nee, ik hou echt niet van winkelen, niet dat ik niets heb of zo, ik hou van klassieke kleding, nette rokken, pantalons, jurkjes, mijn kleding is heel tijdloos, en omdat het toch vaak wat duurdere kleding is gaat het ook veel langer mee. Het grote voordeel is dus dat ik ook niet zo vaak hoef te winkelen Vandaag heb ik toch wel een dipdag, weet niet helemaal waarom, ik denk dat het meespeelt dat ik vanmorgen een test heb gedaan, die gaf nog steeds een heel lichtroze streepje aan, moeilijk om het weer zwart op wit te moeten zien. En vanmiddag moet ik met mijn favoriete schoonzus (not :x) boodschappen doen om van het weekend hapjes te maken voor onze schoonmoeder, die was jarig en dat vieren we zondag, maar schoonmoeder weet dat dus nog niet En aangezien zij altijd van die ongelofelijk domme en botte opmerkingen heeft zit ik me nu al op te vreten, ik hoop voor haar dat ze zich vandaag koest houdt, anders wordt dat nog bonje in de supermarkt :x Ik was perplex toen we gisteren even telefonisch een lijstje maakten: voor 60 man, 4 uur feest wil zij 2 flessen wijn, 2 kratten bier 3 cola en 3 sinas halen, en mocht dat dan op zijn zorgen we dat we ranja hebben zei ze......Alcoholvrijbier was ook niet nodig volgens haar, die konden wel aan de sinas (terwijl ik weet dat er zeker 3 alcoholvrije drinkers komen) Tja, toen vroeg ik maar of we samen de boodschappen konden doen, want dit lijkt er niet op. Gelukkig zei mijn zwager (haar vriend dus) dat ik de inschatting maar beter kon doen aangezien ik ongeveer 2x per jaar zo'n feest geef met 60-80 man, leek mij een goed plan. Ranja schenken.......Hoe komt ze er op???
Bah jij ook een dipdag..ik schreef het net ook.Bleghhh... Niet leuk dat je nog licht posi testte ..maakt het alleen maar ingewikkeld allemaal he. En dan ook nog met je schoonzus gaan shoppen,kan me goed voorstellen dat je daar totaal geen zin in hebt. Met haar lijstje staat zo iedereen droog,dus maar ff mee dan inderdaad.Succes! Denk maar vast aan vanavond,dan ben je van d`r af
hahaha heeeeel goed plan! Echt waar ranja schenken, vind het zo'n domme achterlijke, kansloze opmerking :x Jij ook al een dipdag? Wat rot zeg, weet je ook waarom? (behalve de reden die je al had natuurlijk)
Ik had dit berichtje niet gelezen, sorry Hier is het ook precies 2 weken geleden, ik weet ook zo ongeveer wat er toen gebeurde op welk moment. Ook ik had het vorige week, toen heb ik om 15.10 een kaarsje aangestoken....Het tijdstip dat L geboren werd. Ik weet niet of dat voorlopig zo blijft, ik hoop het niet. Wat ik ook heb is dat ik denk: ik had nu zover moeten zijn, en vanmorgen bedacht ik dat ik volgende week hoe dan ook naar de gyn moest, eigenlijk gewoon voor zwangerschapscontrole, alleen nu heeft deze afspraak een totaal andere wending gekregen. Hoe lang duurde jouw afspraak van de week? Wat vragen/vertellen ze je?
Rot is dat he,zo`n dag..Ik hou me er maar aan vast dat het vast ergens goed voor is en dat ik weet dat er nu ook weer goede dagen zijn. Mijn afspraak duurde een kwartiertje ongeveer.Heb alles kunnen vertellen,hoe het gegaan was.Wat ik nu voelde.Toen de echo,daarbij heeft de gyn goed uitgelegd wat ze zag.Ook goed gekeken naar m`n eierstokken omdat ik aangaf dat ik dacht dat m`n ei er al aan kwam. Daarna was het eigenlijk klaar.Heb nog gevraagd wanneer we weer gemeenschap mogen hebben.Ook heb ik om een echo foto gevraagd,die had ik nog niet. In de computer stond alleen de echofoto van 15 Augustus.Dat vind ik jammer,een week eerder was de echo veel duidelijker.Maar goed,toch blij ermee. Afgesproken dat ik niet terug hoef te komen.Mocht ik toch nog buikpijn krijgen die aanhoud dan moet ik aan de bel trekken.Ook als er geen ongi komt,daar mocht ik zeker 6 weken voor rekenen. En ook als ik zwanger ben... gek,zo`n zin ... Ik heb net lekker een dutje gedaan,bleghhhh.Hoef vandaag gelukkig niet meer veel te doen.Morgen uitslapen..chillen..nu al zin in En toen hoorde ik weer "Zo stil" op de radio... zo mooi..zucht.
