Planing 2e IVF en vakantie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Babeloe, 9 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babeloe

Babeloe Lid

3 aug 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    In maart is onze eerste poging mislukt en ik ben daarna niet meer ongesteld geworden. Nu ben ik aan een kuur Provera, morgen de laatste tablet en hopelijk wordt ik dan binnen 10 dagen ongesteld.

Nu heb ik een beetje stress over hoe het vervolgens verder gaat, ik begreep dat je dan 4 weken de pil slikt en op dag 20 begint met decapepyl spuiten. Vervolgens moet je ongesteld worden en kan de uitgangsecho plaatsvinden (klopt toch of niet). Maar wat als je vervolgens niet ongesteld wordt? Gezien mijn lichaam nu ook minstens 8 weken de tijd neemt om ongesteld te worden, ben ik bang dat het dan ook lang duurt.

Opzich niet erg, maar we hebben een vakantie gepland staan in juli. Ging er gewoon echt niet vanuit dat we 8 weken tussendoor moesten wachten. Mag je na een terugplaatsing op vakantie? We gaan naar Denemarken en de vorige keer was er geen sprake van overstimulatie ofzo, maar deze keer willen ze de dosis wel iets ophogen.

Vind het geen hele grote ramp om één ronde af te wachten, maar wat als dan de ongesteldheid weer zo lang op zich laat wachten. Zijn we weer 8 tot 9 weken verder. Daar zit ik echt niet op te wachten.

Sorry voor het wazige verhaal, baal gewoon behoorlijk nu.

2. violetta

violetta Niet meer actief

Hoi

Ik heb dit ook overlegd in zkh ivm vakantie buitenland.
    Vanuit mijn zkh mag ik niet naar het buitenland voordat eerste echo is geweest (als je zwanger bent). Niet alleen vanwege oversimulatie maar ook vanwege kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik zou dus even overleggen net het zkh of je nog een poging kan of niet voor de vakantie. Als bij mij nu niet lukte. Zou ik pas na mijn vakantie in augustus weer mogen starten.
    En helaas kun je lichaam niet sturen volgens planning ongesteld te worden en hoe meer spanning hoe groter kans dat menstrustie langer uitblijft. Succes ermee!

3. Babeloe

Babeloe Lid

3 aug 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je reactie Violette. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Meteen even gebeld en hoewel ze het niet verbieden ofzo, raden ze het wel aan om tot 3 weken in Nederland te blijven. Ook gezien mijn vergrote kans op BBZ.
    Helaas zou dat betekenen dat ik nog een keer 8 weken extra zou moeten wachten... echt niet grappig dit.

4. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Is dit 3 weken vanaf de punctie of 3 weken vanaf de zwangerschapsconstatering?

5. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Violetta, met hoeveel weken krijg jij je eerste echo en dus groen licht voor je vakantie?

6. violetta

violetta Niet meer actief

Met 6 weken en 5 dagen. Maar in papieren van zkh staat eigenlijk 7 weken Dus dan zou 3weken na zwangerschapsconstatering zijn.
    Maar wij gaan begin aug op vakantie en dan heeft ons zkh zomerstop. Dus zou zoiezo geen behandeling gepland staan en zou na deze behandeling als niet gelukt was. Volgende behandeling toch pas half aug weer starten..

7. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Oké ik zal het toch eens de gyn vragen want dit zou betekenen dat ook wij dit jaar niet op vakantie kunnen of dichter bij huis moeten plannen :))

Deel Deze Pagina