Na mijn ma afgelopen zomer, werd ik in ronde 5 weer zwanger. We konden ons geluk niet op! Maar sinds gisteren verlies ik bruin bloed. Niet superveel, maar wel een inlegkruisje vol, dus ik schrok me kapot. Nu is het afwachten of het doorzet. In de zomer ging het ook zo. Hier las ik dat ik me geen zorgen hoefde te maken zolang ik geen krampen had of rood bloed verloor. Geen van beide heb ik gehad, maar het was toch fout. De verschijnselen waren ook al gauw weg. Dus curettage en het hele circus. Daarna bijna een depressie gehad. En nu dus weer bruinverlies en een vermindering van symptomen (of beeld ik me dat in? Ik weet het niet meer). Ik weet dat het een kwestie is van afwachten, het kan alle kanten op maar ik dek me het liefst in en denk dat het mis is, want dan kan het alleen maar meevallen. Ik ken alle verhalen, dat het ondanks bloedverlies toch nog goed ging, mijn eigen verhaal, dat iemand in week 12 na een kloppend hartje gezien te hebben alsnog een miskraam kreeg, alles. Ik voel me dan ook zo machteloos. Het is dus maar afwachten. Sorry voor dit negatieve bericht, ook voor de meiden die bruinverlies hebben en een hart onder de riem zoeken. Sorry dat ik jullie dat niet kan bieden op dit moment...
Ik ga heel hard voor je duimen dat het goed komt! Dikke knuffel p.s. Ik ben ooit in een hele onzekere bui naar de eerste hulp gegaan en een echo gevraagd en gekregen. Ik werd gek van onzekerheid en wilde weten of het fout zat of niet. Misschien een idee?
Hallo lieve meisjes, dankjewel voor jullie reacties... Ik reageer weer een beetje laat terug, met alle feestdagen ertussen enzo. Intussen verlies ik zo af en toe nog wat lichtbruine afscheiding, en als ik bijvoorbeeld heb gelopen wat meer dan wanneer ik rustig aan heb gedaan. maar verder voel ik me zwanger, ben misselijk, moe en een beetje in mezelf gekeerd dus dat zijn dan weer goede tekenen. Ik wacht het nog even af maar ben al iets positiever gestemd dan vorige week...
Euhhh.... Ik heb niet gebeld met verloskundige.... Enerzijds kop in het zand steken, anderzijds weet ik al wat ze gaan zeggen en ik heb niet zoveel zin om door te drammen voor een echo, daarvoor ben ik nog niet onzeker genoeg. Ik worstel nog, maar kijk het nog eventjes aan. Overigens Trees, wat heb jij het zwaar gehad dit jaar, ik hoop dat 2009 je meer geluk en plezier mag brengen. Ik vind jou een bikkel!
Als het jou helpt om je kop in het zand te steken, vooral doen. Ik ben de laatste tijd ook van het struisvogelbeleid. Soms is niet weten, beter dan wel weten. Aan de andere kant als je nu zou bellen krijg je al wel een echo aangeboden lijkt me. Of in ieder geval een echo binnen niet afzienbare tijd. Na de eerste mk kreeg ik er eentje met acht weken aangeboden. Nooit gehaald overigens , maar daar heb ik nul komma nul voor hoeven zeuren. Ik een bikkel? Hihi ben soms ook wel een jankerd hoor, maar inderdaad het was een kl*tejaar. Ben blij als het 2009 is, nieuw jaar en nieuwe kansen en wie weet wordt het een prachtig jaar!
Miepie, als je al eerder een mk hebt gehad, zal de verloskundige nu toch niet moeilijk doen als je bloedverlies hebt en graag een echo wil? Heb je uberhaupt wel een echo gepland staan? Sterkte meis.