Kan ik zwanger zijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bee1986, 21 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Hi dames,

Lang geleden dat ik iets gepost heb hier en dan ook nog zo'n vraag waarvan je vaak denkt: duh, ja, als je de sport beoefent... :)

Maar goed, de volgende situatie:
    5 aug ongesteld geworden
    10 aug begonnen met de pil (1e strip weer sinds lange tijd, heb nog wel een kinderwens maar niet nu)
    17 aug hét voor het eerst zonder condoom gedaan (want na 7 dagen zou de pil betrouwbaar moeten zijn)

18 aug s ochtends voel ik eipijn, zoals ik dat de afgelopen tijd eigenlijk altijd zo'n beetje halverwege m'n cyclus voelde. Heel duidelijk. Maar een eisprong tijdens pilgebruik kan toch niet?

Vanochtend word ik wakker met gevoelige borsten, menstruatieachtige pijn in m'n onderrug en net had ik bij afvegen roze slijmverlies (nooit eerder gehad). Maar het is net 3 dagen na een evt eisprong dus een innesteling (wat even door m'n hoofd schoot) lijkt me ook niet echt mogelijk. Toch?

Zou een beginnende zwangerschap mogelijk zijn of zou het gewoon allemaal door de hormonen komen? Je lichaam kan je enorm voor de gek houden weet ik :). Maar dat roze verlies vandaag vind ik wel gek tijdens de eerste pilstrip.

Wat zeggen jullie? Bedankt alvast!

2. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Oja, nog een kindje zou superwelkom zijn maar liever nu nog even niet om allerlei redenen, vorige zwangerschappen en de tijd erna waren zwaar en spannend en vooral mijn man ziet het nu nog niet zitten om weer een heel traject in te gaan.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Waarom ben je niet op de eerste dag van je menstruatie begonnen met de pil?
    Dus op 5 augustus?

:(

Je bent nu dus ergens in het begin van je natuurlijke cyclus, terwijl je follikels dus al aan het groeien zijn, pas met de pil begonnen? Tja, dat is dan niet veilig. Ook niet na 7 dagen. Je natuurlijke cyclus was immers al weer gestart. En zal niet stoppen doordat je zomaar ergens in je cyclus met de pil bent begonnen.

Overigens is de pil direct betrouwbaar mits je het keurig vanaf dag 1 van je ongesteldheid slikt. Begrijp totaal niet waar je die 7 dagen vandaan haalt.

Dat rozeverlies is een ovulatiebloeding (voor, op of na je eisprong), Google maar eens. Innestelbloed komt vaker niet dan wel voor. Het is zeker niet iets wat standaard voorkomt bij het ontstaan van een zwangerschap.

Eipijn is de laatste groeispurt van je follikels. Een paar dagen later vindt je eisprong pas plaats waar je veelal niks van merkt. Gezien je rozeverliesrozeverlies en je follikelgroeipijn zit je nu dus niet 3 dagen na je ei, maar heb je ververmoedelijk nu pas je eisprong.

Rest je dus niks anders dan over 2 weken even een zwangerschapstest te doen.

4. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Dat staat gewoon in de handleiding van elke pil hoor, als je de pil op een ander moment dan het begin van je menstruatie begint te slikken, dan ben je na 7 dagen veilig. Zal dus de rijping van het eitje toch stopzetten. (Behalve bij de minipil misschien?)
    Bewaren

5. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Welke pil heb je? Die 7 dagen kloppen gewoon als je bijvoorbeeld de Microgynon 30 inneemt. Ik denk dat de kans wel heel klein is dat je zwanger bent, maar er zit niks anders op dan af te wachten! Neem aan dat je niet ziek bent geweest, overgeven of diarree?

Microgynon;
    De werking begint meteen vanaf de eerste tablet. Om zeker te zijn van een betrouwbare anticonceptie moet u de eerste keer beginnen met slikken op de eerste dag van de menstruatie. Kies hiervoor de eerste dag dat de menstruatie goed doorzet. Sommige vrouwen hebben namelijk daarvoor een aantal dagen last van licht bloedverlies (‘spotting’). Op deze manier kunt u wel wat meer doorbraakbloedingen krijgen tijdens de eerste strip. Wilt u dat niet? Dan kunt u ook starten op de vijfde dag van de menstruatie of op de eerste zaterdag of zondag na het begin van de menstruatie (dan valt de menstruatie in het vervolg altijd in het weekend). Nadeel van later starten dan de eerste dag van de menstruatie is dat het niet meteen veilig is. U moet dan 7 dagen na de start aanvullende maatregelen nemen, zoals condooms.

Minipil;
    Begint u niet op de eerste dag van de menstruatie, maar enkele dagen later? De pil is dan pas na 7 dagen betrouwbaar. Neem in de eerste week extra voorzorgsmaatregelen, bijvoorbeeld condooms.

6. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Wat al is gezegd, maar die 7 dagen staan dus in de handleiding. Op de 1e dag beginnen was idd ideaal geweest, maar besloot pas vlak voordat ik ongesteld werd dat ik weer aan de pil wou en kon helaas pas een paar dagen later op een handig tijdstip bij de ha terecht, en anders zou ik een hele cyclus moeten wachten. Dus vandaar. En zoals je leest hoeft dat niet uit te maken.

Dank voor je info over de ovulatie. Zou idd dan kunnen, dat het daardoor komt, al heb ik dat nog nooit eerder gehad tijdens mijn normale cyclus.

Ik wacht het idd maar af, verder kan ik niets doen nu

7. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Ik heb de microgynon. De kans zal dan idd wel heel klein zijn en anders zou het ook wel heel apart zijn. Dank je voor de info!

8. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Oja en ik ben niet ziek geweest en iedere avond de pil genomen. Ik wacht de komende weken af.

Deel Deze Pagina