Gisteravond cytotec,vanmorgen alles weg?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Bumbaaa, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou dames, ik wordt eng van jullie :D Gewoon bizar dit, eerst de jongsten allemaal jongens met nauwelijks leeftijdverschil.

En nu dit: Mijn oudste van bijna 17 dus heeft klassiek autisme, gecombineerd met ADHD. Ook al een bijzonder kind dus. Erg toevallig, zeg.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb zelf alleen een zakelijk facebook (in bruids en galakleding) maar geen privefacebook.

3. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weegschaal,dat zouden mijn woorden kunnen zijn.Sterker nog..dat waren ze ooit ;)

Sommige mensen snapte me niet,dat ik een etiket wilde plakken.Echt,zout dan maar op als je denkt dat dat de reden is dat ik m`n kindjes wil laten testen.
    Ik wil het beste voor m`n kindjes,niet meer en niet minder.Ik heb niets aan mensen die dat niet snappen.
    En hoe fijn is het als je je kindjes beter kan begrijpen.Super toch.

Mamabri,ahhh echt...hoe bizar dit! Jammer dat je geen facebook hebt,wordt het daar niet een beetje tijd voor :D ;)

M`n testjes zijn binnen,heb er maar 1 gedaan.Mega wit haha

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oh ja, ik wordt ook zo kriegel als mensen zeggen: maar nu heeft hij een etiket.... Ja, en?? Juist door het etiket is hij wel geholpen op de juiste plaats te komen. Als hij het niet had gehad, had hij het gewoon niet gered in het reguliere onderwijs en doodongelukkig geweest. Nu wordt hij begeleid, loopt stage in de horeca (zijn droom vanaf zijn 4e jaar!) heeft het naar zijn zin op school en op stage.... Wat wil je als moeder zijnde nog meer? Oke, hij wordt geen dokter of professor, maar is wel een gelukkige jongen met vrienden. Misschien vind hij ooit nog eens een lief meisje waar hij gelukkig mee wordt, dat vind ik 100000000000x belangrijker!! Maar idd begrijpen sommigen dat niet, ze weten niet wat ze missen ;)

Nee, ik wil geen facebook haha, ik zou er nooit op kijken en eerlijk gezegd vind ik de hele dag foto's en berichten van vrienden en familie niet zo interessant :cool: Noch de spelletjes etc.

Wat voor test heb je gedaan? ovulatie of een zwangerschapstest? Denk ovulatie? Op welke dag zit je nu? op cd 9?

5. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    goedemorgen.......Gaaaaaaap:)

Mamabri jij ook al een zoon met autisme, het wordt hier idd een beetje creapy hahahahahaha, wat een gelijkenissen onder ons drietjes zeg:D:D:D

Ik herken de reacties over de zogenaamde "etiketten" hier ook. Vooral van mijn moeder, stiefvader en mijn schoonvader willen er niet aan. Mijn moeder heeft letterlijk gezegd, hem mankeert niets, als hij bij ons is, is het een kind uit het boekje, ik vind het erg triest dat jullie hem een etiket willen opplakken. Die jongen moet gewoon meer aandacht dan is er niets aan de hand. het ligt aan jou hoor:$
    In de eerste plaats nóem ik het geen etiket, maar wordt er een diagnose gesteld, in de 2e plaats heeft mijn moeder de eerste 2 jaar van zijn leven geen deel uitgemaakt van ons leven dus wat weet zij ervan af en al heb ik 3 kids voorafgaand gekregen, ik als moeder voel dat dit geen doorsnee kind is, voor mij is dit (ondanks ik een ervaren moeder ben, dacht ik;)) ook allemaal nieuw en mocht er wat uitkomen uit de onderzoeken dan weet ik tenminste hoe we hem moeten gaan begeleiden want nu stuiten we steeds met onze hoofden tegen de muur en voel ik me een leek in het opvoeden van mijn bijzondere kleuterzoon:).

