Ok, ff ademhalen. Hier mijn verhaal, ik moet het even kwijt! Ik was niet ongesteld geworden en dacht dat dit kwam doordat ik veel ben afgevallen de laatste tijd. Ik ben gewoon aan de pil maar voor de zekerheid toch maar een testje gehaald en wat denk je 2 knalroze strepen binnen een paar seconden . Ok licht in shock en vooral bang voor de reactie van mijn vriend. We zijn nu bijna 5 jaar samen en weten allebei dat we kinderen willen en onze situatie is er perfect voor. Ben namelijk gastouder en heb een kleinschalige opvang aan huis dus alles is al aanwezig voor de kids, en we hebben een goede financiele situatie enz. Alleen is mijn vriend (24) een jaar jonger als mij (25) en ook al is hij dol op kinderen, wilde hij eerst trouwen en dan over een jaar of 2 jaar beginnen aan kids. Helaas is dat plannetje nu dus in duigen gevallen door deze onverwachte zwangerschap. Hij is toch gaan werken met de mededeling dat hij er even deze dag over na moest denken. Ik ben erg geschrokken maar wel erg blij met de zwangerschap, helaas wel het einde van mn kilootjes kwijt (grapje he). Heb net de hele tijd met hem zitten smsen en hij wil het kindje natuurlijk wel, stuurde nu net "ik ben wel blij" . Hij baalt er alleen van dat we er niet zelf over hebben kunnen beslissen en dat de planning nu een beetje in de war word gestuurd. Ik denk dat hij gewoon even moet wennen, net als ik zelf, aan het idee en dat het allemaal wel goed komt met ons. Nu is er natuurlijk ook meteen de angst of alles wel goed gaat komen met het kleine ukje. Ik ben voor het laatst 2 december omgesteld geweest, dus een 5 weken geleden. Maandag kan ik pas de verloskundige bellen. Sorrie voor het lange verhaal maar ik moest het gewoon even kwijt, pffff lucht wel op hoor. Mocht je vragen, tips, adviezen hebben dan hoor ik ze graag, ben nu nog een beetje overdondert. Wauw OMG ik ben zwanger, Woehoe
Onverwachts maar toch gefeliciteerd!! Gelukkig zijn jullie er samen toch helemaal blij mee Heeft de pil z'n werking dan niet meer helemaal goed gedaan door het afvallen denk je? En je deed de test omdat je niet ongesteld werd of had je andere kwaaltjes? Groetjes, Gerda
Ik heb geen idee waarom de pil nu niet heeft gewerkt, gebruik hem al vele jaren en ben ook niet ziek geweest ofzo, dus geen idee. Ik had de test gedaan omdat ik niet ongesteld was geworden. Had eigenlijk vorige week ongesteld moeten worden, maar ik dacht dat dat niet kwam omdat ik in korte tijd veel was afgevallen. Toen ik deze week nog steeds niet ongesteld was geworden en eigenlijk allang met de pil weer had moeten beginnen toch maar even een testje gedaan. En voila
Niet gek dat jullie even aan het idee moeten wennen. Gelukkig zijn jullie er wel allebei blij mee zijn. Gefeliciteerd!
Nou meis Gefeliciteerd!! Heb bijna hetzelfde verhaal ik 24jaar hij 25, ook 5 jaar samen wel kinderen willen... maar nog even mee wachten, dachten we (nu 18weken).. was zelf ook niet ongi geworden maar had wel die kwalen, toen de buuf bij een kop koffie zegt: ben je niet zwanger?... dacht nou nee joh kan tog niet!! voor de zekerheid tog een testje gedaan en ook bij mij zwaar positief, ik blij en geschrokken... maar nu mijn vriend nog vertellen, nou is hij een behoorlijke binnenvetter dus emoties tonen ho maar, hij heeft er dan ook 1week voor nodig gehad om te wennen en om uiteindelijk te kunnen zeggen"ben er stiekem tog wel blij mee" ... Nu ruim 3 maanden later loopt ie al de trotse toekomstige vader uit te hangen hihi... Dus als ik het zo hoor komt het met jullie ook helemaal goed!!! GEFELICITEERD!!!!