Ik heb het liedje nog niet gehoord, doe ik met de tijd wel, maar nu nog even niet. Wel fijn dat de gyn even de tijd nam voor je verhaal over of je misschien een eitje had en nog veel fijner dat je een echo hebt gekregen! Ik heb ze elke keer gewoon meegekregen, dus heb die netjes bewaard. Ik ben al op zoek gegaan naar een mooi doosje/kisje/mandje met deksel om alle dingetjes, zoals de echo's foto's en de eerste kleertjes van L in te bewaren, maar kan niets vinden Vooral omdat ik de kaars met de vlinder die wij van de pastoor kregen erin wil doen moet het een wat langere doos zijn, niet te breed, want zoveel spulletjes hoeven er niet in. Volgens mij is het bloeden nu over sinds een dag of 2, daar ben ik blij om. Ook ik had het idee dat er hier weer een ei aan zat te komen, maar weet nog steeds niet goed wat te doen. Met of zonder condoom? Of weer aan de pil? Vind het wel erg moeilijk, vooral omdat wij beiden een bloedhekel aan condooms hebben en ik reageer ook nooit geweldig op de pil. Bovendien heb ik zelf het gevoel er toch ergens wel weer snel voor te willen gaan, mocht de gyn er groen licht voor geven...... Mijn man hoef ik het helemaal niet te vragen, die heeft zoiets van: ik wil liever geen condoom en verder mag jij kiezen wat je wilt........ Hij schuift het een beetje op mij af, wat wel heel lief is, want hij wil mij zo de ruimte geven om zelf te beslissen, want als ik zeg wel met condoom is hij wel zo om die dan te gebruiken. Maar als het aan hem ligt gaan we er wel weer voor, hij heeft er ook echt alle vertrouwen in dat het dan wel goed gaat, dat is ergens wel fijn, omdat ik er zelf juist erg bang voor ben. Moeilijk dit, want als ik voor de pil kies (of andere anticoncepcie) ben je weer een tijdje bezig dat je lichaam daar aan gewend is en ik weet dus nog niet zeker of ik dat wel wil...... (snap je mij nog? ) Zijn jullie er al een beetje uit?
Moet je ook niet doen,naar liedjes luisteren als je daar geen goed gevoel bij hebt.Ik ben echt van de muziek...vlak na de miskraam moest ik aan een stukje tekst van "van Dik Hout" denken.. Het is zo stil in mij ik heb nergens woorden voor Het is zo stil in mij en de wereld draait maar door Dat was precies zoals ik het voelde.Stil en leeg...en bizar dat andere het over koetjes en kalfjes konden hebben. Ik voel me vandaag ook nog een beetje rot...vervelend gevoel.Toch merk ik ook meer rust.Het gevoel dat we er weer een keer voor willen gaan wordt steeds groter.De wens lijkt m`n angst stilletjes aan te overwinnen. De pil komt er voorlopig niet in iig.Wanneer ik het weer aandurf,ik heb geen idee.Als ik kijk hoe anders het nu al is...en het is "pas" 2,5 week geleden.Ik vertrouw erop dat het wel goed komt,dat het gewoon even tijd nodig heeft. Ik snap je helemaal,ook dat je er onrustig van wordt omdat je zo graag wil weten wat je wil.Mss is het een idee om het even te laten rusten tot je afspraak bij de gyn?Kan goed dat je daarna ineens wel zeker weet wat je wil. Lastig om iets moois te vinden dus..heeft Xenos niet iets wat je zoekt? Ik had bij toeval iets staan,ook nog op de goede plek.Maar wel klein,heb er de testen in gedaan,de echo en een mooie ketting. Of is het een idee om zelf iets te maken? Ik denk maar even hardop mee Morgen een betere dag hoop ik.Voordeel van me zo voelen is dat ik wel van alles doe om bezig te blijven.Krijg nog een opgeruimd huis zo
