Als je zelfs water al niet binnenhoudt, dan kan je eventueel lauw water met een theelepeltje drinken, zo valt het niet zwaar op de maag, duurt even voordat je wat op hebt maar werkt wel tegen uitdroging. Eventueel kan je ook beschuit met suiker en kaneel eten, dit helpt tegen onrustige darmen en/of diaree.
misselijkheid is een symptoom van voedselvergiftiging dus het restaurant heeft er 98% zeker wat mee te maken
Ik zou ORS gebruiken als je niks binnen kunt houden, maar gelukkig gaat het al iets beter met je Ik zou zeker verhaal halen bij het restaurant!
Ik heb te hard gejuicht Uiteindelijk kwam het er toch weer uit! Vriendlief voelt zich een stuk beter maar ik helaas nog niet! Over besmettings gevaar: De huisarts aan de telefoon zei juist tegen ons dat Voedselvergiftiging niet besmettelijk is maar die griep die nu heerst juist wel! En hij dacht aan het eerste, al moesten we wel goede maatregelingen nemen voor ons dochtertje voor het geval dat..... De reden dat wij denken dat het aan het eten ligt is omdat we voorheen ons allebei kiplekker voelde! En daarna ineens na een paar uur ziek werden..... MIsschien morgen toch eens naar de dokter om te kijken of ze daarop kunnen controleren voedselvergiftiging, het restaurant blijft er namelijk bij dat het absoluut niet aan hun kan liggen! Niet dat ik ze dan een proces aan hun broek wil hangen ofzo maar dan kan ik ze wel laten zien dat mocht het idd voedselvergiftiging zijn dat het toch aan hun eten kan liggen... (de rest van de dag hebben mijn vriend ik namelijk totaal anders gegeten ) En nu duik ik mijn bed in want ik ben doodop... Oh en ORS zou ik wel willen gebruiken maar we kunnen beiden niet eruit en mijn ouders hebben verder vanavond geen auto om het ergens te gaan halen... Dus dan houd het op!
Wij hebben vrijdag met mijn werk bij een chinees wokrestaurant gegeten. Heb daar al vaker gegeten en ook een keer iets gehaald. Elke keer als we daar hebben gegeten krijgen wel last van hevige diarree. Deze vrijdag dus ook weer. Wil er dus eigenlijk liever niet eten...maar moest nu wel omdat we met mijn werk waren. Bleeeh wat is het een slecht restaurant.
Ik was vergeten beterschap te wensen bij mijn eerdere post. Wat je hierboven zegt past ook bij een buikgriepje. Mijn man en ik voelden ons ook prima, maar dat kan erg snel omslaan en opeens voel je jezelf beroerd en moet je spugen enzo. Ik heb nu al een paar keer (over de jaren heen) de buikgriep gehad en het gaat elke keer zo.. opeens ben ik dan beroerd. Ik ben dan de hele tijd misselijk en spuug alles eruit. En dat is niet één keer spugen, maar erg vaak. Kan ook voedselvergiftiging zijn, dat is tenminste niet besmettelijk en dat is dan beter voor jullie kleintje. Beterschap!
Dat zal best, maar ik heb altijd de variant waarbij ik enorm veel moet spugen. En alles wat zij beschrijft is precies hoe bij mij een buikgriep verloopt. We (man en ik) kregen het ook tegelijk vorige week. En ik vond inderdaad dat ze het al besloten had, wat maakt dat verder nog uit dan. Ik mag toch denken (en zeggen) dat het ook de buikgriep kan zijn? Hoe dan ook is het gewoon vervelend voor haar.
Dat er geroepen wordt wat het kan zijn is toch logisch dat meerdere mensen denken aan buikgriep als het heerst door heel het land?Als je zelf denkt te weten wat je hebt stel je die vraag toch ook niet?Dan kwestie van ritje huisarts of belletje HP. @Devilschase...Ik ben het niet met je eens dat je je dan heel de dag al niet lekker voelt.Afgelopen donderdag niks aan de hand nog heel de dag met 2 meides bezig geweest,ruzie gemaakt met manlief,huis overhoop gehad en uurtje voor het eten werd ik niet lekker.Binnen 3 kwartier hing ik boven de emmer. Het kan bij ts het geval zijn dat ze niks door hebben gehad omdat ze lagen te slapen.Kan dus zo zijn dat in hun slaap al ziek werden even voor het spugen maar dit pas merkte op moment van (bijna) spugen.Dan is buikgriep ook geen raar antwoord op haar vraag.