Hoi Lia hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap .... aan het einde van je verhaal moest ik een beetje lachen in mezelf omdat mijn laatste menstruatie ook 2 december was en ik nu dus ook precies 5 weken heen ben dus mocht alles goed gaan met beide zwangerschappen zijn we op dezelfde dag uitgerekend
Hahaha raar hè om te zeggen; ik ben zwanger!!! Ik moest daar zelf even aan wennen en als ik het hardop zeg geloof ik mezelf niet eens haha! Maar natuurlijk van harte gefeliciteerd!! Ga ervan genieten zodra je van de schrik bekomen bent! Leuk hoor!
@ ladytwister Hihi grappig, we gaan er gewoon van uit dat alles goed zal gaan Jij ook gefeliciteerd. @zinzzi Heel herkenbaar inderdaad! hoop dat die van mij net zo trots is over een tijdje als die van jouw. Is ook een flinke binnenvetter dus zal nog wel ff duren tot het volledig tot em doordringt Voor de rest iedereen bedankt voor de felecitaties, toch fijn als je het er ergens over kunt hebben, gezien we hebben besloten het voorlopig nog even voor ons willen houden. Oh en heb net zon clearbleu test gedaan, zwanger natuurlijk hahaha , en er stond bij 2/3 wat dus betekende 4/5 weken zwanger.
Gefeliciteerd en geniet er lekker van meid.snap best dat jullie geschrokken zijn.maarja dat is man eigen haha komt goed.eas je bewust bezig met afvallen en hoeveel ben je kwijt geraakt als ik vragen mag. groetjes
Ik was inderdaad bewust bezig met afvallen en was 6 kilo kwijt in 4 weken dus best veel in korte tijd. Ik vraag toch af of dat de oorzaak zou kunnen zijn van de falende pil
@ ladytwister en LIa mijn laatste dag was ook dec 2... ik heb volgens mij nog iemand gevonden op dit forum met dezelfe data. wel typisch hoor.. tof hoor dit forum
hoi nena, leuk zeg dat er meerderen zijn op die datum het lijkt me wel leuk om in contact te blijven over hoe alles gaat bij julie
@Lia1986 gefeliciteerd! @Allemaal Geloof dat ik 1 dagje op jullie voor loop... Hoe voelen jullie je? Last van kwaaltjes?
ik heb gelukkig weinig last van kwaaltjes alleen enorm last van mijn borsten/tepels en last van maagzuur maar dat had ik met mijn eerste zwangerschap ook van prille begin tot bevalling verder mag ik eigenlijk niet klagen.... hoe staat het met jou kwaaltjes?
@ladytwister Ik ben voornamelijk heel erg moe! Als ik net uit bed ben wil ik het liefst 2uur daarna al wel weer slapen. En een enorme honger, maar als ik dan eet ben ik snel misselijk... Maar mag niet klagen want overgeven hoef ik (nog) niet. En dat hoeft voor mij ook niet haha.
Onverwacht, maar toch welkom! Gefeliciteerd! Geniet er van, snap best dat het voor je vriend en jij als een echte verrassing kwam. Maar je zegt dat je het liever zelf had willen beslissen. Maar dat kan helaas nooit.....
mijn symptomen zijn ook heel gevoelige borsten. vollere borsten en ontzettend gevoelige tepels. verder moe. ja en echt wel meer trek. vooral ook veel dorst merk ik. nog niet misselijk geweest.. alleen het irritantste is wel de verschrikkelijke kop pijn die ik heb!! wie heeft nog meer zo veel last van hoofdpijn?
Gefeliciteerd ! Toch heel logisch dat het even moet bezinken als het zo onverwachts komt. Even laten bezinken dus en dan lekker genieten !