goed meegedacht, vind het misschien niet eens zo'n slecht plan om desnoods te kijken of iemand zoiets kan maken, Xenos had ook niets. En normaal was een klein kistje prima geweest, maar nu wil ik die kaars er in en die is lang, vandaar. Mijn afspraak bij de gyn is over 3 dagen, heb dan het gevoel nog snel te moeten kiezen, maar jij hebt gelijk, 2 weken geleden wist ik zeker dat ik nooit meer zwanger zou durven worden, en dat gevoel ebt nu (zo snel!!!! ) al weg, dat had ik nooit verwacht. Ik merk dat ik ook steeds makkelijker kan praten over L, gisteren hadden we een groot feest, dus heel veel ooms en tantes etc die het nog niet wisten hoorden het gisteren wel, kletspraat gaat snel en ik zag daar al tegen op De een vroeg hoe het met me ging, de ander had gehoord dat ze me sterkte moest wensen, etc, en eigenlijk vond ik dat ik er goed over kon praten, dat het echt alleen nog maar momenten zijn dat ik er , soms uit het niets ook, om moet huilen. Het was een leuk feest en het viel me erg mee, ben ik blij om, want ik heb deze maand nog 2 familiefeesten. Die van gisteren was van mijn schoonfamilie, dan nog een feest met heel naaste familie (moeder, broers en aanhang) En dan nog eind van de maand eentje met al mijn ooms en tantes etc, want mijn vader wordt 65, maar daar zie ik toch minder tegenop omdat dat wat meer eigen is Al met al vind ik dat wij ons er heel goed doorheen slaan, dat ik toch al weer verder durf te kijken met een positief gevoel. En dat merk ik ook bij jou! Goed om te lezen. Wij moesten beiden door een diep dal, maar krabbelen er alweer langzaam uit en durven zelfs te kijken naar de toekomst, dat had ik 2 weken geleden niet durven denken!
Nou volgens mij zit ik vandaag midden in mijn eisprong/erna/ervoor, pfff had even 1,5 uur flinke menstruatiepijn rechts..... Zou alles nu al weer werken zoals moet? Ik hoop het, zit nu op cd 18 om maar zo te zeggen, zou wel netjes zijn, zo snel al
Dat zou super netjes zijn zeg,ik hoop het voor je! Wie weet zie je het tijdens de echo bij de gyn,of het gesprongen is Ja mamabri,het komt wel goed met ons Ben het wederom met je eens,ik had dit 2 weken terug ook echt niet verwacht. En nu... nu overweeg ik toch maar om zwangerschaps en ovutestjes te bestellen. Super dat het feest zo goed is gegaan.Je bent sterker dan je denkt,dat blijkt hier wel uit Echt heel fijn,ben blij voor je! Goed aan deze middag denken als je weer een keer ergens tegenop ziet.Je kunt het Was het boodschappen doen met je schoonzus nog goed gekomen? Mijn dipdag van vrijdag werd een dip weekend.Weet ook niet zo goed hoe het komt,dat het zo bleef vervelen zeg maar. Hoe dan ook,vanmorgen werd ik blij wakker.Moest er bijna om janken haha Vandaag weer een nieuwe week.Alles lijkt steeds meer gewoon,de dingen gaan steeds meer vanzelfsprekend.Fijn!
Oh wat rot, een heel dipweekend Fijn dat je vanmorgen weer blij wakker werd. Het boodschappen doen is wel goedgekomen, al bleef ze in 3 winkels "zeuren" dat er slagroom op de muffins moest. In elke winkel zei ik dat dat slap werd en dat ik dat gewoon echt onzin vond, in winkel 3 zei ik: we kopen geen slagroom :x Verder zei ze daar niets meer van. Balen was wel dat we om half 12 hadden afgesproken en hun pas tegen half 1 kwamen aanzetten: wij hadden alles al versierd en de rest van de hapjes al klaargemaakt, koffie gezet etc. om 1 uur begon het feest.... Zij waren de helft vergeten mee te nemen (oa de muziek ) dus moesten ze weer 35 km heen en terug, lekker slim......... Vind het wel grappig en goed om te lezen dat jij overweegt om ovu/testen te bestellen, zo zie je maar, blijkbaar is de wens groter dan de angst, zo is het hier ook wel hoor. Ik weet niet of de gyn kan zien of het eitje is gesprongen, wij hebben toch ons best maar gedaan..... Je weet maar nooit
Jaaa,besteld Spannend! Hoop gauw een witte test te hebben haha Ben ook heel benieuwd of ik m`n ei kan spotten Whaha,dat zeg je even heel stilletjes "we hebben toch maar ons best gedaan" .Gaaf!!! Spannend? Of nog niet? Hoop dat de echo een mooi eitje laat zien voor je! We komen straks samen nog in weer de spannende tijden..wel testen,niet testen,ongi worden of niet.En wat als we niet ongi worden,dan alsnog spannende tijden.Pfff,best eng allemaal Onze oudste vroeg dit weekend nog of we ervoor gingen zorgen dat er nog een broertje of zusje zou komen.Dat ziet ze wel zitten,ze vind het ook zo jammer dat deze baby niet is gelukt (bloedje eerlijk kinderen ).
