Ik heb al eerder een topic geopend omdat ik twijfelde om door te gaan of een break te nemen omdat ik er helemaal doorheen zit. Toch besloten om een break te nemen en in september na onze vakantie weer verder te gaan. Verder heb ik ook de stap gezet om naar een psycholoog te gaan omdat ik nuet meer weet hoe om te gaan met mn gevoelens omtrent mijn miskramen en het hele mmm traject. Wie kan en wil haar ervaringen vertellen? Heeft hrt jou goed geholpen? Ook hoop ik dat iemand me kan vertellen hoe het zit met de vergoedingen? Net het zoekenhuis gebeld (ga naar medisch psycholoog in het ziekenhuis) en die zeiden dat ik mn zorgverzekering moest bellen. Dus zorgverzekering gebeld en die konden me wel vertellen dat het ziekenhuis een contract heeft bij cz maar of de medisch psycholoog daar onder valt wist ze niet. Ik word dus een beetje van het kastje naar de muur gestuurd. Heb nu geen tijd maar zal van de week nog een keer het ziekenhuis bellen.
Ik ben een paar maanden bij een medisch psycholoog onder behandeling geweest. Niet vanwege het zwanger worden, maar vanwege een ernstige ziekte. Ik ben via de oncoloog doorverwezen. Ik heb de behandelingen gewoon vergoed gekregen. We zijn verzekerd bij CZ, basis aanvullend. Het is wel inmiddels bijna twee jaar geleden, dus ik weet niet of de voorwaarden inmiddels veranderd zijn. Ik heb er toen geen gedoe mee gehad. Ik denk dat je het beste CZ kunt mailen of bellen, het ziekenhuis heeft namelijk geen invloed of iets vergoed wordt en ze weten ook niet hoe het bij elke verzekeraar zit. Sterkte & succes!
Hoi shally, ik ben bij maatschappelijk werk geweest voor gesprekken maar na een paar gesprekken vertelde ze me dat ik beter naar psycholoog kan gaan heb via huisarts Verwijsbrief gekregen deze heb je volgens mij altijd nodig.. Ben nu 1 x geweest en ze geeft mij handvaten en zegt dat zoals ik me nu voel normaal is.. Dat heeft ook Een fijn gevoel .. Soms heb ik mega huilbuien waar ik niet uitkom hiermee gaan we de volgende keer aant werk.. Word allemaal vergoed trouwens .. Wel eigen risc. Maar die ben ik toch al kwijt Succes!
Ik heb een paar gesprekken gehad met een medisch maatschappelijk werker, dat was een 'service' van de afdeling fertiliteit. Wij zitten nog niet echt in de mmm behalve dat we beiden zijn onderzocht of we vruchtbaar zijn en dat zijn we. Ook onze weg is heel lang en hebben helaas twee miskramen gehad. Ik weet ook niet hoe lang ik dit nog ga volhouden. De gesprekken waren fijn, maar waren van tijdelijke aard. Ik heb het emotioneel weer zwaar (ook omdat ik nog steeds geen werk heb kunnen vinden helaas) en weet ook niet zo goed wat ik er nu mee aan moet. Een psycholoog gaat wel dieper graven naar je emoties in tegenstelling tot de mmw die vooral praktische tips gaf. Eén van haar tips was heel goed praten met je man/vriend en als hij het moeilijk vindt jou te begrijpen, nog een keer uitleggen net zolang dat het lukt. Veel stellen verliezen elkaar emotioneel uit het oog door het traject omdat het voor de vrouw vaak zwaarder is. Dus soms praten we ons suf maar het helpt wel. Veel succes met alles en ook sterkte natuurlijk!
Bedankt voor jullie reacties. Gelukkig kan ik goed praten met mijn vriend maar ik kan veel dingen niet van me af zetten en mijn vriend juist wel. Bijvoorbeeld een schoonzusje die per ongeluk zwanger is geraakt. Mijn vriend heeft hete rook moeilijk mee gehad maar die zegt nu ook ' laat ze het lekker uit zoeken, ze ondervinden het nog wel hoe zwaar het is etc'. Nou ik kan dat dus niet van me afzetten, het kind word bijna geboren en heb nog steeds geen contact met ze omdat ik het te confronterend vind. En over dat soort dingen hoop ik wat meer handvaten te krijgen om ermee om te gaan. Verder neem ik het mezelf erg kwalijk dat het probleem bij mij ligt, dat ik moeite heb met zwanger worden en dat ik ook niet zwanger kan blijven. Maar mijn eigen risico is ook al op maar dan zal ik toch nog wel iets moeten betalen? Ik ga van de week nogmaals het ziekenhuis bellen want moest om een of andere code vragen.
Ja dat is altijd heel confronterend.. Maar ik zou even bij je zh navragen.. Of hun samenwerken met maatschappelijk werk of psycholoog .. En ik hoef zover ik weet niets te betalen en word het volledig vergoed behalve eigen risc dan.. Maar die ben ik al kwijt wat ik al zei dus dan kost het niets maar ook omdat ik door de arts ben doorgestuurd (Verwijsbrief) Maar dat tobben herken ik en dat moeite met anders mans zwangerschap ook heb na 12 jaar een eind aan mijn vriendschap met beste vriendin gemaakt.. Niet door gesprek met maatschappelijk maar wel doordat ze me handvaten gaf.. Dus Miss is maatschappelijk werk voor jou voldoende.. Voor mij niet meer omdat we hoe verder in molen inmiddels ivf toen iui toch trekjes vertoonde van depressie Denk dat zh je al meer kan vertellen want dit is echt een hele normale vraag..
En ik zou niet te lang blijven dubben en zsm actie ondernemen want voordat je eindelijk een afspraak heb ben je zo weer maandje verder
Toen ik je titel las, dacht ik meteen; Neem wel een medisch psycholoog en geen random psycholoog! Dat is gelukkig al het geval.. Ik heb voor medische psychologie nog nooit iets zelf hoeven te betalen Veel succes volgende maand, ik hoop echt dat je er iets aan zult hebben!