Nou bij mij klinkt het als voedselvergiftiging. Als jullie beide savonds uit eten zijn geweest en dan rond 5 uur overgeven en diarree? Als ik buikgriep krijg dan begint het meestal begin vd avond nacht te auwehoeren.. En ook ik heb eens voedselvergiftiging gehad en dat was toen we met de hele familie chinees hadden gegeten, er waren 5 man behoorlijk ziek. Echt de hele nacht en da(en) overgegeven en het kwam er v onder en boven even hard uit.. Het bleef maar door gaan.
Kan ook het NORO virus zijn dat komt echt ineens (heerst in mijn werkgebied nu) dan wordt je echt van het een op andere moment misselijk en binnen het uur ga je zeker overgeven en diarree. Maar goed je weet het niet wat het is probeer vocht binnen te krijgen hoe weinig het ook is Coca Cola wil ook weleens helpen (kleine slokjes) En voor de rest gaat het vanzelf weer over (hopelijk snel voor jullie)
misselijkheid is ook een symptoom van buikgriep dus het restaurant heeft er 98% zeker niks mee te maken ?
Als je geen ors kunt halen, kun je ook wat cola met zout erin drinken. Of cola en bouillon.(niet gemengd ) Het gaat om het zout, vocht en suiker. Veel beterschap!
Ik ben er ooit van uit gegaan dat ik een normale buikgriep had opgelopen, dit bleek dus ook een voedselvergiftiging! En diegene die het ook hadden waardoor ik dus dacht aan de buikgriep... die hadden dus ook de voedselvergiftiging. (we hebben hetzelfde gegeten, weten echter alleen niet wanneer). Mijn huisarts heeft ontlasting op kweek gezet, dus ik wist het zeker.. maar ik kreeg een darmonsteking hierdoor. De verschillen zijn heel klein. En ook omdat nu dus buikgriep heerst, dan zou ik daar zelf eerder aan hebben gedacht. Maar als je binnen een paar uur na het eten (in restaurant of "gevaarlijk" voedsel) ziek wordt dan is de kans idd ook wel groot op voedselvergiftiging (overigens, ik werd er pas een paar dagen later ziek van, dit bleek bij de betreffende bacterie te horen).
Het is gewoon allebei mogelijk. Ik snap niet waarom er zo gereageert moet worden op de mensen die opperen dat het gewoon het heersende buikgriepje is. Want 50/50 kans dat het het buikgriepje is en net zo dat het een vergiftiging is. Zou je er anders mee omgaan als het niet een "gewoon"buikgriepje is dan? Beide moet je gewoon uitzieken... Probleem blijft dat ze er mooi mee zit. Beterschap en hopenlijk voel je je gauw weer beter.
heerlijk hoe jij altijd alles kunt verwoorden . Zo lekker zonder gene . Is maar goed dat ik niet aant eten was, en ik mezelf ook niet lekker voel haha. . Wou dat de stront bij mij keihard uit mijn kont spoot, dan wist ik tenminste wat ik had .
Sorry hoor maar ik ben zaterdagavond ook uiteten geweest in een normaal restaurant en de hele nacht overgegeven en diaree. Gister hele dag in bed, zelfde klachten, 2 kilo kwijt. Heb ander meiden die mee waren gevraagd of ze ziek waren van het eten, niet dus. Het Noro virus heerst gewoon heel erg momenteel, iedereen heeft het er over. Kan dus ook toeval zijn. C.
Maar hun dochtertje heeft nergens last van en die heeft daar niet gegeten, en als je vlak na voedsel inname zulke klachten krijgt lijkt het verdacht veel op een voedselvergiftiging
helft van mijn familie ligt er zo bij.. duurt ongeveer 1 dag dat je alles eruit gooit en daarna gaat het snel beter maar eten en drinken heel voorzichtig ,, mijn zus en vader waren hersteld binnen 5 dagen mijn moeder binnen 7 dagen.. ik heb het niet gekregen want ben lekker bij ze weg gebleven iihih