Dat lijkt me ook doodeng baukje,die eerste echo .. Ik hoop voor je dat de twee weken omvliegen! Hier nog geen duidelijkheid,ik denk dat mijn nod zondag is.Dus we wachten nog maar even af.
Spannend Baukje, ik vind de 1e echo altijd heel eng, of het hartje klopt en of het in de baarmoeder zit etc. Maar nu lijkt het me extra spannend! Hoop voor jou ook dat je snel ongesteld wordt bumba (of niet ) Dan heb je het gevoel dat alles weer werkt! Ik heb de ovulatietesten binnen
Oh leuk mamabri,met de testjes beginnen.Altijd zo leuk en spannend haha Ik wil idd heel graag duidelijkheid,maar dan het liefste leuke duidelijkheid Dacht eraan om naar de kinderboerderij te gaan,is die pas om 13.00 open.Balen.Dan maar even iets anders verzinnen
ik vind het ook leuk om met testjes te beginnen testfreak pff ik moet straks naar de zuster van de dokter, heb er zo geeeeen zin in. Uit mijn bloed is alleen een laag ijzergehalte gebleken (duuuuuh :x kon mijn grootje ook wel bedenken) maar ik moet naar 1 of ander risicoprofiel praatje voor hart en vaatziekten. En ik ben dus boos, heel boos eigenlijk nu......:x:x:x Waarom NU? Alsof ik niet genoeg aan mijn hoofd heb. Want in mijn familie komen H en V ziekten idd voor, maar mijn vader heeft een erfelijke ziekte (huntington) en hij zit in het laastste stadium. De kans dat ik die ziekte krijg is 50 %. Russisch roulette dus. En dan maken ze zich druk over een risicoprofiel voor mijn hart...... Daar ga ik toch echt liever dood aan dan aan Huntington. Bovendien kan ik morgen ook onder een bus lopen.....Ben ik ook dood! Bovendien ga je allemaal een keer dood, de een met 13 weken zwangerschap en de ander wordt 100! Dood ga je toch ooit. Alsof z'n risicoprofiel ook maar iets zegt! Alsof ze je een pilletje kunnen geven van: alsjeblieft, nou ga je niet meer dood....... Het boeit me gewoon totaal niet op dit moment. Hopelijk snap je mij nog........
pff kom er net vandaan, wat een gemiep zeg......alles was goed, gewicht, bloeddruk (al was die iets aan de hoge kant voor mijn doen grrrrrr) hartslag, nou ja goed dus. Ik zou alleen moeten stoppen met roken, jaja dat gaat hem nu worden :x Ik was er zo goed als af, maar zit nu weer op de 25 sigaretten pd. Mag ik alsjeblieft? Of ik een jaarlijkse controle wilde? Nee bedankt. Mocht ik me bedenken mag ik alsnog: Nee, ik bedenkt me niet :x Viel keurig helemaal onder in de groene tabel Heb gezegd dat de kans dat ik de z v Huntington krijg vele malen groter is dan een hartinfarct, en dat ik teken als ik daar aan dood mocht gaan mocht ik mogen kiezen tussen die 2. Ze viel ongeveer van haar stoel toen ik dat zei...... Ook heb ik gezegd dat ik morgen ook onder een bus kan lopen en dat ze dan niet zo veel aan mijn risicoprofiel zou hebben, dat ik dood ga als het mijn tijd is..... Okee, was niet vriendelijk vandaag........ stom gedoe (sorry dat ik het even af reageer ben vandaag boos op de hele wereld)
ik breek hier ff in.....mamabri jij die mij normaal een dikke knuf geeft, krijgt die nu virtueel van mij xxx
Ahhh mamabri Heel goed dat je duidelijk bent geweest,je hoeft niet altijd maar vriendelijk te zijn. Digi hugs voor jou!
Dank jullie wel dames, had ik even nodig Ik ben normaal ook echt wel vriendelijk, maar ik werd hier dus flink nijdig om.... Ik had voor bloedprikken en een gesprek vorige week met een nieuwe arts in opleiding, het stond ook niet in de computer, maar dat kan, dat het zh het nog niet hadden doorgegeven. Maar mijn eigen ha wist het van mijn vriendin, want die heeft het hem 2 weken geleden verteld. Als hij dan echt zo bezorgd is om mij, had had hij me ook wel eens even kunnen bellen van hoe het hier gaat. Ik woon aan de overkant, zijn auto staat altijd naast die van mij, ik hoop dat jullie snappen hoe ik het bedoel. Volgens mij dacht de zuster ook dat ik suïcidaal was of zo Toen ik zei dat het me niet interesseerde hoe mijn hart over 20 jaar was etc zei ze: maar je hebt toch nog andere kinderen, daar wil je toch wel voor blijven leven? Volgens mij dacht ze echt dat ik niet spoorde Wat ik ronduit onsympathiek vond was dat ze begon over mijn ijzer tekort, ik zei dus dat ik recent een kindje verloren was. Zegt ze: ja dat had ik al gelezen..... Ik bedoel, als je het dan weet, ZEG dat dan gewoon en draai er niet omheen. Maar ja, ik woon in Twente, zo zijn ze hier. Ik ben zelf een Rotterdamse, dus ik ben gewend om mijn mond open te trekken Maar hoe is het met jullie 3?