hihi, ja heel spannend Ergens vind ik het nog wel eng hoor, maar weet je, diep van binnen wil ook ik graag nog een kindje en mijn man ook. En hoe dan ook, de kindjes die niet mochten komen, om welke reden dan ook worden toch niet vergeten, die leven verder in ons hart, veranderen kunnen we het toch niet. Wat we ook doen, we krijgen deze kindjes niet meer terug, dus moeten we proberen om vooruit te kijken! Maar ik wil vrijdag weer testen of ik terug op wit zit.... Alleen....volgens mij mag je eigenlijk de eerste maand niet zwanger worden, maar dit is volgens mij puur vanwege de termijn. Ik verwacht ook niet direct weer zwanger te raken, zo heel makkelijk ben ik dat normaal ook niet, en misschien lukt het wel helemaal niet meer. Zo wel, is het kindje super welkom, al zal ik vast erg bang zijn..... Maar heel spannend allemaal, dat wel, toch hoop ik dat jij en ik beiden snel goed nieuws hebben Ja, kinderen kijken helemaal zo anders dan wij, die denken zo ongeveer dat je een baby in de winkel kunt kopen Eerlijk is eerlijk, ik snap het ook wel: als ouders ben je blij wanneer er weer 1 bij komt en dat vertel je ook aan je kind, dus die kijkt er ook naar uit, logisch dat ze, wanneer het mis gaat er naar vragen of er nog eens een kindje bij zal komen.
Goedemorgen Hier weer goed opgestaan,wat is dat toch fijn.Ben zo benieuwd wanneer m`n testjes binnen komen en of ik dan een witte test heb. Heb jij nog een keer getest? Beter lezen Bumbaaa...het is nog vroeg haha De gyn zei idd tegen mij ook dat ze adviseren om eerst een ongi af te wachten,puur omdat je dan meer duidelijkheid hebt over de termijn.Want ze zei ook dat als ik wel gelijk zwanger zou worden ze aan de hand van de eerste 2 echo`s ook wel kunnen zien hoe ver ik zou zijn. Dat lijkt me geen probleem,maar wel ingewikkeld.Stel ik weet het echt niet..en ze maken een echo en zien dan bijv weer een zwangerschapsduur van 5 weken.Terwijl ik er evengoed meer zou kunnen zijn.Dat zie ik niet helemaal zitten.Dat hadden we nu ook,alleen wist ik nu redelijk zeker hoe ver ik had moeten zijn. Daarom ga ik met de ovu testjes beginnen,zo hoop ik m`n ei te kunnen vinden en meer "zekerheid" te hebben stel dat het gelijk raak is. Vind het gewoon super spannend allemaal,als ik dit zo opschrijf ook.Dan denk ik echt van wow,gaan we er echt weer voor. Zo spannend allemaal..en zo nog niet helemaal verwacht.Klinkt vast gek voor een buitenstaander,want als je het niet verwacht ga je er toch niet voor.Maar goed,ik ga er zomaar vanuit dat jij het wel begrijpt haha Spannende tijden iig
Het is ook allemaal weer heel spannend. Spannend en ook wel best eng... En idd, een ander zou echt niet snappen dat je weer zo snel probeert misschien, maar voor ons voelt het wel goed. En met die zwangerschapsduur zal het ook wel meevallen, want tegenwoordig kunnen ze dat gewoon uitmeten op een echo. Het zal iets lastiger zijn misschien.
Yehoe,krijg net mail dat m`n testjes zijn verzonden Dan kan ik wrs donderdag testen Je kan maar ergens blij van worden toch haha Ik denk ook dat het best mee zal vallen met de zwangerschapsduur.En anders pech,als het maar goed is en blijft.Dan maar niet de uitgerekende datum exact weten,daar beval ik toch niet op haha Begin iig steeds meer te hopen dat m`n ei niet zo lang op zich laat wachten Dat zal wel zo geregeld zijn denk ik,dat je er steeds meer aan toe bent. Van het weekend had ik de kledingkasten uitgemest.Winterkleding enz al uitgezocht.Heb de positiekleding er toch maar uitgehaald,dat vond ik toch wel pijnlijk iedere keer.Mocht het weer eens raak zijn dan is dat nog zo van zolder gehaald. Hoe is met jullie plekje voor Laurie? Is het mooi geworden met de vlinder erbij?