Jammer dat je geen fb hebt maar een fb pagina met bruids en galakleding is wel geweldig.......ben nogal een romantisch type:D:D:D

Bumbaaa fijn meid dat je de testen binnen hebt, nu kan het echte werk weer beginnen lol:D

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

pfff weegschaal, jij bent hier steeds vroeger :$

Ach, mijn ouders wilden er eerst ook niet aan, vooral mijn vader niet. Ik heb zelf vroeger met autistische kinderen gewerkt via mijn stage. Toen mijn zoon geboren werd was ik 21, maar had er dus wel enige ervaring mee. En eigenlijk was het voor mij vrij snel duidelijk, maar werd niet serieus genomen door het CB. Ik was tenslotte een jonge onervaren moeder.:x:x:x Totdat mijn schoonmoeder destijds haar mond opentrok op het CB (ook moeder van 4) toen werd er wél geluisterd......(en nadat ik zelf ongeveer op instorten stond :x:x)
    Ik heb de Riagg gebeld en huilend mijn verhaal gedaan, nadat ik door een of ander onderzoeksbureau ervan werd beschuldigd dat het aan mij lag: mijn zoon moest uit de box en niet meer in de kinderstoel (hij was toen 1,5 jaar..... Maar als ik dat niet deed, brak hij de boel af, en soms moet je als moeder ook nog zoiets als schoonmak
    en en koken...

Die mevrouw van de Riagg heeft mij gered, zal ik maar zeggen, ze nam mij serieus, hoorde mijn verhaal aan en vond de situatie dusdanig ernstig dat wij binnen 2 dagen met hem een gesprek hadden bij de kinderpsychiater, iets waarvoor je destijds in Rotterdam wel maanden voor op de wachtlijst moest......... Vervolgens is de molen en onderzoeken gaan lopen.

7. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    Zo zie je maar weer mamabri......van je familie moet je het hebben;)

De kinderpsychologe heeft gisteren contact opgenomen met de juf van mijn zoontje en vanmiddag na schooltijd heb ik een gesprek met de juf, dus ben benieuwd wat er gezegd gaat worden. Ik heb van de psychologe gisterenmiddag al een terugkoppeling gehad en ze zei dat de juf ongeveer hetzelfde zag als waar wij en de psychologe en hun team op stuiten. Tot nu toe weet ik dat mijn zoontje een achterstand heeft in taal begrijpen en uitspreken, ruimtelijk inzicht scoorde hij ook zwak, de 1e intelligentie test scoorde hij ook zwak en hij heeft moeite met zijn evenwicht (fysiotherapeutisch onderzoek) en dat zijn dingen die bij hém horen, waar ik dus los van sta zei de psychologe maar omdat nog niet alle onderzoeken zijn afgerond kan er nog geen juiste diagnose worden gesteld.
    Hadden jullie kids ook problemen met bovenstaande?

8. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het maar bijzonder,dat wij hier kletsen over ons grote verlies...veel steun aan elkaar hebben daarbij.En dan later erachter komen dat we zoveel gemeen hebben.

Mamabri,hier was dat ook.Ik was nog jong,het cb nam me niet serieus.En ik bleef maar roepen dat er iets was met haar,maar ik niet wist wat.
    Maar nee,dochter was gewoon wat verlegen en blabla
    Pas toen ze naar de kleuterschool ging zag de juf het ook,deelde absoluut mijn mening en toen ging het balletje eindelijk rollen.
    Een wijze lijs voor mij,sindsdien vertrouw ik altijd op mijn moederinstinct.En dat heeft er ook nog nooit naast gezeten.

Weegschaal,onze middelste heeft ook taal-spraak problemen,heeft een lager dan gemiddeld iq en motorisch is hij nogal onhandig (dat heeft de oudste ook).
    Wanneer krijg je de uitslag van de onderzoeken?

Ja,gister een ovutest gedaan,zit nu op dag 12.Verwacht m`n ei zo rond dag 17.