Ohhhhhhh meid pas maar op dat je het etiket borderline niet achter je rug om krijgt opgeplakt in je dossier, is mij namelijk gebeurd na mij eersta ma in 2001!!! Ik gaf me zelf er zo de schuld van, van mijn miskraam (ik rookte en nog) en was er zo kwaad, verdrietig om e.d dat ik thuis een woedeaanval naar mezelf toe eb gehad. Ik heb dit toen tegen mij gyn. gezegd die me helemaal begreep en hij adviseerde me toen een gesprek met de klinisch psycholoog ivm de verwerkig. Zo gezegd zo gedaan. Ik ben bij die nare man van een klinisch psycholoog 20 minuten binnen geweest, heb hem in tranen verteld van de ma, het lege gevoel na de curretage, de schuld die ik mezelf toen gaf omdat ik rookte en na 20 min. kon ik gaan........3 jaar later toen mijn 3e kindje geboren werd en ik in het ziekenhuis ben bevallen, kreeg ik de papieren van het ziekenhuis mee voor de vk waarin stond dat ik borderline had........gediagnostiseerd door de toenmalige klinisch psycholoog binnen 20 minuten ook nog wel. dacht dat ik gek werd van woede:x:x:x en met behulp van mijn vk heb ik gëist dat ze dit uit mijn medisch dossier verwijderden.......ik dacht dat ik een klap in mijn gezicht kreeg. hallo hey ik was net een kindje verloren, mag je dan geen verdriet hebben, en hoe kan zo iemand je in een gesprek van 20 minuten zo'n etiket opplakken????
Waardeloos is dat mamabri.... Tuurlijk mag je daar nijdig om worden,zou ik ook zijn hoor. Weegschaal,nou ja zeg..daar valt m`n bek ook al van open Maar goed dat de vk je heeft geholpen het uit je dossier te krijgen.Wat denken sommige wel niet..ik ben arts dus ik mag roepen wat ik wil? Belachelijk! Hier gaat alles z`n gangetje mamabri
Nou ja zeg !! :x:x:x Belachelijk! Ben ik niet zo heel bang voor, mijn ha weet inmiddels wel hoe ik in elkaar steek. Ik ben ooit eens zo het zh uitgelopen toen ze me een maagonderzoek wilde geven. Ik had nog zo aan mijn ha gevraagd hoe dik dat slangetje zou zijn wat ik moest insikken, nou echt niet dikker dan mijn pink, mmmmmh toen ik daar dus zat en ze mij al een roesje hadden gegeven vroeg ik welke slang erin ging. kwamen ze met een slang aan zo dik als een gas slang van het fornuis Heb dus heel boos gezegd dat ik dat dus NIET ging doen, en ben met roesje en al naar de gang gelopen naar mijn man. Die vroeg (in een volle wachtkamer ) Ben je al klaar???? Ik: Ja ik ben helemaal klaar hier, ik ga geen gasslang inslikken......!! En ben dus vervolgens op hele hoge poten bij mijn huisarts langsgeweest. En er zijn wel meerdere dingen geweest waar ik het niet mee eens was, dus ja, een enkele keer krijgt hij er van mij van langs, dus hij weet wel hoe ik ben inmiddels Maar echt, ik ben best aardig hoor, al zou je het zo niet zeggen Ik laat me alleen niet alles gebeuren en kan af en toe flink van me afbijten als iets me niet zint.
Nee geen zieke meer gelukkig De jongste zit nog wel in een ik-wil-bij-mama-zijn fase... Maar hij slaapt iig een stuk beter dan laatst Straks weer lekker fietsen,het is er mooi weer voor
oh gelukkig maar, en de ik-wil-bij-mama-zijn fase is ook wel altijd heel aandoenlijk Weet niet waar jij zit, maar echt mooi weer wil ik het niet noemen. Ik vind het hier grauw, in elk geval geen zon
Hier half bewolkt. Zit in het noorden van het land Aargh, broeken beginnen nu al te knellen. Dat beloofd wat. .
onze caravan staat in het zuiden Maar wij wonen in het oosten, in Twente. Ben weer druk heb mijn auto gewassen en uitgezogen, paar boodschappen gehaald, cadeautjes.... Morgenmiddag gaan we naar Middelburg, daar woont mijn moeder, die is vorige week 70 geworden, daar slapen we 2 nachtjes. Zondagochtend gaan we door richting Rotterdam, want mijn vader is van de week 65 geworden en die geeft een groot feest voor de hele familie. Waarschijnlijk is dit zijn laatste verjaardag Maar we maken er een mooi feest van met zijn allen, ik heb nogal een grote familie, mijn vader komt al uit een gezin van 8 kinderen (al leven er een aantal niet meer) + aanhang + alle kinderen met aanhang + hun kinderen. Al mijn neven en nichten met hun kinderen komen dus ook. Vind ik altijd zo'n mooi idee. Mijn kinderen spelen dus met hun achter-achternichtjes en neefjes. Heel leuk dat dat nog kan Je hoort het niet zo vaak meer. oh ja en ik moet nog inpakken, daar heb ik wel een hekel aan