Gister hebben we het verteld :-) :-(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marciaatje, 15 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wel erg ja dat mensen zo reageren! Zeker als het degene zijn die opa en oma gaan worden. Zou ze er zeker ook nog even op aanspreken.
    Jij bent super blij met dit nieuws en wilt dat iedereen zo blij is.

Zeker jammer dat ze er dan nog bijzegt dat het nog mis kan gaan. Net alsof je dat zelf niet weet! Maar dan nog ga je er vanuit dat alles goed gaat.

Als ik dit zo lees ben ik wel blij dat we het pas met 12 weken tegen iedereen gezegd hebben.

2. Nanda28

Nanda28 Lid

7 dec 2008
    96
    0
    0
    meis mijn ouders moesten ook ff aan t idee wennen maar dat kwam ook meer omdat me vriend en ik nog maar kort bij elkaar zijn (toen ik zwanger raakte 10 mnd) me vader zei alleen maar o zwanger en me pa zei ook doe maar wel rustig aan want er kan nog van alles mis gaan was toen ook 6 wk? En me ma zei ik wist het wel ik vermoede t al en verder ook beetje nuchter! Na de echo was me ma door t dolle en nu is ze een echte oma! Ben nu 14 wk en ze heeft zalf al bepaald dat ze 3 dagen gaat oppassen als ik ga werken! Dus t is helemaal recht getrokken

Bij me schoonouders was me schoonmoeder heel enthousaist en zij gelijk wat leukkkkkkkkkk en me schoonvader was iets rustiger maar die is ook heel ziek heeft long kanker dus die heeft wel wat meer aan zijn hoofd!

Mijn ouders worden voor t eerst opa en oma en di van me vriend zijn het al (mijn vriend heeft al 2 kids) en zijn broer 1

dus t zegt niks t kan nog komen joh soms valt t een beetje rauw op hun dak!

Doe rustig aan en zolang jullie er maar blij mee zijn komt alles goed

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

vind het wel heel lullig hoe je schoonouders reageerden hoor..mischien moeten ze idd nog aan het idee wennen maaaaaar ze hadden toch ietsjes blijer kunnen reageren.

en die opmerkingen van oowww ...weekjes pas meid er kan nog zovveel misgaan vind ik te ver gaan, dan was ik echt boos geworden. het is wel zo dat er iets mis kan gaan maar dat zeg je niet wanneer je schoondochter en zoon blij vertellen dat ze ouders worden en al helemaal niet op die manier.

ze hadden dan kunnen zeggen van kijk je wel goed uit offuuhhh genoeg rusten enz.

ik hoop dat ze bijdraaien

Ik wil jullie in ieder geval wel met een grote smile feliciteren met de zwangerschap. Genieten jullie er maar lekker van hoor :D

4. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    sorrie maar ik denk niet dat dit soort mensen bijdraaien. bij ons reageerde mijn schoonmoeder de eerste keer helemaal niet! wij vertelde dat ze oma zou worden en ze bleef over haar buikpijn praten geen felicitatie geen lachje niets omdat zij niet in de aandacht stond. daarna is er ook een behoorlijke ruzie over geweest en heeft zij haar excuses aan geboden, dan zal je denken bij de 2de reageerd ze leuker! maar nee hoor het o alweer leuk en klaar meer kwam er niet uit. wij hebben ons erbij neer gelegt dat die mensen nou eenmaal nooit enthausiast kunnen zijn voor hun kinderen, helaas. er wordt nu ook nooit gevraagt hoe het met mij of mijn dochter gaat.

5. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Bij mij was het meer andersom. Mijn ouders reageerden geschrokken en vroegen meteen hoe we dat allemaal voor elkaar dachten te krijgen financieel enz. We woonden nog niet samen toen ik in verwachting raakte en helaas zit ik al sinds 4 jaar met tijdelijke contracten in het onderwijs (hoezo leraren tekort grr). Ook waren mijn vriend en ik nog niet zo lang samen toen. Het was ook niet geheel gepland maar wel heel welkom.

Zijn ouders daarentegen waren heel blij voor ons en reageerden echt heel leuk.

Later in de zwangerschap draaiden mijn ouders helemaal bij en nu ze er is, heb ik nog nooit zo'n trotse opa en oma gezien als mn vader en moeder, echt helemaal super!

Ik geloof dus best dat mensen soms aan het idee moeten wennen, zich zorgen maken om het welzijn van hun eigen kind (red je het wel financieel, straks zit je er alleen mee enz) en dat is eigenlijk ook vaak goed bedoeld.

6. patricia1987

patricia1987 Actief lid

8 okt 2008
    188
    0
    0
    hey gefeliciteerd en wel lullig hoe ze reageerden ik zou er ook onderste boven van zijn xxx geniet er maar van :D

7. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Hey meis! Ook ik heb het gisteren en eergisteren verteld. Wij hadden hetzelfde gedichtje in het fotolijstje en net als bij jouw ouders een geweldige ervaring. Hier verandert dan mijn verhaal omdat mijn schoonouders net zo enthousiast waren en mijn schoonmoeder meteen mijn moeder belde en zich voorstelde als 'oma...'. zo lief. Daarom breekt het mijn hart dat jouw schoonouders niet zo reageerde. Zijn je schoonouders vaker minder enthousiast, had je het vermoed? Of verwachtte je dit stiekem al een beetje? Ik denk dat ze wel bijtrekken, volgens mij kan geen een oma of opa het droog houden als ze de eerste echo zien. Probeer er gewoon van te genieten. Als jij geniet, gaat het met je kleine ook goed! Liefs!

8. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Hier net zo. Mijn ouders leven niet meer, dus we gingen alleen naar mijn schoonouders. We vertelden het en mijn schoonmoeder zei alleen ECHT?! En mijn schoonvader zat zo'n beetje vastgenageld in zijn stoel. Daarna ging het weer over koetjes en kalfjes. Schoonmoeder vroeg wel hoever ik was, maar feliciteren deden ze niet.

Huilend in de auto terug naar huis gereden. Mijn man zei dat ze aan het idee moesten wennen en dat het nog wel zou komen. Ik dacht alleen maar aan het feit dat als mijn ouders nog zouden leven ze een gat in de lucht zouden springen. Hoe konden zijn ouders nou zo bot reageren?

Maar mijn man had gelijk. Een paar weken later kwamen ze onverwacht langs met allemaal cadeautjes. En nu belt ze elke week wel een of meerdere keren en vraagt hoe het is en dat ze met alles wil helpen enz enz enz. Ze is zo lief voor ons. Ze moesten inderdaad aan het idee wennen denk ik.

Ik hoop dat jouw schoonouders ook nog helemaal bij draaien.

9. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    He wat naar zo'n reactie..
    Ik zou het idd proberen niet zoveel aan te trekken en lekker genieten!
    Ik heb meer dan mijn halve zwangerschap niet kunnen genieten en dat zit me nog steeds dwars.

Mijn vader reageerde eigenlijk precies zoals jou schoonmoeder deed. Ik heb er ook veel om gehuild, maar toen ik eenmaal 3 goede echo's had gehad en 15weken was en we wisten dat we een jongen kregen is hij zo bijgetrokken!
    Hij bleek gewoon al die tijd bezorgd en bang te zijn geweest voor een miskraam.

10. channa02

channa02 Lid

24 jan 2009
    13
    0
    0
    Hey marciaatje!

Lekker niks van (proberen) aan te trekken.Ik vond dat jullie het heel origineel en leuk hebben verteld!Misschien dat ik jullie ideetje wel overneem ;).
    Echt heel leuk en verder lekker gaan genieten!

Groetjes

Deel Deze Pagina