Gister weer begonnen met lijnen...oei oei..niet schrikken.Sinds de miskraam ben ik 7 kg aangekomen.Oeps :p

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Taal begrijpen en uitspreken: Hij heeft tot zijn 12e logopedie gehad, zegt voldoende, nog snapt hij bep uitdrukkingen, bijv de kat uit de boom kijken, zulke dingen.

ruimtelijk inzicht is bij hem hoog
    intelligentie: hij heeft een iq van 86, maar in handelingen zit hij op 105, maar was vroeger beiden wat lager.

Evenwicht..... op zich niet, maar hij maakt wel altijd brokken met de fiets. Die van zijn opa staat bij de fietsenmaker (door hem dus) en die van hemzelf moet er nog naartoe, zijn vaak best dure rekeningen.

10. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    Bmbaaa zal ergens in november zijn denk ik dat wij "het advies" krijgen oftewel diagnose met bijbehorende therapie. We zouden eerst 24 okt de diagnose krijgen maar omat ik die ma heb gehad en bijna 2 weken ben bezig geweest daarmee, heb ik verschillende afspraken moeten verzetten, dus is het iets vertraagd. Die van ons is ook voor alles bang, alles waar maar geluid aan zit.....of dat nu een föhn is, of een mixer of een accu boor, noem maar op.....en haren wassen is al helemaal een gevecht :$ Herkenbaar????

Jij ook al bijgekomen sinds de miskraam? Ik ook anderhalve kg tot nu toe....ik was gedurende de zwangerschap niets aangekomen, kon ook niet want ik was behoorlijk misselijk en kreeg niet veel af.

ik was net bij de ruilhoek aan het kijken op fb, had zelf een advertentie gepost maar hij staat nog steeds in de wacht om goed gekeurd te worden......al anderhalf uur zeker. Dat vind ik dan weer minder.

11. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar ;) Bang voor geluid,voor nieuwe mensen,nieuwe dingen,alles wat onverwachts is.
    Het meeste daarvan is goed gekomen hihi.De kindjes doen het super nu :)

Ja joh,7 kilo..pff...ik wist het wel.Maar toen ik het op de weegschaal zag schrok ik wel.
    Nou ja,komt wel weer goed.Ben weer goed bezig.Ik val meestal af als ik zwanger ben en net bevallen.Maar ja,om daar nu op te wachten is ook weer zoiets haha

Ow dat is raar,hier hoeven advertenties niet goed gekeurd te worden.Ik wil dat dan ook maar liever snel regelen altijd ;)

12. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    You go girllll, gaat helemaal goedkomen met je gewicht, zet hem op!!!

Vandaag gesprek gehad met de juf en pfffff "zware" stof zeg. Ik heb zeker een uur in de klas gesproken met haar en ik kreeg zoveel info in een korte tijd dat ik er echt van moest bijkomen. Lig nu met knallende hoofdpijn op de bank. Mijn vriend was al thuis toen ik terug kwam en wou ook weten wat er gezegd was, heb meteen gezegd, laat me ff bijkomen, ik moet eerst zelf alles op een rijtje krijgen.

Ga nu lekker onder het dekentje liggen en me wat proberen te ontspannen .....misschien dat ik vanaaf nog ff terug kom en anders truste voor straks meiden:)

13. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rustig aan weegschaal..die gesprekken vreten ook echt energie.Komt een hoop op je af dan he.Even rustig alles laten bezinken.

Ik had net weer een witte ovu test :p Husband balen whaha.En al twee dagen gezond bezig,yehoeee :D

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Weegschaal: er komt gewoon heel veel informatie op je af, dat moet je rustig laten bezinken.

Bumba: Jammer dat de test nog wit is, maar gewoon blijven oefenen, dat vinden de meeste mannen toch niet erg (en vrouwen ook niet)

Ik heb zoiets raars: vanmorgen kreeg ik even wat menstruatiepijntjes, niet heel lang, maar toch...En elke keer als ik naar het toilet ga en ik veeg af, komt er een klein beetje helder slijm..... Zou het???? :( Ik kan me niet voorstellen dat je het zooo snel merkt, toch?

15. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    #395 weegschaal72, 9 okt 2013
    Laatst bewerkt: 9 okt 2013
    goedemorgen dames,

Mamabri dat had ik exact hetzelfde en ik verlies nog steeds slijm....
    de krampjes hielden niet lang aan maar ze waren er wel. ook mijn borsten doen weer heerlijk pijn en voelen zwaar en beurs aan, heb weer veel last van opgezette melkklieren. Vannacht dacht ik ff dat ik ongi zou worden, had vannacht ook last van krampjes en nu weer....maar dat zegt ook niet altijd wat.

Had trouwens laten pendelen en volgens de pendel zo het december worden en een meisje nou we zullen zien, spannend!!!

16. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Spannend dames!! Welke dagen zitten jullie nu?

Ik heb weer buikpijn,maar gisteravond een witte test.Ik denk dat ik de aanloop naar m`n ei goed voel,zou best kunnen toch?
    Na de miskraam had ik dat ook,toen met de echo.Dacht ik echt m`n ei te hebben..de hele tijd zo`n zeur buikpijn.Uiteindelijk sprong m`n ei toen pas ruim een week later.

Oefenen? Pfieuww,..nog even niet.Slaap zo weinig momenteel.De jongste is erg veel wakker.Ik mag hopen dat het lukt om te klussen als m`n ei er wel is.

17. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    Misschien een stomme vraag, waar halen jullie de ovulatietesten en wat kosten die? Hoeveel testen zitten er in een verpakking?
    Heb dat nog nooit zo getest maar als ik weer die onregelmaat ga krijgen als voorheen is het misschien wel een optie;)

Hier nog steeds buikkrampen en jeukende tepel aan de rechterkant (had ik de laatste keer ook zo erg dat mijn borsten opspeelde) maar ja, als ik ongi zou worden heb ik er ook wel last van.....ik vind het maar moeilijk.
    Bumbaaa ik weet niet op welke dag ik zit, denk ca een week voor NOD:(

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik zit vandaag op dag 20
    Ovulatietesten heb ik besteld op Zwanger en kids.nl, sensitest is net zo goed, maar die zijn 10 euro duurder voor 25 stuks. Z&K werken prima! Z&K kosten per 25 ca 15 euro, sensitest voor 25 st. ca 25 euro.

Bumba, akelig hoor dat je zo moe bent door slaapgebrek. Ik vind dat 1 van de ergste dingen die er is :( je moet je ogen openhouden, terwijl je zowat omvalt.

19. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    Thx voor de tip mamabri, dan ga ik daar eens kijken mocht ik ze nodig hebben.

Bumbaaa vervelend he een kleintje die nachtbraakt, dit vreet zoveel energie. Slaapt ie s, middags wel nog? Anders leg jij je ook ff zodra hij zijn middagdutje doet!

Hier zou ik zweren dat mijn ongi eraan zit te komen.....ik blijf menstruatiekrampen houden maar dat zou volgens de telling van de gyn dan niet kloppen? Hoeveel dagen na de ma werden jullie de eerste keer ongesteld?

20. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bestel ze ook bij zwanger en kids.Ze hebben ook combi pakketen (ovu+zwangerschapstesten). Ik heb altijd de dipsticks van beide.
    De eerste die ik ooit openmaakte vond ik zo mini.Maar ze werken prima :D

Hmm,ik weet het niet uit m`n hoofd.Ongeveer 6 weken na de miskraam en 5 na de curretage.

Dat verwarrende herken ik nu ook,maar dan met m`n ei.Heb echt het idee dat hij gaat springen,maar m`n testjes zijn wit.

Ons mannetje slaapt nog wel na het middageten.Maar meestal heb ik dan wel wat zodat ik niet kan gaan liggen.

Het weekend wil ik af spreken om om de beurt goed uit te slapen,heb er nu al zin in :p

Deel Deze Pagina