaat alles weer goed. Ik heb de punctie in aug. Gehad. Ik kon ban mijn vriend niks meer hebben. Alles was negatief. Was erg prikkelbaar. Om het minste beetje breek ik in huilen uit. Dat heb ik nu ook nog wel. Kan wel bij na om alles huilen. Alles het even niet mee zit. Maar hou vol. Dat gaat alle maal weer over. Geef de moed niet op.

7. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Kissi, ook ik denk zo. In mijn omgeving weten mensen dat wij al 5jr onder behandeling zijn. Laatst werd er voor mij even ingevuld dat ik niet meer kwam omdat ik het moeilijk vond dat hun kinderen hebben. Met die mensen ben ik nu dus ook klaar! Was overigens niet de reden waarom ik wat minder tijd had...

Shaddixxx haha ja die ken ik! Tranen vloeien dan echt. Heb pas zo gehuild bij een huis vol dieren. Die vrouw moest afscheid nemen van haar katten. Zo zielig, ze zei tegen 1 van die katten; bedankt dat je jn mijn leven was. Nou heb echt zitten janken.

Deel Deze Pagina