hihi, waar je blij van kunt worden he? Heb net nog maar eens getest (ik kan het niet laten zo belachelijk) maaaarr, de test is bijna wit, net iets een vleugje van een streep toen ik hem uit elkaar sloopte Ben superbenieuwd of jij al wit test! De zwangerschapskleding heb ik direct opgeruimd, ook ik kon het niet aanzien, heb nog steeds dezelfde zwarte broek aan, maar ik wil wel even gaan passen van de week, want hij zit al een stuk ruimer. Het plekje van Laurie is heel mooi, allemaal mooie planten staan in de bloembak en een kaarsje erop die ik elke dag even laat branden, maar de vlinder ligt er nog niet op, die moest drogen aangezien de vlinder uit een zachte steensoort (mergel) is gemaakt en behandeld met spul wat dus nog moest drogen. Hij gaat er van het weekend op denk ik, dan heeft hij 2 weken gedroogd, anders was hij binnen 3 jaar kapot en dat vind ik ook zo zonde. Wat hebben jullie eigenlijk met jullie kindje gedaan? Misschien heb je het wel geschreven, maar ik weet het gewoon niet meer, sorry
Nou ik vind dat zo stom,ik vroeg het aan de gyn...of ik het beste een test zou kunnen doen.Maar ze zei dat dat niet nodig was,omdat na curretage al je hcg weg is.Ik lees hier toch echt bij veel anders,net als bij jou. Dus ik ga maar testen,wil niet hebben dat ik nog wel licht posi test zonder dat ik het weet en dan later denk dat ik zwanger ben. Dat klinkt mooi,Laurie`s plekje.Je vertelde idd dat de steen 2 weken moest drogen.Ik dacht dat dat al voorbij was (ik zie het als een goed teken dat ik dat denk ) .. Bij ons is het vruchtzakje door de wc gegaan.Dat klinkt zo lomp en raar.Natuurlijk hadden we het al over de baby enz..maar dat was het nog niet.Wel in ons hoofd,in ons hart...Ik was tenslotte 9 weken lang zwanger,maar omdat het met 5 weken al gestopt was met groeien was er alleen het vruchtzakje te zien. Voor ons prima zo,al klinkt het ergens ook wel erg vreemd.
Wat belachelijk dat de gyn dat zei, het is nl echt niet waar, wat ik wel denk, is hoe korter je zwanger bent, hoe sneller het hcg er uit is, bij mijn vmk, was het hcg er na 3 of 4 dagen uit. Ik begrijp heel goed dat je daar 100% zekerheid over wilt hebben, dat is hier net zo, mocht ik ineens roze worden, wil ik niet nóg eens extra in onzekerheid zitten of dat nog van de zwangerschap van L zou zijn geweest, niet dat ik het verwacht, maar voor de zekerheid Zeker weten dat het een goed teken is dat je dacht dat de steen al droog moest zijn, ik heb vreemd genoeg ergens ook het gevoel alsof het iets is wat weken, zelfs al 2 mnd geleden is gebeurd, daaraan kan ik merken dat ik tijdens dat hele proces niet 100% met mijn hoofd erbij ben geweest, terwijl het hele gebeuren nog maar 2,5 week geleden was, zo vreemd eigenlijk. Nee ik vind het niet vreemd dat het vruchtje in het toilet is gegaan, dat hoor je zo vaak, bij mij was het verzoek om het evt op te vangen in een po, uiteindelijk is het gewoon op bed gebeurd, omdat het vruchtzakje etc niet volledig zelf kwam, ik moest meepersen En weet je: Wij vonden het een prettiger idee om L in onze tuin te begraven, maar dan nog, waar het ook is, je ziet het niet maar het leeft wel in je hart.
Ik vond het ook raar,maar dacht gelijk het zal wel ik ga toch testen Ben benieuwd,we hebben geduld hihi Precies wat je zegt..je ziet het niet maar leeft wel in je hart.Voor altijd.Weet je wat mooi is... Mijn eerste miskraam was heel pril,ik was 4,5 weken.We wisten net een paar dagen dat ik zwanger was.Toen in die tijd wist ik dat ik zwanger was,maar de uitgerekende datum nog niet (bestond zp in 2001 nog niet? ). Niet veel later werd ik ten huwelijk gevraagd,plande we een datum om te trouwen.En toen begon een vriendin over de uitgerekende datum... Die was dus op onze trouwdag ongeveer.En nu is het hetzelfde,ik was eigenlijk 1 dag na mijn verjaardag uitgerekend. Dat is toch eigenlijk heel bijzonder? 2,5 week geleden..dat is ook echt nog maar kort he.We kunnen trots op onszelf zijn